BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] BMW 520d i 320d kilka pytań nowego forumowicza :)
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 00:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wlkp
Witam wszystkich stałych bywalców! Jestem nowy więc proszę o cierpliwość. Ponieważ chcę się przesiąść z VW passat B5 fl z 2004 roku kombi 1.9 TDI 131psi/km na BMW 5-kę też w dieslu i też najlepiej kombi i tez z tego rocznika.
Może najpierw napiszę dlaczego głównie przesiadam się na inne auto. Ponieważ passat ma słabe przednie zawieszenie (wielowachacz-dokładnie 4 na każde koło) i NIE są wymienne sworznie [/u] które na naszych drogach szybko łapią luzy.Wszystko było by w porządku gdyby nie to że nowe wahacze kosztują tyle co ubezpieczenie w pakiecie AC, OC I NW na dwa lata (albo rok zależy jaka firma i zniżki) czyli około 2500PLN bez robocizny i geometrii. Ale po za tym tylko trochę już nie modne i stare wnętrze. Na plus przemawia doskonała skrzynia biegów 6 przekładni i żwawy silnik (131km) jak na tą masę pojazdu (mój ma 1700kg podajże).
Stąd tez mam parę pytań niektóre mogą być lekko głupie ale dla mnie ważne:

- jakie jest zawieszenie w 5-ce i 3-ce(wahacze?) jeśli tak to czy maja wymienne części które się najszybciej zużywają? A ogólnie czy zawieszenie jest drogie w eksploatacji?
- jak umieszczone są silniki w tych modelach wzdłużnie czy poprzecznie?
- czy rozrząd wyposażono w łańcuszki czy paski??
- jaka jest mniej więcej masa auta kombi 3 i 5tki
- na co uważać przy zakupie?

Z góry dzięki i pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2008, 10:52 przez nosekdomin, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 01:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
w 5tce sa dwa wahacze na strone, podobnie jak w Passacie wymienne tylko jako całe wahacze, same sworznie nie wymienne. Koszt dwóch wahaczy dobrej firmy około 700 zł ( komplet na jedna strone), ale zawieszenie w BMW 5 jest o wiele bardziej trwałe niż 4-wahaczowe zawieszenie Vw.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 01:35 
To ja odpowiem na drugie pytanie.

Po przesiadce z VW 1,9TDI na 520d odczujesz duży niedosyt. 2,0d jest przyjemnym motorem do 3er, ale w piątce nie daje rady, więc najlepiej szukaj 525d (widzę, że nie zależy Ci na dużej mocy), ewentualnie (dla mnie przede wszystkim :) ) szukaj 530d- nie będziesz chciał z tego wysiadać :).

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 09:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Lokalizacja: Ostro³êka/Warszawa
Witam

jako że mój tata jest właścicielem 520d 136KM to powiem nieco o silniku. Wg mnie do spokojnej jazdy całkowicie wystarcza. W trasie przy wyprzedzaniu naprawdę nie ma się czego obawiać. A pali malutko. Ostatnio Warszawa-Zakopane spalił 5.9 litra. W samej Warszawie 9-9,5 litra. Więc wyniki są bardzo poprawne. Jeśli komuś nie zależy na osiągach 530d to naprawdę polecam.

Pozdrawiam,
Przemek


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2008, 11:00 przez Orica, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 22:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wlkp
Dzięki za porady, to właśnie chciałem usłyszeć. A tak z ciekawości to jakie zawieszenie ma 3ka?? Bo jeśli zdecyduję że zostanie pojemność do 2 litrów to może jednak skuszę sie na 3kę. Bo z jednej strony za tą sama kasę można mieć 3 kę w super wyposażeniu. A 3ka ze względu na masę spali mniej. A ile taką 5tka czy 3ką tym silnikiem 2.0 można wyciągnąć 210km/h???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 23:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a co sie kolega tak pojemnosci boi? 2,5d czy 3,0d to nie elektrownia atomowa ;) w 3.0d wkurzająca jest zapewne awaryjność. większośc uzytkowników ciagle walczy z jakimis problemami...silniki Vw sa zdecydowanie mniej awaryjne tak przy okazji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Lokalizacja: Ostro³êka/Warszawa
Ja jechała 520d 136KM licznikowe 208 km/h. Do 190 idzie ochoczo, potem już trochę gorzej.
edną wadą tego silnika, która mnie denerwuje to to, że jest troszkę za głośny w jeździe miejskiej (porównując do mojej 525i M50:)). Ale w sumie to jednak diesel.

Pozdrawiam,
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
hymm dziwne ja tez miałem m50 ale 2.0 i było duzo głosniejsze od 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 13:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 167
Lokalizacja: Ostro³êka/Warszawa
Moje wrażenie jest takie że 525i M50 oferuje większy komfort akustyczny niż E39 520d. Mimo, że E39 się naprawdę fanie jeździ to w tym porównaniu wypada słabo. Ale tak jak napisałem to Diesel (nawet nie Common Rail) i przy małych, miejskich prędkościach czuć klekotanie i wibracje.

Pozdrawiam,
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 21:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: wlkp
Kornelio napisał(a):
a co sie kolega tak pojemnosci boi? 2,5d czy 3,0d to nie elektrownia atomowa ;) ...


rehehe :] bo szukam auta ekonomicznego i przede wszystkim diesla więc myśle że pojemność 2.0 to optimum między mocą a kosztami. Jak już wyżej napisałem chcę pozbyć się passata B5 chodź z ciężkim sercem bo jest naprawdę dobre. Szukam czegoś mocno komfortowego i w miarę łatwego i taniego w naprawach oczywiście kombi. Więc debatuję między dużą 5 tką a mniejszą 3 ką z stajni BMW. Już wiem że w 5tce na przodzie są dwa wahacze -ale za to są tanie. Nie wiem jak w 3ce???

Aha i małe pytanko jak umieszczone są silniki w tych autach?? równolegle czy prostopadle do długości auta?? i jaki występuje rozrząd: łańcuszek czy paseczek??

dzięki za udzielone dotąd informacje, ukłony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL