BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 20:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d 136km głowica czy turbo?
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 20:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Witam wszystkich i proszę o szybką radę.Autko to e46 320d 136km.Autko w tamtym tygodniu po sprawdzeniu egr wymianie termostatu pojechało na krótki test.Przy ok, 80kmh autko dostało mocy weszło na wysokie obroty pozniej sie jakoś ustatkowało. Oczywiście dymu dużo ale nie wiem jakiego koloru bo już była noc Na następny dzień pod maską zaraz za turbiną zauważyłem że jest masa oleju.Pierwsze przypuszczenia-turbina bo od 2 dni była jakaś słabsza...ale nie wyczuwam żadnych luzów na wirniku wiec warsztat.Gość mi dzisiaj mówi że prawdopodobnie strzeliła głowica w co nie chce mi się zbytnio wierzyć bo autko odpala pracuje równo i na biegu jałowym nie kopci.Płynu ubywało bo była walnięta obudowa od termostatu wiec na dzień dzisiejszy nie wiem jak wyglada sprawa wymieszania z olejem.Dodam że autko odpala normalnie. Macie może jakieś pomysły??"mechanik" twierdzi że turbo jest całe.Ale wydaje mi się że jakby to była uszczelka głowicy objawy by były całkiem inne i dlaczego akurat walneło olejem zaraz za turbiną??odma wymieniona już po fakcie ale stary filterek był w średnim stanie...pomocy nie wiem c robić :-(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d 136km głowica czy turbo?pomocy!!
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 72
Moje BMW: E46 Compact 330ti
Kod silnika: M54B30
Chyba taniej bedzie Ci w pierwszej kolejnosci wymontowac turbo i dac do sprawdzenia, to ze nie ma luzu to nie znaczy ze nie moglo puscic uszczelnienie... glowice na samym koncu sciagaj najpierw sprawdz inne rzeczy a w pierwszej kolejnosci to turbo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d 136km głowica czy turbo?pomocy!!
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 20:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Najlepiej będzie jak zmienisz mechanika na innego bardziej konkretnego który potrafi dobrze sprawdzić ten silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d 136km głowica czy turbo?pomocy!!
PostNapisane: 7 stycznia 2016, 20:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
też mi się tak wydaje że mogło strzelić uszczelnienie jakies w turbinie...jutro zatargam ją do innego....przy głowicy wydaje mi się że były by problemy z odpaleniem i silnik by nie równo chodził


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136km głowica czy turbo?
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 20:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
ktoś coś jeszcze poradzi??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d 136km głowica czy turbo?
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 21:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A ja ci powiem jak to mogło być.

Kiedyś miałem taki numer w Punto GT że zamarzła mi odma i wywaliło mi olej turbiną.
Po odmrożeniu odmy wszystko wróciło do normy ale auto waliło jeszcze przez kilka km chmurę z rury.
Turbinie absolutnie nic się nie stało bo i niema prawa.

U ciebie mogło być podobnie co by oznaczało że teraz auto śmiga poprawnie.
Chwilowy skok mocy to spalany olej który daje silnikowi astronomicznego kopa ale morze załatwić tłoki lub nawet głowice.

Ja na twoim miejscu bym pośmigał i protestował , zwłaszcza jak turbo niema luzów.
Głowica napawano nie pękła.



W najgorszym razie turbo się rozszczelniło co by oznaczyło ciągłe kopcenie , choć to mało prawdopodobne przy braku luzów.

Olej na zewnątrz turbiny to albo dziura w dolocie albo spływ oleju albo zasilanie ci rozwalił.

Tak jak mówiłem po testuj auto, tylko uzupełnij płyny i sprawdzaj je co kilka km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL