BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] schemat obiegu oleju
PostNapisane: 20 maja 2015, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
witam,
czy ma ktoś może schemat obiegu oleju w obudowie filtra? w silnikach m50 m52 m54 s54 obojetne, w którą dziure olej wpada z silnika ktorędy do filtra i powrót.
z góry dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] schemat obiegu oleju
PostNapisane: 24 maja 2015, 13:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
u mnie olej wpada do podstawy filtra i bokiem filtrując się wpada do środka i odpływa środkową dziurą otworem do silnika wedruje na korby i klawiature łożyska ślizgowe itp. i wraca do misy olejowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] schemat obiegu oleju
PostNapisane: 24 maja 2015, 20:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Olej pod ciśnieniem(bezpośrednio z pompy poprzez blok) wydobywa się tam gdzie początek strzałki z nr 1. Olej ten wpuszczany/wciskany jest do obudowy poprzez zawór jednokierunkowy w tej obudowie-zaznaczony też numerem 1.
Po przejściu/przetłoczeniu przez filtr, olej wypływa z obudowy w miejscu gdzie jest początek strzałki nr 2 i wpływa do otworu zaznaczonego/wskazanego w bloku też numerem 2 i robi co swoje w silniku.
Numerem 3 oznaczony jest w obudowie otwór, którym spływa olej z obudowy gdy odkręci się i wysunie do góry pokrywę filtra-wysunięcie końcówki z oringiem pozwala spłynąć olejowi porzez otwór 3 w obudowie i olej płynie znów poprzez otwór 3 w bloku w kierunku miski olejowej.
W obudowie znajduje się też zawór nadciśnieniowy nr 4, którym jak sobie przypominam olej o nadmiernym ciśnieniu także kierowany jest kanalikiem do otworu nr 3 w obudowie i później tak jak wcześniej poprzez 3 w bloku do miski.
Także oprócz zaworu regulującego ciśnienie przy samej pompie(do ok. 4,5 atm) jest drugi zawór zabezpieczający układ przed nadmiernym ciśnieniem i znajduje się on w obudowie filtra.
Nie mam zdjęcia "od góry" po wyjęciu pokrywy z filtrem, ale tam można sobie samemu domyślić się. W "dołku" jest otwór, którym wypływa olej. Reszty nie wytłumaczę, bo musiałbym pisać rurka w rurce/otworek. :D .itd itp
Obrazek
Obrazek
!!! przemyślałem pracę tego zaworu nr 4 i doszedłem do wniosku, że akurat w jego przypadku głupotę napisałem, bo jest to zawór którym olej bezpośrednio po przejściu przez zawór jednokierunkowy w obudowie, kierowany jest do otworu 2 w bloku. Taka sytuacja ma miejsce gdy filtr oleju jest mocno zabrudzony i nie pozwala olejowi w odpowiedniej ilości przecisnąć się przez ten filtr. Czyli zawór nr 4 zabezpiecza silnik przed zbyt słabym dopływem oleju w przypadku zatkania obiegu poprzez filtr. Olej przepływający poprzez ten zawór nie jest filtrowany, ale po prostu jest.
Przepraszam, ale robiłem przy tym jakieś 3 lata temu.
Reszta opisu zgadza się.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL