BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 5 lutego 2014, 23:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
ROBBMW napisał(a):
Wątpie żeby twoja E39 miała klapki, takie rzeczy były montowane dopiero w E60 218km.


Bzdura. Już e39 klapki były powszechnie stosowane. Np. każde e39 525D (163KM) w automacie miało klapki. O 530D nie wspomnę.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 6 lutego 2014, 12:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
Zapytam przy okazji bo wlasnie dostalem zestaw zaslepek.
Z gruszka cos robimy(odpinamy,zaslepiamy?)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 6 lutego 2014, 17:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Ja gruszkę zostawiam.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 6 lutego 2014, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Tak nawiązując do wypowiedzi z poprzedniej strony, jakim cudem klapki mają dławić silnik, skoro są tylko w "połówce" kolektora?
Przecież drugi rząd kanałów tego nie ma, i powietrze do silnika spokojnie dolatuje.
Przepustnicą to się dławi benzyniaki, które mają sterowanie linką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 6 lutego 2014, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Poprzez zawężenie przelotu. To tak jak byś dał mniejszą średnicę całego dolotu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 6 lutego 2014, 22:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Okej, ale nie zdławisz tym tak gwałtownie silnika, w dieslach przy działaniu ASC/DSC elektronika odejmuje "gazu".
Te klapki to o ile się nie mylę nazywa się VIS, czyli zmienna długość kolektora dolotowego.
Podobno ich zamykanie, otwieranie wpływa na zmianę charakterystyki osiągów silnika, ale serio, nie wierzę że to służy do dławienia silnika :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 7 lutego 2014, 09:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Nikt nie mówi o dławieniu silnika, tylko o tym, że posiadając klapki powodujące zmianę długości kolektora one przymykają się w pewnych ustalonych trybach pracy silnika. W momencie dodania gazu klapki muszą się otworzyć co jest obarczone pewną zwłoką. Bez klapek bezwładność w kolektorze jest mniejsza i do cylindra dostaje się więcej powietrza w początkowej fazie. Można też rozpatrywać, że każda klapka zajmuje jakieś niewielki miejsce w kolektorze i utrudnia przepływ powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 7 lutego 2014, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Shadow69 napisał(a):
Te klapki to o ile się nie mylę nazywa się VIS, czyli zmienna długość kolektora dolotowego.
Podobno ich zamykanie, otwieranie wpływa na zmianę charakterystyki osiągów silnika, ale serio, nie wierzę że to służy do dławienia silnika :zdziwko:

Masz rację-chodzi o zmienną długość kolektora dolotowego.
Tam wcześniej ktoś źle pisał że klapki służą do zdławienia silnika przy zadziałaniu ASC/DSC (wtedy to sterownik "obcina" dawkę).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 9 lutego 2014, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Przestroga dla tych, co mają klapki i nic z nimi nie robią. Zdjęcia z demontażu klapek w dniu 8.02.2014.

Obrazek
Obrazek


Dwie z sześciu klapek były urwane. Na szczęście zablokowały się i nie wpadły do głowicy.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 10 lutego 2014, 09:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
To tak jak by na loterii wygrał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 10 lutego 2014, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
Potwierdzam. Kupiłem auto z przebiegiem ory 268tyś km. Zaraz po zakupie zabrałęm się za demontaż klapek i dobrze, że to zrobiłem w miarę szybko bo w jednym z kolektorów klapka była w połowie urwana, pękł trzpień w górnym mocowaniu. Przy okazji polecam wyczyścić kolektor z nagaru.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 12 lutego 2014, 11:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
U mnie juz po zabiegu. Nie zauwazylem zamulenia na niskich obrotach aczkolwiek turbo zalacza sie odrobine pozniej, na postoju glosniej, przy dodaniu gazu na postoju slychac turbine(jej przyjemny swist) czego nie doswiadczalem przed zaslepieniem(w tym momencie rowniez znika charakterystyczny klekot i gdyby zapytac obca osobe OB czy Pb bez wahania uslyszalbym ze to benzyniak)
Dzis wieczorem jesli bedzie mial mozliwosc i bedzie dostatecznie slisko sprawdze ponownie kwestie asc o ktorym toczyla sie dyskusja gdyz wczoraj po starcie z miejsca czulem ze tyl "myszkuje" jeszcze na 2-3 biegu a kontrolka asc nie migala.
edit:
znalaslem troche sniegu,ASC dziala swietnie.Smialo mozna obalic ze klapki wspolpracuja z tym ukladem.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 12 lutego 2014, 20:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
Nie edytuje poprzedniego posta aby podbic temat troche w gore gdyz pojawil sie maly problem.
Mianowicie po wcisnieciu gazu do oporu obrotomierz staje przy ok 3200rpm i auto sie dalej nie rozpedza... Jestem pewny ze przed zaslepieniem kolektora tego nie bylo.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 13 lutego 2014, 11:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
cav87 napisał(a):
Nie edytuje poprzedniego posta aby podbic temat troche w gore gdyz pojawil sie maly problem.
Mianowicie po wcisnieciu gazu do oporu obrotomierz staje przy ok 3200rpm i auto sie dalej nie rozpedza... Jestem pewny ze przed zaslepieniem kolektora tego nie bylo.


Nie wydaje mi się, aby było to związane z klapkami. Testowałem u siebie. Silnik bez problemu kręci się pod czerwone pole. Po wymianie u siebie odczułem nieznaczną poprawę. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy jest to zasługa braku klapek, bo 2 klapki miałem praktycznie cały czas zablokowane (ciekawe jak byłoby ze sprawnymi klapkami) a wraz z ich usunięciem wyczyściłem kolektor oraz zrobiłem sobie większy serwis auta (olej, filtry, odma).

DSC też działa bez problemu. Nigdy nie widziałem powodu, aby było ono związane z klapkami.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 26 listopada 2016, 11:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39 530dA
Podpinajac się pod temat nieszczesnych klap, posiadam e39 530dA, produkcja maj 2000, a to znaczy że zalapalem się na klapki bo pakowali je do wszystkich automatów od marca 2000, manuale ominął ten zabieg :D. Klapki te służą do "lagodniejszego" gaszenia silnika ale co po tym jeśli gdy któraś się urwie to zniszczy nasz motorek. Analizując forum stwierdziłem że trzeba się ich pozbyć, a więc kupiłem pięknie dorobione zaślepki na alledrogo 13zł szt i zamontowalem w dolocie zamiast klapek. Ponadto odcialem zupełnie egr przez który gromadzi się mega syf w kolektorze a służy on tylko do spełnienia normy euro 3. Delikatne drgania w czasie gaszenia są do przeżycia a przynajmniej wiem że motorek pochodzi jeszcze sporo. Z plusow to poprawiło się spalanie o jakieś 0.5l/100 no i autko jest trochę żwawsze. Nie ma mowy o spadku mocy na niskich obrotach itp, zabieg polecam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d - co zrobić z klapkami w kolektorze ???
PostNapisane: 26 listopada 2016, 14:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
JONNY napisał(a):
Podpinajac się pod temat nieszczesnych klap, posiadam e39 530dA, produkcja maj 2000, a to znaczy że zalapalem się na klapki bo pakowali je do wszystkich automatów od marca 2000, manuale ominął ten zabieg :D. Klapki te służą do "lagodniejszego" gaszenia silnika ale co po tym jeśli gdy któraś się urwie to zniszczy nasz motorek. Analizując forum stwierdziłem że trzeba się ich pozbyć, a więc kupiłem pięknie dorobione zaślepki na alledrogo 13zł szt i zamontowalem w dolocie zamiast klapek. Ponadto odcialem zupełnie egr przez który gromadzi się mega syf w kolektorze a służy on tylko do spełnienia normy euro 3. Delikatne drgania w czasie gaszenia są do przeżycia a przynajmniej wiem że motorek pochodzi jeszcze sporo. Z plusow to poprawiło się spalanie o jakieś 0.5l/100 no i autko jest trochę żwawsze. Nie ma mowy o spadku mocy na niskich obrotach itp, zabieg polecam

Klapki nie służą do gaszenia tylko do zmiany długości kolektora , chodzi o to aby silnik bardziej płynnie rozwijał moment przy czym po wymontowaniu różnicy nie ma, jedno co zalecam to napisać program pod usunięte klapki i egr gdyż mapa paliwowa się różni

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 26 listopada 2016, 16:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Moje BMW: e46 330d 184KM
Kod silnika: M57
Garaż: Było: e39 530d 184KM, e39 520i 150KM
Biały_79 napisał(a):
Owe klapki znajdują sie w kolektorze dolotowym. Jeżeli je usuniesz to nie bedziesz miał kontroli trakcji. Trzeba tylko pamiętać aby zaślepić otwory które zostają po ciegnach które nimi sterują.

wiekszej bzdury dawno nie wyczytalem :szok:
Kolego, ABS i ASC/DSC jest układem elektrycznym a nie elektryczno-pneumatycznym, żadne przepustnice w kolektorze (klapki) nie działaja na ten uklad.
Spójrz na schematy elektryczne, wtedy zobaczysz jak działa ABS i ASC/DSC
Co do e39 530d 184KM manual, ja mialem ten motor i klapek nie mialem fabrycznie, teraz mam e46 z tym samym motorem i tez nie mam klapek.
Kierujac odpowiedz do autora, jezeli chcesz miec spokój to wywalaj klapki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], sajon i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL