BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 03:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 15 listopada 2015, 18:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No więc tak, pojawiły się drgania na wolnych obrotach, nie ważnie czy stoję na P czy na N, problem ma miejsce i na benzynie i na LPG, więc nie jest to problem związany z LPG samym w sobie. Zauważyłem że ma to miejsce jak silnik jest rozgrzanym w 100% (wskazówka w pionie).
Zmienione mam wszystkie świece na nowe i dwie cewki, na 5 i 6 cylindrze, drania nadal są.
Jak podłącze inpę, praca sond w normie, brak błędów, nic nie wskazuje na wypadanie zapłonu, korekty krótko i dlugoterminowe idealne, korekty idle idealne, zbliżone dla obu banków.
Na zakładce z VANOS'em, też nie widać nic niepokojącego, wszystko w normie.

5 cylinder na zakładce rough ma dużą korektę dodatnią, ale on zawsze tak miał, odkąd to auto miał, od kilku lat, nie powodowało to wypadania zapłonu ani drgań. Korekta jest dodatnia, więc ani wtryskiwacz pb, ani lpg, nie przepuszcza 'paliwa', bo wtedy by ssał paliwo i była by ujemna. Więc jak dolewa paliwa, to znaczy że ma nadmiar powietrza.

Jak ruszam, nie czuć by auto było słabsze, nie czuć by pracowało na 5 cylindrach, wibracje raczej są an boki, nie ma żadnego szarpania przód tył.

Organoleptyczne, widać że silnik chodzi na boki jak już wpadnie w to telepani się.

Spalanie jest jak było, auto jeździ dobrze. Tylko są wibracje na nagrzanym silniku i jak stoję. Fakt, że to się dzieje przy nagrzanym silniku może raczej z tego wynikać, że jak nie jest nagrzany, to obroty są trochę wyższe i wibracje mogą być niewyczuwalne przez to, a jak się w pełni rozgrzeje, to obroty są niższe.

Podnosiłem sobie trochę obroty idle, o +50, i już nie było w zasadzie czuć takich wibracji, mimo że chyba lekkie nadal były.

Dźwięk pracy silnika może być podobny do pracy na 5 cyl, na początku tak myslałem, po dodaniu gazu nawet myślałem że nie równo wchodzi na obroty, ale inny dźwięk to raczej efekt wibracji niż wypadania zapłonu, poza tym wypadanie zapłonu od razu by było widoczne jako misfire w błędach, na odczytach z sond, na adaptacji banków. A tu nic.

No i teraz mam takie teorie:
- poduszki pod silnikiem. Mechanik tydzień wcześniej wymieniał uszczelkę pod miską, mówił coś o uniesieniu silnika. Może czegoś nie dokręcił, a może się po prostu poduszki już zużyły i nie ma to związku z wymianą uszczelek, nie wiem od kiedy to się dzieje, bo sporadycznie jadę więcej niż 7km z postojem np na światłach, żeby wyczuć od kiedy to jest.
- 5 cylinder ssie lewe powietrze np przy uszczelce od wtryskiwacza, lub przy króćcu od przewodu do LPG, ale on zawsze na rough miał wychylenie od pozostałych.
- sprężyna w VANOS, bo uszczelniacze były już wymieniane, co prawda z 6 lat temu, ale były zmienione, poza tym konieczność ich zmiany inaczej się objawiała niż to.
- koło dwumasowe. Pytanie, czy ja w automacie mam koło dwumasowe, w/g realoem, teoretycznie jest, bo nie jest napisane że w automacie nie ma.

Jeszcze może ktoś ma jakieś pomysły? Może ktoś ma jakąś kolejność eliminacji potencjacnych możliwości, inną niż wymiana na chybił trafił. Wolałbym nie zmieniać dwumasu, czy nie ściągać listwy wtryskowej lub kolektora, pokrywy i vanosa, nie mając pewności że to konieczne.
To stare auto, im mniej więc się dotyka, tym lepiej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 15 listopada 2015, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nie masz dwumasy.

Zmień poduszki silnika i skrzyni, najbardziej prawdopodobna przyczyna.

I zmień mechanika bo robić uszczelkę miski w E46 i nie zrobić poduszek?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 15 listopada 2015, 21:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Może uznał że nie ma potrzeby ich robić. Nie wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 22 listopada 2015, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Tomek napisał(a):
Zmień poduszki silnika i skrzyni, najbardziej prawdopodobna przyczyna.

też o tym najpierw pomyślałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dobra, auto tydzień stało u mechanika, nowe poduchy pod skrzynią, nowe rurki separatora, nowy oring pod wtryskiem... nic to nie dało, dalej się telepie.

.... odebrałem, i sam znalazłem usterkę. Wiatrak ma ułamaną łopatkę, jak się go przytrzyma ręką to nie telepie. Nowy wiatrak i visco w drodze (bo może to i visco), a może i jeszcze pompa wody ma luz, tak więc jak zmienię, to będzie wiadomo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 23 listopada 2015, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
zazwyczaj łopatki same się nie łamią,skoro masz zamówiony nowy wyłam jedną łopatkę po przeciwległej stronnie zanim coś się wybije.
Testowałem już taki scenariusz :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 Ci automat, drgania na wolnych obrotach.
PostNapisane: 30 listopada 2015, 13:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wisco i nowy wiatrak założone. Problem rozwiązany.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL