BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 22 lipca 2015, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam od zakupu zawsze miałem takie wskazania pierwsza rubryka:

http://zapodaj.net/444640b759030.png.html i widać,że jest przeładowanie objawy jakie są to tylko dymienie na czarno przy bucie takim pośrednim

czy to jest duże przeładowanie? dodam jeżdże z tym od półtora roku i nic prócz dymienia i brania oleju 400ml na 6tys km się nie dzieje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 22 lipca 2015, 22:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Dymienie może wynikać z masy powietrza jaką widzi sterownik.

Takim doładowaniem nie martwiłbym się. M47N osiąga podobne wartości na najnowszych wersjach softu w sterowniku silnika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 23 lipca 2015, 08:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Kolego a z ta masa powietrza to czemu taka wysoka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 23 lipca 2015, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
masa powietrza jest jak najbardziej prawidłowa w tym silniku, nie wiem gdzie widzisz problem
natomiast turbo daje za duze cisnienie i to nie jest takie normalne :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 24 lipca 2015, 11:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
melon666 napisał(a):
natomiast turbo daje za duze cisnienie i to nie jest takie normalne

A jakie powinno dawać? Podobne wartości spotykałem już po aktualizacji softu.
Raptem 80mbar więcej niż w tym odczycie:
viewtopic.php?p=639371#p639371
Więc gdzie widzisz problem?

Poza tym. Duże doładowanie nie będzie powodować kopcenia, ale duża masa powietrza i/lub lejące wtryski już tak.
Ostatnio miałem podobny przypadek i dziurka w przepływomierzu powodowała podobne odczyty masy powietrza co m.in. przekładało się na kopcenie, po zmianie wkładki na sprawną i bez dziurki kopcenie mocno zmniejszyło się. Tam jeszcze wtryski zrobiły swoje.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 24 lipca 2015, 19:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
powinno sie pokrywać, lub byc minialnie większe przez chwile ale nie o 100mbar jak w tym przypadku

natomiast odczyty z przeplywki sa prawidłowe dla e46 320d, nie wiem gdzie widzisz problem ? TO ile powinna pokazywać ? 901 ? ehehehe :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d przeładowanie turbo
PostNapisane: 25 lipca 2015, 10:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
melon666 napisał(a):
powinno sie pokrywać, lub byc minialnie większe przez chwile ale nie o 100mbar jak w tym przypadku

Powtórzę. Takie wartości spotykałem nieraz w zdrowych motorach po wgraniu najnowszego softu.
Gdyby były problemy z przeładowaniem, to pojawiłby się odpowiedni błąd. Poza tym. Takie doładowanie nie będzie powodem kopcenia

melon666 napisał(a):
TO ile powinna pokazywać ?

1100-1150mg/skok to wystarczająca wartość maksymalna.
Takie odczyty jak na screenach w tym temacie miałem z przepływki, w której wywiercono dziurkę. Niestety powodowało to kopcenie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL