BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ogrzewanie, poduchy, i temp silnika - więcej w opisie
PostNapisane: 18 grudnia 2007, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Witam Was drodzy koledzy
Oczywiście wszystko tyczy się 528 e39 1997
Mam nieco złożony problem może zaczne po kolei:
1. Ogrzewanie
+ jest problem z ogrzewaniem tyłu nie wiem jak długo bo w sumie nigdy tego nie sprawdzałem, ostatnio wioząc znajomego powiedział że styłu wieje mu zimno, ustawiłem 32 stopnie na lewo i prawo i nawiew na max. okazuje się że z przodu dmucha ciepło a z tyłu tym samym ciśnieniem dmucha zimno. Zamykając wloty z przodu z tyłu minimalnie wzrasta ciśnienie ale cały czas dmucha zimno (nawet bardzo zimne powietrze).
Byłem święcie przekonany że ten 2 strefowy klimatronik ma z tyłu te same ustawienia co dla kierowcy a jednak okazuje się że to jakiś oddzielny obwodzik.
Nie dokońca jestem pewein czy to jest powiązane z usterką ale CAR SOFT wyświetla mi błąd w module
AIRCO
22 Auxiliary-fan relay (myśle że jest to problem przekaźnika albo zasilania przekaźnika tylko gdzie on jest i od czego? )
Może ktoś już z was rozwiązał ten problem albo ma pomysł na rozwiązanie ?

+ temat ogrzewania powraca czy jak u siebie weźmiecie 32 stopnie to wieje powietrze bardzo gorące czy raczej takie letnie, a schodząc do 28 stopni i poniżej wieje chłodne ? Bo właściwie nie mogę ustawić temp wypośrodkowanej, albo gorąco albo zimno (ustawienie wlotów na AUTO)

2. Temp. Silnika
Na mieście jest OKi wskazówka stoi pionowo, tylko wyjadę w trasę i przycisne tak do 160-200 przejade trochę i temperatura spada pod niebieski przedział. Sądze że to termostat ale wolę się upewnić bo to nic nie kosztuje, choć dziś się zdzwiłem jak się dowiedziałem Inter Partsie że oryginał po rabatach kosztuje 30zł :)

3. AirBagi - temat wielokrotnie powielany
Któregoś dnia wsiadam do autka odpalam 3 sek i zapala się lampka od tego momentu mam z nią problem. Wtedy gdy się zapaliła byłem sam w aucie, na ogół jeżdże bez pasów więc dlaczego te błędy?
Mam błędziki których nie mogę usunąć bo zaraz wracają mianowicie:

6 Ignition circuit for belt tensioner on pass. side
16 belt switch, drvier side


Widać że mam błędy po obu stronach od kierowcy rozumiem że przełącznik pasów (napinacz), natomiast po stronie pasażera to kompletnie nie rozumiem tego opisu (jakiś obwód), czy ktoś z was mógłby mi z tym pomóc ?
Ktoś na forum zamieścił instrukcje dotyczącą zaślepiania mat w siedzeniach odpowiedziałem na tamten post i nie będe się powtarzał więc jak możecie to zerknijcie tam
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 600#200650
i napiszcie co o tym myślicie.

4. Kontrolka niezapiętych pasów.
Hmm, pytanie do posiadaczy tych magicznych aut.
Na liczniku jest kontrolka informująca o niezapiętych pasach, powiedzcie mi czy u was jak nie zapnieciu pasów świeci ona? Bo u mnie zapala się tylko na chwilke przy włączaniu zapłonu i gaśnie, bez względu na stan pasów.

5. Łożysko w sprężarce od klimy
Piszczące łożysko pewnie nie jednego z was już mękało, a jeżeli nie to pewnie kwestia czasu. Mam pytanie czy znacie jego wymiary bo u mnie szykuje się jego wymianka, a nie chcę 2 razy podjeżdżać do mechaniora. Pytanie do Kucharza jeśli odwiedzi ten post bo chyba On ostatnio borykał się z tym problemem.

Pozostaje mi tylko podziękować dla wszystkich którzy będą starli się udzielić mi jakiejkolwiek pomocy. Jeżeli ja rozwiąże szybciej te problemy to napewno o tym napiszę.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 09:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
792238975 napisał(a):
+ jest problem z ogrzewaniem tyłu nie wiem jak długo bo w sumie nigdy tego nie sprawdzałem, ostatnio wioząc znajomego powiedział że styłu wieje mu zimno, ustawiłem 32 stopnie na lewo i prawo i nawiew na max. okazuje się że z przodu dmucha ciepło a z tyłu tym samym ciśnieniem dmucha zimno. Zamykając wloty z przodu z tyłu minimalnie wzrasta ciśnienie ale cały czas dmucha zimno (nawet bardzo zimne powietrze).


z tyłu z kratek na środku jak nie masz przesuwki ciepło zimno to będzie cały czas wiało zimne , tylko z pod foteli bedzie wiało ciepłym.

792238975 napisał(a):
+ temat ogrzewania powraca czy jak u siebie weźmiecie 32 stopnie to wieje powietrze bardzo gorące czy raczej takie letnie, a schodząc do 28 stopni i poniżej wieje chłodne ? Bo właściwie nie mogę ustawić temp wypośrodkowanej, albo gorąco albo zimno (ustawienie wlotów na AUTO)


u mnie leci gorące przy 32 a przy 17 ciepłe. Podejrzewam że przez termostat masz ten problem.

792238975 napisał(a):
2. Temp. Silnika
Na mieście jest OKi wskazówka stoi pionowo, tylko wyjadę w trasę i przycisne tak do 160-200 przejade trochę i temperatura spada pod niebieski przedział. Sądze że to termostat ale wolę się upewnić bo to nic nie kosztuje, choć dziś się zdzwiłem jak się dowiedziałem Inter Partsie że oryginał po rabatach kosztuje 30zł :)


Wymień termostat

792238975 napisał(a):
4. Kontrolka niezapiętych pasów.
Hmm, pytanie do posiadaczy tych magicznych aut.
Na liczniku jest kontrolka informująca o niezapiętych pasach, powiedzcie mi czy u was jak nie zapnieciu pasów świeci ona? Bo u mnie zapala się tylko na chwilke przy włączaniu zapłonu i gaśnie, bez względu na stan pasów.


Jest tak samo

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 grudnia 2007, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jesli chodzi o poduszki powietrze, rozlacz wtyczki pod fotelami przednimi, oczysc styki, spryskaj WD40, powinno pomoc. Mi w e38 pomoglo ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 00:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Dzięki Panowie, a to mnie rozczarowałeś tym nawiewem aż mi sie nie chce wierzyć, że nie ma możliwości puszczenia tam ciepłego powietrza :-(

W piątek lub sobotę robie wszystkie naprawy. Błędy od poduszek to coś związanego z napinaczami pasów więc w matach raczej nie będe grzebał ale na wszelki wypadek WD40 już kupiłem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2007, 09:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
792238975 napisał(a):
Dzięki Panowie, a to mnie rozczarowałeś tym nawiewem aż mi sie nie chce wierzyć, że nie ma możliwości puszczenia tam ciepłego powietrza :-(

W piątek lub sobotę robie wszystkie naprawy. Błędy od poduszek to coś związanego z napinaczami pasów więc w matach raczej nie będe grzebał ale na wszelki wypadek WD40 już kupiłem :)


własnie taki bład mialem co tydzien w e38, az w koncu oczyscilem wtyczki i skonczyly sie wieczne błedy poduszek.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2007, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Panowie co do ogrzewania to sprawa się wyjaśniła - wymieniłem termostat, jeżeli chodzi o poduszki to jest to problem napinaczy.
Testowałem układ od strony kierowcy i jak napinacz wogóle wypiełem to to znikł 6 błąd a pojawiły się 2 inne;
1. to że układ napinacza pasów przerwany
2. brak zasilania (obciążenia)

zastanawiam się nad zasadą działania tego napinacza, tzn, co wyzwala napinanie pasa? po ponownym podłączeniu napinacza i skasowaniu błędów wraca poprzednia usterka. Sprawdzając przejście na 2 przewodach napinacza jest zwarcie, natomiast od strony samochodu na 2 przewodach pojawia się napięcie ale skokowo 1-6V bez przerwy?
Macie jakiś pomysł na rozszyfrowanie tej usterki ? Może są jakieś dodatkowe bezpieczniki od napinaczy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL