BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 22:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 525TDS Regulator napięcia Valeo
PostNapisane: 21 września 2013, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E39
Kod silnika: M51
Witam serdecznie.

Mam problem z niedomagającym alternatorem Valeo 95A, a mianowicie jest słabe ładowanie (11,6V) i regulator napięcia jest już do wymiany. Tylko sprawa wygląda tak, że dot ego alternatora podchodzą dwa regulatory Valeo, a jedyna różnica to taka, że jeden jest na 3 piny, a drugi ma 2 piny. Poza tym ten na 3 piny mam dwa oczka do podłączenia do alternatora, a ten na 2 piny ma jedno oczko. Poniżej zamieszczam zdjęcia tych dwóch regulatorów:

Obrazek

Obrazek

Sprawdziłem u siebie jaki mam zamontowany i wsadzony jest z 3 pinami (tylko tyle co udało mi się dojrzeć bez wyciągania alternatora). Tylko szukam podpowiedzi czy mógłbym zamiast tego 3-pinowego wsadzić 2-pinowy, ponieważ kabel z kostką, który dochodzi do alternatora jest dwużyłowy i podłączenie jest na 2 piny. (kostka jest normalna, pasująca na 3 piny, ale jeden pin jest usunięty.

Moje pytanie wynika stąd, że te dwa regulatory różnią się tylko jednym pinem i wynika, że w mojej becie ten trzeci nie jest wykorzystywany (tylko czy aby na pewno), a różnica cenowa to 40,00 zł. 2-pinowy kosztuje 60,00 zł, a 3-pinowy 100,00 zł i nie chciałbym nie potrzebnie wydawać kasę.

Czy ktoś ma może z tym doświadczenie, albo orientuję się jak to faktycznie wygląda,to bardzo prosiłbym o informację.

_________________
Obrazek BMW E39 525 TDS TOURING 1998 R.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 525TDS Regulator napięcia Valeo
PostNapisane: 21 września 2013, 17:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
po pierwsze to nie kupuj tego chinskiego szmelcu, bo w 80% od razu po zamontowaniu już nie działa. Staniesz kiedyś w trasie przyjacielu i będzie problem, szukaj używki, lub kup regenerowany oryginał. Jak coś to zgłoś sie do mnie na PW, prowadzę regeneracje rozruszników i alternatorów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 525TDS Regulator napięcia Valeo
PostNapisane: 21 września 2013, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E39
Kod silnika: M51
Dzięki wielkie za odpowiedź i za zwrócenie uwagi na tą chińszczyznę ;)
Wcześniej w opisie nie zauważyłem, tak to było opisane, że wyglądało na to, że to jest Valeo.
A powiedz mi, czy wymiana samych szczotek w starym regulatorze, przyniesie efekt w mojej sytuacji?
Wymiana szczotek będzie dużo tańszym rozwiązaniem, a nie jestem w stanie wyłożyć 300,00 zł na nowy regulator (z tego co zdążyłem znaleźć).

_________________
Obrazek BMW E39 525 TDS TOURING 1998 R.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 525TDS Regulator napięcia Valeo
PostNapisane: 22 września 2013, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
lukeranger napisał(a):
Dzięki wielkie za odpowiedź i za zwrócenie uwagi na tą chińszczyznę ;)
Wcześniej w opisie nie zauważyłem, tak to było opisane, że wyglądało na to, że to jest Valeo.
A powiedz mi, czy wymiana samych szczotek w starym regulatorze, przyniesie efekt w mojej sytuacji?
Wymiana szczotek będzie dużo tańszym rozwiązaniem, a nie jestem w stanie wyłożyć 300,00 zł na nowy regulator (z tego co zdążyłem znaleźć).


Jeśli problemem braku ładowania są zużyte szczotki i pierścienie to jak najbardziej można je wymienić. Podeślij mi foto, to Ci podpowiem czy to jest przyczyną, bo dość rzadko zdarza się, że uszkodzeniu ulegają regulatory w tych alternatorach. Najczęściej kończą sie szczotki i pierścienie ślizgowe.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 525TDS Regulator napięcia Valeo
PostNapisane: 22 września 2013, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E39
Kod silnika: M51
Dzięki za informację. Szczotki już mam zamówione. Niestety nie mogę podesłać zdjęć, ponieważ nie wyciągałem altka i na razie nie mogę, potrzebuję na co dzień samochodu. Tyle tylko co udało mi się dojrzeć przez otwór po ściągnięciu rury od chłodzenia, to ślizgi są w bardzo dobrym stanie, zagłębienia są bardzo delikatne. Do altka dobiorę się dopiero jak będę miał jakiś wolniejszy dzionek i pogoda pozwoli ;)

_________________
Obrazek BMW E39 525 TDS TOURING 1998 R.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL