BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d - jak ważny jest kąt wyprzedzenia wtrysku??!!
PostNapisane: 30 września 2007, 19:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Jak w temacie. Robiłem diagnostykę u maciejka - na kompie diagnostycznym wyszła jedna jedyna rozbieżność: kąt wyprzedzenia wtrysku wynosił ok 0,7-0,8 jednostek (nie pamiętam jakich) wobec ok 5 jednostek żądanych. Poleciałem od razu do Boscha (Mabi na Sokratesa) gdzie wymieniałem końcówki wtrysków i mówię o tej rozbieżności. Oni podłączają swój komp, ale nie mają takiej pozycji w programie diagnostycznym, i sprawę bagatelizują - że niby tego się nie zmienia, nie reguluje, że na listwie wtryskowej w ogóle takiej regulacji nie ma, że za wszystko odpowiada komputer itd... Ja się uparłem i będę u nich na początku tygodnia, powiedzieli, że ściągną jakiś inny komp diagnostyczny więc się zobaczy... Z kolei kolega Rigoletto z Motor Sport z Mineralnej 26 powiedział, żeby się tym nie przejmować...

Więc jak to w końcu jest? kąt wyprzedzenia wtrysku jest ważny, czy nie??? czy może on być inny przez mocniejszy od seryjnego program? czy to nie ma żadnego wpływu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 530d - jak ważny jest kąt wyprzedzenia wtrysku??!!
PostNapisane: 30 września 2007, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Z tego co ja wiem w Twoim silniku sie tego nieustawia. Ale moge sie mylić

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2007, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
tylko jaki wpływ ma taka różnica pomiędzy wartością żądaną a rzeczywistą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 09:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ja osobiście nie rozumiem w tym momencie pojęcia wartości zadanej a rzeczywistej.
Dlaczego ?
Dlatego że coś takiego ma miejsce jedynie w regulatorach, czyli w ukladach automatycznej regulacji, a ta roznica nazwya sie uchyb regulacji.

Ja twierdze ze ten kto to powiedzial nie wie co mowi, znaczy "mądrze" wypowiada jakieś skomplikowane wyrazy.

Dlaczego się nie zna ?
Bo żadne auto na świecie poza Nissanem Skyline nie ma takiej regulacji.
Kąt wyprzedzenia zaplonu ustawia się odnośnie paliwa o zadanych parametrach - czyli przykladowo ON o skladzie i parametrach normatywnych, wynikających z normy.
Jeśli paliwo jest zle to nastepuje spalanie stukowe, powiedzmy inercyjne, nie kontrolowane, ale wtedy czujnik spalania stukowego wylacza wszystko.
A jeśli jest paliwo zle wdrugą stronę, czyli ma większą liczbę oktanów, czyli jest bardziej odporne na detonacje, to wtedy auto takie straci moc, albo w ogole nie pojedzie.
W ON nie ma wprawdzie liczby oktanowej, tylko cetanowa.

A kolesie pewnie nawet nie wiedzieli jak czytac kąt wyprzedzania, jaka to jednostka miary kąta byla, bo kąt wyprzedzania nie równa się czas wyprzedzania - znaczy dlatego kąt, bo kąt może mieć tą samą wartość, choć wynikowo czas wyprzedzenia będzie inny.
No nie ma tam żadnej regulacji, tylko z pamieci są pobierane wartości kąta w funkcji obrotów i polozenia przepustnicy.
Czyli żadna to regulacja.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 09:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ja osobiście nie rozumiem w tym momencie pojęcia wartości zadanej a rzeczywistej.
Dlaczego ?
Dlatego że coś takiego ma miejsce jedynie w regulatorach, czyli w ukladach automatycznej regulacji, a ta roznica nazwya sie uchyb regulacji.

Ja twierdze ze ten kto to powiedzial nie wie co mowi, znaczy "mądrze" wypowiada jakieś skomplikowane wyrazy.

Dlaczego się nie zna ?
Bo żadne auto na świecie poza Nissanem Skyline nie ma takiej regulacji.
Kąt wyprzedzenia zaplonu ustawia się odnośnie paliwa o zadanych parametrach - czyli przykladowo ON o skladzie i parametrach normatywnych, wynikających z normy.
Jeśli paliwo jest zle to nastepuje spalanie stukowe, powiedzmy inercyjne, nie kontrolowane, ale wtedy czujnik spalania stukowego wylacza wszystko.
A jeśli jest paliwo zle wdrugą stronę, czyli ma większą liczbę oktanów, czyli jest bardziej odporne na detonacje, to wtedy auto takie straci moc, albo w ogole nie pojedzie.
W ON nie ma wprawdzie liczby oktanowej, tylko cetanowa.

A kolesie pewnie nawet nie wiedzieli jak czytac kąt wyprzedzania, jaka to jednostka miary kąta byla, bo kąt wyprzedzania nie równa się czas wyprzedzania - znaczy dlatego kąt, bo kąt może mieć tą samą wartość, choć wynikowo czas wyprzedzenia będzie inny.
No nie ma tam żadnej regulacji, tylko z pamieci są pobierane wartości kąta w funkcji obrotów i polozenia przepustnicy.
Czyli żadna to regulacja.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 10:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
hm... wynikałoby z tego, że nie wszyscy znają się na swojej robocie, kwestia jest w interpretacji wyników diagnostyki przeprowadzanej przez program komputerowy. mnie zdziwiła taka rozbieznośc wyników - żądana wartośc ok 5 a wskazywana, czy realna 0,7-0,8. Jedni mówią, że może uszkodzic się silnik, inni, że nic sie nie stanie... i bądź tu mądry...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 10:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Rozumiem że Ty masz u siebie chipa ?

Takie różnice (10 -cio krotne) nie bylyby bez wplywu na silnik.
Więc albo by nie jechal, nie mial mocy, albo bylby za bardzo obciążony a tym samym przegrzany, nie wspomne już o rozregulowanym spalaniu

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 11:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
chip jest. zastanawiam się czy negatywnym efektem własnie tego kąta wyprzedzenia wtrysku jest bujanie auta po właczeniu klimy, z czym sobie nie mogę poradzic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 11:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Kąt wyprzedzenia wtrysku to to samo co w benzynie kat wyprzedzenia zaplonu. Wplyw na niego moze miec chip bo jest to jeden z parametrow, ktory poddaje sie modyfikacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
czyli nie musi byc taki sam jak żądany... chyba... troche mnie to uspokoiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2007, 17:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
np. ojciec kidyś miał 1,9 tdi zawirusowane i specjalnie był przestawiony kat wtrysku na pompie wtryskowej o jeden ząb. tyle że to był tdi jeszcze na pompie (110km na 140km)

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2007, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
Boogie napisał(a):
Bo żadne auto na świecie poza Nissanem Skyline nie ma takiej regulacji.
Kazdy stary trup diesel na pompie to ma. W nowych wszystko załatwia pewnie elektronika.

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL