BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] interpretacja screenow z inpy (przeplywka?)
PostNapisane: 7 maja 2012, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e61 2005 530d
Kod silnika: m57?
Witam,

niedawno kupilem sobie kabel do swojej bmki zeby posprawdzac to i owo. po za kupie auta mialem blad 171 i jeszcze jakis ale juz nie pamietam (mechanik mi o nich mowil z 7 miechow temu), z bledem tym sobie poradzilem wymieniajac odme i blad 171 juz sie nie pojawia. ostatnio zaczalem sie interesowac spalaniem mojego auta no i wychodzi ze pali duzo wiecej niz komputer pokladowy pokazuje, a mianowicie wskazania komputera wynosza 7.7 litra (oczywiscie trzeba dodac pewno z litr, jak nie dwa) ale i tak nie ma to sie nijak do realnego spalania ktore wychodzi ponad 10 litrow, jak nie 11. ponizej przedstawie kilka screenow z inpy i pod kazdym z obrazkow moje pytania na ktore mam nadzieje ze ktos mi udzieli odpowiedzi (ogolnie sprawce tych wszystkich wynikow obarczam przeplywke ktora byla wymieniania przez poprzedniego wlasciciela...)

Obrazek
1. Ignition angle troche za tolerancja ktora wynosi 10
2. wartosc air mass jest ok, natomiast load mg/as/zyl troche grubo ponad.
Obrazek
3. pulse duty factor i.s. controler 1 wartosc 37 norma od -10 do 10, coz to jest?
Obrazek
4. sondy pracuja chyba ok, nie wykraczaly poza zakres podczas jazdy autem wiec tak chyba ma byc?
Obrazek
5. tutaj szczerze mowiac nie wiem o co chodzi, jakby ktos mnie oswiecil to dziekuje ;)
Obrazek
6. a tutaj zachowanie przeplywki (chyba) w parametrach air mass oraz load mg/as/zyl podczas przyspieszania na drugim lub trzecim biegu, przy predkosci 59km/h i obrotach silnika 2646. obydwie wartosci poza tolerancja.

bledy silnika jakie mnie ostatnio nekaja to 165 i 115, ten pierwszy jest od sondy lambda za katalizatorem i pewno ma racje zglaszajac ten blad gdyz katalizator zostal wyciety wiec wskazuje na zly stan spalin jak mniemam, a blad 115 to czujnik w kolanku od termostatu? samochod sie nie przegrzewa, termostat sie otwiera, temperature robocza auto osiaga szybko czy w lato czy w zime. dodam jeszcze ze check engine sie nie zapala (dioda nie jest wyjeta bo sie zapala na tescie zegarow).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] interpretacja screenow z inpy (przeplywka?)
PostNapisane: 8 maja 2012, 17:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jak dobrze mi sie wydaje, to wycinanie kata z sondami za katem jest bez sensu, bo powoduje odwrotny skutek.
Przy bledach w inpie jest opis np. 101 boost pressure control i ponizej szczegoly. Wklej lepiej cos takiego.
Na zakresy za bardzo nie patrz, bo one nie zawsze pasuja do konkretnej mierzonej.
Proponuje instalacje disa - wieksze mozliwosci diagnostyki.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] interpretacja screenow z inpy (przeplywka?)
PostNapisane: 8 maja 2012, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e61 2005 530d
Kod silnika: m57?
katalizator niestety zostal wyciety jeszcze za poprzedniego wlasciciela. Ogolnie rzecz biorac te dwa bledy co mi sie teraz pokazuja podalem tylko w kwestii informacyjnej, wiem co one oznaczaja i dlaczego wystepuja.
bardziej interesuje mnie co oznaczaja poszczegolne parametry jak air mass, load mg/as/zyl oraz pulse duty factor i.s. controler 1 i ktore czesci sa za to odpowiedzialne, na razie udalo mi sie ustalic ze air mass to chyba przeplywka, load mg/as/zyl prawdopodobnie od silniczka krokowego ale pulse duty factory nie mam pojecia. nie wiem na co mam jeszcze zwrocic uwage zeby znalezc przyczyne takiego spalania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] interpretacja screenow z inpy (przeplywka?)
PostNapisane: 8 maja 2012, 21:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
http://bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=48
www.bmw-diag.pl

Polecam lekture, dowiesz sie tam wszystkiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL