Witam,
niedawno kupilem sobie kabel do swojej bmki zeby posprawdzac to i owo. po za kupie auta mialem blad 171 i jeszcze jakis ale juz nie pamietam (mechanik mi o nich mowil z 7 miechow temu), z bledem tym sobie poradzilem wymieniajac odme i blad 171 juz sie nie pojawia. ostatnio zaczalem sie interesowac spalaniem mojego auta no i wychodzi ze pali duzo wiecej niz komputer pokladowy pokazuje, a mianowicie wskazania komputera wynosza 7.7 litra (oczywiscie trzeba dodac pewno z litr, jak nie dwa) ale i tak nie ma to sie nijak do realnego spalania ktore wychodzi ponad 10 litrow, jak nie 11. ponizej przedstawie kilka screenow z inpy i pod kazdym z obrazkow moje pytania na ktore mam nadzieje ze ktos mi udzieli odpowiedzi (ogolnie sprawce tych wszystkich wynikow obarczam przeplywke ktora byla wymieniania przez poprzedniego wlasciciela...)

1. Ignition angle troche za tolerancja ktora wynosi 10
2. wartosc air mass jest ok, natomiast load mg/as/zyl troche grubo ponad.

3. pulse duty factor i.s. controler 1 wartosc 37 norma od -10 do 10, coz to jest?

4. sondy pracuja chyba ok, nie wykraczaly poza zakres podczas jazdy autem wiec tak chyba ma byc?

5. tutaj szczerze mowiac nie wiem o co chodzi, jakby ktos mnie oswiecil to dziekuje


6. a tutaj zachowanie przeplywki (chyba) w parametrach air mass oraz load mg/as/zyl podczas przyspieszania na drugim lub trzecim biegu, przy predkosci 59km/h i obrotach silnika 2646. obydwie wartosci poza tolerancja.
bledy silnika jakie mnie ostatnio nekaja to 165 i 115, ten pierwszy jest od sondy lambda za katalizatorem i pewno ma racje zglaszajac ten blad gdyz katalizator zostal wyciety wiec wskazuje na zly stan spalin jak mniemam, a blad 115 to czujnik w kolanku od termostatu? samochod sie nie przegrzewa, termostat sie otwiera, temperature robocza auto osiaga szybko czy w lato czy w zime. dodam jeszcze ze check engine sie nie zapala (dioda nie jest wyjeta bo sie zapala na tescie zegarow).