BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 545i problem z silnikiem czy skrzynią biegów ? Szarpie
PostNapisane: 24 marca 2018, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: M62B44
Witajcie Pany i Panewki,
od 2 lat pojawił mi się pierwszy problem z moim 545i i nie mogę rozpracować przyczyny. Z perspektywy miesiąca czasu juz sam nie wiem czy problem jest z silnikiem czy skrzynią biegów automatyczną. Objawy są takie, że zaraz po odpaleniu silnika jest komunikat w i-drive " Zbyt wysokie obciążenia silnika mogą powodować jego uszkodzenie, jedź powoli" po 2-3min komunikat znika. Jednak sam komunikat to nie problem, chodzi o to, że w momencie ruszania (skrzynia automat ) po dodaniu gazu 40-100% silnik zazwyczaj gaśnie, jeżeli nie zgaśnie to zrywa mocno do przodu i później jedzie normalnie. Ruszenie jest ciężkie trzeba albo bardzo powolutku 10-20% skoku pedału gazu, bo inaczej albo szarpie albo gaśnie. Kolejny objaw to np jadąc predkością 120km/h jest z górki odpuszczam na chwilę gaz, w momencie gdy znowu położę nogę na gaz jest szarpnięcie ( wydaje mi się od silnika, a nie nie od skrzyni - wskazuje na to zachowanie obrotów, czyli najpierw spadają np do 2000 pół sekundy później skrzynia zasprzęgli i pojawiają się obroty np 2300 obr )
Dysponuję ISTĄ jednak na sterowniku silnika nie ma żadnego błędu ( nawet gdy czytam błędy gdy świeci się check engine !! ) żadnych błędów na sterowniku skrzyni EGS. Kiedyś miałem błąd przerwy zapłonu na 2 cylindrach winne okazały się świece, zostały wymienione na NGK platynowe problem od razu znikł. Ja osobiście obstawiam, że objawy odpowiadają, przycinającej się przepustnicy jednak została ona sprawdzona, wymuszane jej położenie 0-100% czujnik położenie przepustnicy ok, przepływka mierzy prawidłowo. Mam wrażenie, że przy nagłym dodaniu gazu brakuje powietrza silnik przygasa, po około 1 sekundzie przepustnica się otworzy i nagle silnik wkręca się na obroty tak jak powinien. W trakcie jazdy gdy się trzyma cały czas nogę na gazie silnik działa dokładnie tak jak powinien, problem się pojawia gdy dodaje się gazu od zera. Cewki zapłonowe raczej wykluczam, raz, że pojawiły by się błędy, dwa problem by się również pojawiał podczas ciągłej jazdy. Czasem jest również tak, że po dość szybkim dojeździe do skrzyżowania i wyhamowaniu ostro do zera silnik zgaśnie.

Objaw jaki może wskazywać na skrzynie to w momencie ruszenia i dodaniu gazu 60-90% raz na trzy przypadki jest taka sytuacja, że obroty wskakują pod 4-4.5tyś auto stoi w miejscu i po chwili tak stopniowo zaczyna się rozpędzać później nagle jakby "sklei sprzęgło" i ogień do przodu.

Szukam rozwiązania wszędzie na każdym forum, ale niestety zero porad może ma ktoś jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL