BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39]528 touring-elektryka stacyjki (i audio?)
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 08:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Niedawno kupiłem auto, było prawie idealne dla mnie ;) Przejechałem do domu po różnych drogach 380 km i nic złego nie działo się. Podczas testowania także był spokój, piątka nie przejawiała nieprawidłowych zachowań. Rewolucja zaczęła się po paru dniach.

Pacjent e39 528 touring z '99 roku.

Na trzeci dzień od zakupu wyszło, że radio czasami przestaje grać, dziwne komunikaty na wyświetlaczu, zawiesza się mała navi z komputerkiem, świeci ciągle światło stop, nie ma sygnału. W tym czasie auto normalnie jechało, drugi dołek, łypnie poducha i jest tak jak powinno (ze wszystkim). Po postoju także się tak robiło. Popatrzyłem pozerkałem i nic, miałem podpinać już pod kompa ale zacząłem szukać na forum i trafiłem, że za takie coś winna jest stacyjka. No to trzeba sprawdzić, tym bardziej, że sprzedający zapierał się, że nic takiego nie miał (jakoś mu trochę wierzę :roll: ). Podczas sprzedaży jedynie wspomniał, że radio czasami przerywa i wystarczy ruszyć kabelkiem. Pokazał mi ten przewód - był on podłączony do nivo. Wtedy lekko zwątpiłem i zdziwiłem się, ale OK... :mrgreen: Podczas tego zawieszania w moim posiadaniu ruszanie kablem nie pomagało - w sumie nic dziwnego ;) . Jak mi świrowało raz lekko walnąłem w plastik pod kolumną kierownicy i o dziwo pomogło na dłużej. Ale wersję styków w stacyjce musiałem sprawdzić. I dobrałem się. Moim oczom ukazała się niezła rzeźba... W dodatku ktoś ponacinał prawie wszystkie przewody jakie są pod licznikiem, chyba plusa ze stacyjki szukał. :mur:

Samą kostkę do stacyjki popryskałem i lekko popoprawiałem styki i fakt pomogło. Po paru dniach od poprawy styków znowu pojawiają się komunikaty w stylu mało oleju (sprawdziłem jest OK-chyba, że bagnet źle pokazuje) ale to sporadycznie i tylko ten o ilości oleju. Ale coś dziwnego jest bo do fioletowego przewodu z wtyczki stacyjki jest dolutowany przewód i on odpowiadał za niełączenie samego radia.

Obrazek
Obrazek

Przelutowałem i jak ręką odjął. Przewód idzie do komory silnika (później się zastanawiałem czy nie do bezpieczników z tyłu). Czasami na chwilę lub dwie znika głos z CD i radia.

Na drugi dzień załapałem, że przekręcając kluczykiem nic nie dzieje się w pierwszej pozycji - nie działo radio, elektryka, etc. Aż mi głupio o tym pisać. :| Za gapowe się płaci. Mam normalnie działający później zapłon na drugiej pozycji po przekręceniu kluczyka.

To mnie zaciekawiło i zacząłem grzebać z tyłu auta.
Tu niby wszystko dobrze.

Obrazek

A zdjęcie drugiego boczku mnie lekko zdziwiło. Zobaczyłem zabezpieczony przewód przed zwarciem i "skrzynkę" ;)

Obrazek

Przewód idzie tu. Pogooglowałem i prawdopodobnie jest to podłączenie do dodatniej klemy w akumulatorze i chyba odpowiada za moduł TV. Po numerze przewodu w googlu wskazało także na pirotechniczną klemę i na aktywację (?) airbaga.

Obrazek
Obrazek

Wie ktoś za co może odpowiadać ten wyjęty przewód? Może to to brakujące pierwsze położenie ze stacyjki?

Przy bezpiecznikach do przekaźników idzie kabel, a w zasadzie dwa przewody. Jeden jakby ten ze stacyjki (dolutowany) i drugi.

Obrazek
Obrazek

Pomoże mi ktoś to rozwikłać, lub chociaż naprowadzi na ślad? Z VINu zgadza się wyposażenie, więc nic nie dokładane.

Tak czy inaczej sam tego nie ogarnę i ustawię się do fachowca.


BTW
Z czystej ciekawości - obok kompa w komorze silnika są dwie wtyczki. Teraz są luźne, ale widać, że były podłączane do czegoś. Wie ktoś od czego one są?
Obrazek
Obrazek

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]528 touring-elektryka stacyjki (i audio?)
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Ktoś kiedyś wybrał opcję "panie na zaraz i jak najtaniej" Takich rzeźbiarzy to tylko :idiota:

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]528 touring-elektryka stacyjki (i audio?)
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 12:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Najgorzej, że w zasadzie nie wiem za co się zabrać. Najprościej to rozbebeszyć i czaić co i gdzie idzie. A nie do końca mogę sobie na to pozwolić. Gdyby ktoś miał jakieś schematy, podpowiedzi, fotki ;) to łatwiej by mi było.

Chyba rozejrzę się za jakimś "normalnym" elektrykiem w mojej okolicy.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]528 touring-elektryka stacyjki (i audio?)
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 14:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Lucass_81 napisał(a):
Chyba rozejrzę się za jakimś "normalnym" elektrykiem w mojej okolicy.

masz taki bałagan, że to jest najlepsze wyjście.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]528 touring-elektryka stacyjki (i audio?)
PostNapisane: 23 września 2013, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Hmm, sprawa ogarnięta już dawno temu. Nie zaglądałem, bo nawet nie dostałem powiadomienia o odpowiedziach... Czaję a tu są. :zdziwko:

Sprawa praktycznie trywialna. :rotfl:
W sumie dla potomności.

Objawy zlikwidowane jakieś 3-4 tyg. temu :mrgreen: . Winną okazała się kostka stacyjki. Pojawiła się pierwsza pozycja w niej i wspomniane objawy poszły w niepamięć. Dodatkowo była uwalona przepływka. Auto hula i jest :hurra: :hurra:

Obcięty przewód to prawdopodobnie odpięta klema pirotechniczna.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL