BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 16:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] wymiana silnika z 2,5 td na 2,5 tds
PostNapisane: 17 października 2007, 22:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
witam przykładfam się do wymiany silnika z 2.5 td na - 2.5 tds ale problem w tym ze niekojaże w którym roku dokonano modernizacji tego silnika tzn poprawiono pompe wtryskową wiadomo czym nowszy tym mniej zajerzdzony ale to kwestia ceny ! jak by ktoś wiedział to odp aha i zauważyłem że niektóre mają zawór erg montowany na kolektorze ssącym a inne na rurze z intercolera rozszyfruje to ktoś ?


Ostatnio edytowano 17 października 2007, 22:17 przez kazio1919, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 00:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No dobrze.....a jaki jest model Twojego autka ????? bo trudno ustalić podstawę w okresleniu poszukiwanego egzemplarza silnika :P
......że jest to seria 3 to wiadomo.....ale rocznik.....

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2007, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
rocznik 1992 wrzesień ale zamierzam kupic silnik razem z komputerem

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 00:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Staraj się więc poszukiwać silnika do roku 95. Montowany w modelach E38 i E39 td-es jest już na indukcyjnej głowiczce.....poza tym, tak jak i w modelach E36 po 95 roku zastosowanie ma już fabryczny immobiliser. W tych przypadkach sam sterownik silnika Ci nie wystarczy.
Są jeszcze inne zmiany, jak kolektor ssący, czy też dołożona przepływka....ale....ale...
......czy Polak z tymi kwestiami by sobie nie poradził?? :hyhy: :rotfl:
Jak ktoś dobrze pomyśli to nawet z 98 roku silnik włoży (nie pamiętam już na którym roku zakończyli produkcję M51 :P )

Jeśli natomiast nie jesteś zainteresowany przeróbkami/przekładkami podzespołów i zamierzasz iść na gotowca.....do 95 roku silnik powinien być celem poszukiwań, choć w E34 z końca produkcji immobilisery również już były.

Decyzję więc musisz sam podjąć.
Czy inwestować w silnik ze starszego rocznika bez żadnych modernizacji w przekładaniu, ale o znacznym przebiegu, czyli w wiekowym stanie ??
Czy też w coś znacznie młodszego, gwarantującego niski przebieg co decyduje o młodości silnika, ale kosztem nie małych podmian, aby mógł silnik pracować jak się należy......w tym przypadku potrzebny jest także mechanik z dobrą wiedzą o elektryce w BMW........no i mechanicznie także :]


Dodam tylko kilka zjawisk jakie zaobserwowałem.
Wyklepywanie zaworów, ścieranie się czopów wału korbowego przy panewkach w znakomitym stanie i jeszcze kilka drobniejszych.
Są to usterki jakie zauważyłem w nowszych silnikach M51 po 95 roku a jakie nie miały miejsca w tych samych silnikach lecz starszego rocznika. Paradox.
Zastosowanie nowszych materiałów do wykonania poszczególnych podzespołów mija się z żywotnością.

To tylko moje obserwacje.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Ostatnio edytowano 19 października 2007, 00:13 przez robertbmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 15:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
hhhhmm z moich obserwacji wynika że najwięcej na sprzedaż jest silników z 94 roku od piatek i trójek-- dziekuje za pomoc :) narazie stary silnik jest ok wiec wstrzymam się z wymianą a może wiesz jak rozpoznac czy silink ma immobiliser

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL