Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.
Proszę również o poprawne tytułowanie tematów: [Exx] Tytuł tematu
Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Posty: 45 Lokalizacja: Bad Marienberg Moje BMW: E46 320i Kod silnika: M52
Witam! Od dłuższego czasu miałem problem tego typu że samochód w różnych momentach tracił moc. Na komputerze wyszło że jest do wymiany czujnik wałka rozrządu wlotowy. Wymieniłem na nowy, błąd skasowałem ale auto nadal nie jechało jak powinno i nadal dużo paliło. Jeździłem tak chwilę i z dnia na dzień auto było coraz słabsze i w końcu zapaliła się kontrolka check engine. I teraz coś Ciekawego. Po podpięciu na kompa elektomechanik stwierdził że to oringi na vanosie albo czujnik vanosa. Vanos mam po regeneracji. Podjechałem do innego mechanika i temu komputer pokazał że jest walnięty czujnik wałka rozrządu wylotowy. Wymieniłem czujnik. jest poprawa ale nie znaczna. Teraz Komputer żadnych błędów nie pokazuje a auto nadal jest słabe i utrzymuje się duże spalanie (12 litrów na trasie) Kupiłe także nowy przepływomierz i bez zmian. Świece niedawno wymieniałem. Mam też takie wrażenie że silnik jest bardzo gorący ale może mi się wydaje. Co może być przyczyną braku mocy?
Posty: 45 Lokalizacja: Bad Marienberg Moje BMW: E46 320i Kod silnika: M52
Jest jakaś metoda sprawdzenia katalizatora czy poprostu trzeba wymienić? Mechanik sprawdzał jak pracuje silnik, jeździł samochodem, więc myslę że sondy też sprawdzał.
ja u siebie tez mam wrazenie ze auto coraz gorzej się zbiera właśnie z powodu kata ale nie mam ochoty wycinać kata by to sprawdzić , chyba odkręce układ wydechowy i przejade sie autem i wtedy podejmie decyzje
Posty: 45 Lokalizacja: Bad Marienberg Moje BMW: E46 320i Kod silnika: M52
Hej! Byłem niedawno z autkiem u innego mechanika. Komp pokazał błąd przepływki i czujnika spalania stukowego. Błędy wykasował i już nie wracają. Auto teraz jedzie ale dopiero od 4tys, obr. Poniżej tego jest nadal mułowate. Jest sens wywalać katalizatory?
U innego znachora pokazuje błąd: wypadanie iskry na 5 cylindrach. Kable, świece wymieniłem i bez zmian. miał ktoś podobny problem?
a z kompem jest tak ze jak nie bedzie przerwy w obwodzie to blad nie wyskoczy, wiec jak czujnik zle pracuje bledu nie bedzie, najlepiej podmienic i zobaczyc czy jest poprawa i jesli chodzi o te czujniki to tylko ori zadne zamienniki
_________________ od zawsze miejski syf dzisiaj all inclusive
tez mam wypadnie zaplonu tylko ze na wszystkich 4cylindrach czym jest to spowodowane, speco mechnik powiedzial ze rozrzad jest przestawiony niby go ustawil poprawnie ale dalej kuleje
Witam wszystkich odgrzeje kotleta a więc... Co do wzrostu spalania to nie wiem bo mam auto od niedawna na razie walczę z brakiem mocy jestem po regeneracji vanosa Zaczynamy...
Mam E46 2.2 170KM które ma strasznie małą moc więc pierwsze to co to pojechałem na kompa i oto pierwsze błędy Zregenerowałem vanosa, wymieniłem czujnik wałka, wypieła się wtyczka od wentylatora też wyskoczył błąd jedyne to co nie ruszałem sondy
Po wymianie tych wszystkich rzeczy pojechałem znów podpiąć pod kompa a oto efekt co sie pokazało
Więc znów rozebrałem dekiel wymontowłem vanosa i zobaczyłem że przy kołach zębatych (zaznaczyłem na zdjęciu) jest luz czy to tak powinno być czy powinno być ciasno??
Dorzucę jeszcze fotki może coś zobaczycie czy wszystko jest ok z wałkami
A na koniec zrobiłem taki test vanosa jak na tym filmiku
Co się okazało wałek pod wpływem ciśnienia po kilku razach nie wrócił do swojej pozycji poprostu się zaciął i musiałem ręcznie go cofnąć. Czy to normalny objaw ? Chyba nie. Czy może być tak że wcześniej rozrząd przeskoczył albo wałek się przestawił i blokuje go? przez to wywala vanosa Sonda może mieć na to wpływ brak mocy? Elektryk powiedział że sonda nie ma grzania wiem która bo sprawdzałem miernikiem Powiem jeszcze że gdy się wkręca na 2 i 3 trochę nim szarpie Poradzicie coś?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników