BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 02:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 08:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Wiem, że temat poruszany wielokrotnie ale mam dość złożony problem dlatego zakładam nowy. Z góry przepraszam za zaśmiecanie Mam jednak nadzieje, że uzyskam od was jakąś dobrą radę i pomoc.
Około miesiąca temu w aucie padła turbina. Rzygnęła olejem tak mocno, że w silniku było ponad 2 litry oleju (tak twierdził mechanik) Zrobiono: regeneracje turbiny, mycie silnika, odmy i kolektorów, założono nowy przepływomierz, wymieniono płyny eksploatacyjne. Po przejechaniu 1000 km wgrano nowe mapy i wszystko po diagnostyce komputerowej było ok. Cisnienie turbiny, dawka paliwa i reszta rzeczy w normie....Po naprawie auto niestety już nie jest takie samo. Silnik jest wyraźnie "zamulony" i nie jest tak dynamiczny jak wcześniej. Poza tym sama turbina załącza się zdecydowanie wolniej i tak naprawdę czuć jej działanie dopiero powyżej 3500 obrotów. Wcześniej auto miało bardzo dobre przyśpieszenie i naprawdę fajnie latało teraz to tragedia. Zauważyłem również, że gdy wcisnę kick down auto strasznie dymi na czarno. Nie wiem czy to wina turbiny i tego, że np bierze olej czy przyczyna jest gdzieś indziej np wtryski leją? Czy macie jakieś pomysły co może być tego przyczyną? proszę o pomoc....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 09:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Ja kto w silnikach bywa ,mamy odczynienia z systemem naczyń powiązanych.
Turbo dmucha przepływomierz mierzy ...a jak zmierzy daje paliwo .
Jak turbina nie dmucha przepływomierz nie mierzy i nie daje paliwa.

Jeśli masz czarny dym to znaczy że masz paliwo nie masz powietrza...
Czyli przepływomierz mierzy to co dmuchnęło turbo .

Zacznij od sprawdzenia szczelności układu doładowania ,od turbiny poprzez intercooler po kolektor ssący (dolotowy).
Turbo dmucha ale najprawdopodobniej jest nieszczelność i ciśnienie ucieka na zewnątrz układu .


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Dzięki wielkie:) napiszę co wyszło po wizycie u mechanika Mam nadzieje ze to tylko z tym związany jest moj problem Pzdr Dawid


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
po naprawie już miałeś te wszystkie objawy czy po przejechaniu 1kkm dopiero zaczęło nie domagać?
Jeśli od razu po naprawie auto nie jechało jak powinno to może być też źle ustawiona grucha od turbo, jeśli było spoko a zrobiła się kupa to tak jak pisał Roger dziura w dolocie gdzieś może jest...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Bezpośrednio po naprawie auto nie dymiło Spadła tylko dynamika Te pierwsze 1000 km jeździłem bardzo spokojnie - tak kazał mi mechanik Po przejechaniu tego dystansu wgrali mi mapy i ustawili przepływkę....Ogolnie auto nie straciło na mocy stało sie tylko o wiele mniej dynamiczne Przed naprawą turbina załączała sie na duzo nizszych obrotach i dużo szybciej Pomimo tylko 150 km auto naprawde dawało rade:) Czy jest mozliwe ze spowodowane to było usterką turbiny tzn zacinaniem sie czujnika sterowania doładowania (nie wiem jaka jest fachowa nazwa) a taka praca turbo i jej długie wkręcanie sie na obroty to właściwe działanie? ogólnie gdy jest na kick downi eauto bo zbiera sie ładnie tylko mocno dymi - tak jakby dawka paliwa była za duza....gdy dodaje gazu normalnie i równomiernie tragedia...nie znam sie na mechanice i nie chce zeby mechanik mnie skroił za naprawe czegoś co jest dobre....jakieś sugestie? z góry dzięki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 13:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Jeżeli czujesz że turbo załącza się dopiero przy ok 3500 obr to i dynamiki nie będzie. Może źle wyregulowali, coś od ok 2tys powinieneś czuć przypływ mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Przed tym jak turbo padło właśnie tak było...nie mam zielonego pojęcia na temat mechaniki więc proszę o zrozumienie Myślałem że sterowanie turbiny regulowane jest komputerem i wgranymi mapami.... Rozumiem że chodzi o regulację mechaniczną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Mają turbo na maszynie regulują taką swoistą "śrubką" i to właśnie odpowiada za to w którym momencie "bierze". Gdzie regenerowałeś, w Mielcu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Inny rejon PL:) regenerowałem w Białymstoku Z tego co wiem robią to dobrze Mam gwarancje na rok czasu, wiec jeżeli cos bedzie nie tak to wyslę ją z powrotem. Jeszcze jedno pytanie: jak mogę odczytać/skąd zdobyć nr seryjny/fabryczny samej turbospręzarki? tak żeby pasowała konkretnie do mojego auta? mam mozliwość sciągniecia częsci z Holandii....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 15:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Możliwe, że pozostało trochę oleju w układzie lub ewentualnie intercoler jest zawalony.


Wyczyścił bym jeszcze EGR.


Albo źle ustawiona zmienna geometria w turbinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Byłem u mechanika - wizyta umówiona na czwartek wiec muszę chwilę poczekać z diagnozą Mechanik potwierdził, że powody mogą być takie jak wspominaliście, czyli nieszczelność układu dolotowego lub zła regulacja turbiny....Ogólnie pojeździłem dziś trochę obserwując jak pracuje turbo i auto: jeżeli pomoże wam to w ocenie - turbina dymi tylko w momencie gdy daje dużą dawkę mieszanki do silnika Wygląda to mniej więcej tak, że gdy przekroczy 3500 obrotów turbina załącza się na maxa...odczuwalne jest takie za przeproszeniem "jeb....cie" i auto dostaje mocy i przyspieszenia wtedy z tlumnika wydobywa sie przez dłuższą chwilę duży obłok czarnego gestego dymu a pozniej jest już ok...ktoś moze powiedzieć ze to norma w dieslu ze dymi gdy dostanie po gazie ale na 100% ten dym jest za duży i zbyt gesty.... Być moze zła regulacja turbo i tak jak pisał kolega powyżej daje paliwo nie dmucha powietrza...ogólnie to jest tak w kolokwialnym skrócie: auto jest zamulone a kopa dostaje z dużym opoznieniem, pozniej jest zdecydowane jebnie...strzal dymu i znow normalnie tak jak przed usterką....poza tym reszta ok bez obciazenia nie dymi, nie bierze oleju, nie rzyga olejem, silnik pracuje cicho i normalnie...sam nie wiem o co kaman wiec czekam na diagnostyke Napiszę co i jak:) PS. fajnie ze istnieje takie forum Pozdrowionka dla wszystkich!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 6 listopada 2012, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
czyli tak jak pisałem wg mnie sztanga do ponownej regulacji, należało by wykonać logi dynamiczne aby potwierdzić diagnozę, gdyby był nieszczelny układ dolotowy to dym by był w każdym zakresie obrotów przy depnięciu i nie ustawałby tylko dym by był cały czas, a jeśli powyzej 3,5k jest jebnięcie to znaczy że dopiero wtedy turbo dobija do zadanego ciśnienia, także sztanga trzeba mechanicznie podregulować i powinno być si..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 7 listopada 2012, 10:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
W TIS jest jeszcze jedna ważna informacja .
Po wymianie turbiny zaleca się wykonanie aktualizacji softu.. są podane trzy softy dla
manuala 5 biegów
dla manuala 6 biegów
dla automatu.
Po tym należy wyzerować adaptacje wyuczone..... Uważam że adaptacje powinno się resetować również w przypadku tylko wymiany turbiny bez aktualizacji.

Zacznij od diagnostyki u kogoś kto korzysta płynie z inpy i DIS.
Korzystaj z opcji serwisowych , adaptacje i pomiar parametrów bieżących pracy silnika.
obroty
masa powietrza na przepływce -żądana uzyskana.
ciśnienie atmosferyczne
ciśnienie w kolektorze zadane i zmierzone oraz wypełnienie w% dla zaworów sterujących.
To pozwoli znaleźć usterkę lub nieprawidłowość w pracy twojego silnika.
Oceń stan wtryskiwaczy -korekty do 3200obr.

To wszystko będziesz mógł zrobić tylko po aktualizacji softu, jeśli twoje auto zostało wyprodukowane do połowy 2002 roku a nikt wcześniej nie zrobił up . softu pierw aktualizacja potem diagnostyka.
Pozdrawiam Krzysiek.

PS. omijaj mechaników którzy uważają że specjalizują się w BMW a nie korzystają z DIS.
Nic nie wiedzą i żyją w czarnej d..ie.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 7 listopada 2012, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: BMW
Kod silnika: N57D30TOP
Jestem mechanikiem. Niekiedy tez zdarzają mi się dziwne przypadki z samochodami też BMW. Odnośnie braku mocy, późnym kopnięciu, dymieniu. Niekiedy nie jestem w stanie sprawdzić sam o co chodzi. Czasami ręce opadają ponieważ nie mam super sprzętu do diagnozowania. Wtedy korzystam z usług zaprzyjaźnionej firmy z Siedlec. Oni zajmują się wyłącznie turbodoładowaniem aut. Prowadzą warsztat i sprzedaż części. Za każdym razem znajdowali przyczyny niedomagania. Masz namiar na warsztat 790 352 516.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 7 listopada 2012, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
THX:) jak u mnie nie podołają będę dzwonił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 7 listopada 2012, 21:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jakbys uzupelnil profil i napisal skad jestes to moze ktos by Ci pomogl:).

Ja ostatnio przerabialem identyczny problem w moim m47. Auto bylo zmulone do 3.000rpm, rzucalo chmury czarnego dymu, nie jechalo jak trzeba. Czyszczenie filterkow przy zworze N75 od turbawki, wymiana wezykow podcisnienia, akumulatora podcisnienia + skasowanie korecji pompy wtryskowej = auto wciska w fotel (pasazera;)) przy 2.000rpm, zero dymu, same pozytywne odczucia.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 320d] Problemy po regeneracji turbiny Proszę o poradę
PostNapisane: 8 listopada 2012, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Masz rację, zrobię to poźniej bo teraz jestem w pracy...Jestem z okolic Białegostoku wiec jezeli znacie kogos dobrego czekam na sugestie Pzdr:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL