BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 14:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kick down - problem czy niewiedza?
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 07:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
witam serdecznie w nowym roku
Wszystkiego naj dla wszystkich forumowiczów:-)

Mam zapytanie odnośnie opcji kick down w automacie.
Mianowicie z tego co wiem po wcisnieciu następuje redukcja o bieg lub dwa.komp decyduje.:)
Jeżdżę już jakiś czas i dopiero teraz nasuneło mi się pytanie.

Kiedy jadę normalną prędkością w mieście 50 lub 60 i wcisne kick następuje natychmiastową reakcja,auto redukuje najczęściej 2 biegi i rakieta.:)

Natomiast kiedy jadę autostrada 130 kmh i wcisne kick auto zaczyna przyspieszać ale do redukcji muszę poczekać kilka sekund około 4 może 5.tak jakby auto czekało na moja nogę czy na pewno chce tego kick down przy tej prędkości.i kiedy nie zdejmę nogi z gazu przez kilka sekund wtedy redukcja i rakieta.:)

Moje pytanie nasuwa się samo czy to norma?nie testowałem tego kilkanascie razy ale kilka.na mniejszych prędkościach za każdym razem reakcja jest natychmiastowa!

Czy wystarczy wcisnąć kick czy może znaczenie na także jak szybko wcisniemy gaz?i czy w danej chwili jechaliśmy równo czy przyspieszaliśmy?


Jeśli ktoś zna odpowiedzi i dokładniejszą zasadę działania proszę o info.

Pozdrawiam
Neo

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
neo61 napisał(a):
Czy wystarczy wcisnąć kick czy może znaczenie na także jak szybko wcisniemy gaz


nie.

Po to jest kickdown, zasada działania jest taka, że wrzuca bieg jak najniżej może. Aby uzyskać jak najlepsze przyśpieszanie.

Ale szybkość wciskania gazu nie ma znaczenia.

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: SulejĂłwek
Witam.
U mnie automat zachowuje się podobnie. Czasami nawet jest tak że kick down wcale nie redukuje biegu ale za to ciągnie na maksymalne obroty. Komputer o tym decyduje i dzięki mu za to bo po co diesla katować na wysokich obrotach. Oczywiście mówię o trybie E. Na S to potrafi o 3 biegi zredukować :) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 11:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
bo to jest tak że komputer decyduje o tym, jeśli akutar w momencie wciśniecia kick downa znajdujecie sie w optymalnym zakresie obrotów dla danego biegu to nie ma po o redukować, gdyby zredukował wtedy przeciągnąłby bieg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 15:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Poznan/Bristol UK
Moje BMW: 330Ci M Sport Auto
Kod silnika: M54
No dobrze.
Komputer decyduje, zrozumiałe...

Ale...

Jadę sobie 130km\h i wciskam kick down.Auto zaczyna przyspieszać i obroty ładnie rosną, ale redukcji nie ma...komputer zdecydował, może faktycznie obroty były odpowiednie do 5 biegu...tylko ,że cały czas trzymam kick down, i po 4-5 sekundach...REDUKCJA!!!
Skrzynia redukuje i obroty wchodzą na czerowną kreskę , auto prawie leci, rakieta!!

Więc na czym to polega??Jeżeli skrzynia zdecydowała ,że nie trzeba rdukować, dlaczego po kilku sekundach to zrobiła??

Wygląda to jakbym mógł wymusić na skrzyni redukcję??Czy to możliwe??
Skrzynia nie chce redukować, ale po kilku sekundach...ok , skoro chcesz to masz, i jazda:)

Co Wy o tym myślicie??

Pozdr

_________________
M Power...
E36 318is -> E46 323i -> E46 325Ci -> E92 335i -> E60 520d -> E46 330Ci ... -> ???
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 19:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
dziwne. Nie powinno tak byc, poniewaz kickdown również jest po to by mozliwie szybko zareagować, "uciec", w sytuacjach awaryjnych. W moich BMW kickdowna zawsze reagował natychmiast (oczywiscie o ile bylo to mozliwe ze względu na obroty silnka).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL