BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 23:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Na niskich obrotach muli
PostNapisane: 29 lipca 2007, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
Jak w temacie.... autko 523 z 1998, motor 2,5 benzynka, skrzynia tip-tronic, przebieg 215 tys (silnik OK - nie bierze oleju, chodzi równo i cicho).
Kupiłem bunię, którą doprowadziłem do stanu używalności, pozostał tylko problem przyśpieszenia na niskich orotach (od startu). Na wyższych obrotach wkręca się nieźle i nadrabia straty ze startu, ale początek (do 3tys obr) to porażka :kwasny: do 100km/h - 11 sekund... (według instrukcji powinno być 8,5 sek).
Czy Wy też tak macie, czy można z tym coś zrobić :?:
Według mnie możliwą przyczyną jest filtr stożkowy, który został założony przez poprzedniego właściciela :zalamany: a co za tym idzie powietrze zasysane do silnika jest ciepłe i rzadkie :!: ale czy to może aż tak osłabić auto ? i tylko na niskich obrotach......???

Pozdr :zdrowko:

_________________
Mniodzik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
tak czy siak wywal filtr, różnica powinna być

a przyczyną mulenia na dole może być uszkodzony czujnik położenia wału

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
Czujnik jest oryginalny zakladany w serwisie BMW, więc odpada........
Aby wywalić filtr trzeba mieć oryginalną obudowę i filtr itd.... pewnie w koncu to kupię, ale wole mieć potwierdzenie od innych użytkowników, a nie chcę wyrzucać kasy w bloto :!:
Są firmy tunningowe - K&N, TEC i inne, które stosują system zasysania powietrza z komory silnika poprzez filtry stożkowe i poprawiają (przy silnikach wolnossących nieznacznie, ale zawsze) parametry silnika, więc usunięcie stożka nie jest takie oczywiste :niepewny:

_________________
Mniodzik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
usunięcie stożka jest oczywiste, poszukaj info o tym na forum
ciekawe tylko, czy aż takie ograniczenie osiągów spowodowane jest przez stożek, bo jakieś jest na pewno

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 23:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
Właśnie - jakieś....
Za jakieś szkoda mi wydać 500 PLN :(

_________________
Mniodzik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
masz e39, model na którym nie da i nie można oszczędzać

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
Nie musisz mi mówić ile kosztuje u3manie tego auta - ale wydać parę setek za NIC, to dużo :P

_________________
Mniodzik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 23:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
no dobra, zobaczymy co inni napiszą ;)

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2007, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
;)

_________________
Mniodzik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2007, 20:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
moj tez kiedys nie jechał do 3 tysiecy ... ale tak jak wspomniał kucharz to był czujnik wału tyle ze ja mialem jeszcze kilka innych dolegliwości typu kiepskie odpalanie i nierownomierne wkrecanie sie na obroty ... a stożek jak najbardziej moze być przyczyna tego :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL