BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i 97r
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Witam serdecznie całe grono. Stałem się posiadaczem BMW 523i. No i zaczęły się moje problemy. Każdy mechanik mówi co innego, a dokładnie chodzi mi o płyn do wspomagania kierownicy. Jaki mam wlać. Ten który jest w tym momencie jest poprostu w kolorze brązowym. Nie wiem co tam ktoś wlał, ale chce powymieniać wszystko żeby chodziło tak jak ma chodzić. Olej do silnika wlałem Castrol Magnatec 10W/40. Mam nadzieje że jest dobry. Pozostał mi jeszcze płyn do wspomagania, no i układ hamulcowy. I tutaj znowu problem. Nie wiem gdzie jest jakiś zbiorniczek do tego płynu. W jednym warsztacie powiedziano mi, że w tym modelu nie ma czegos takiego jak zbiorniczek a płyn trzeba wlewać bezpośrednio do układu pod ciśnieniem. Wybaczcie mi moje pytania, ale przesiadłem się z mazdy 626. :) Acha. I jeszcze jedna prośba. Chodzi mi o rodzaj świec. Jakie najlepiej kupić do tego modelu? Z góy serdecznie dziękuje za okazaną mi pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 23:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
sciagnij tu i poczytaj...instrukcje . :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
z tym olejem to moim zdaniem za kiepskiej jakości nalałeś jak na ten silnik :wstyd:

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Kolego co do oleju to Castrol ujdzie nie ma szalu ale nie jest najgorszy. co do plynu od wspomagania to nie znam dokladnej nazwy na pamiec tak iwec moze ktos inny podpowie. a co do zbiorniczka wyrownawczego to jakis matol a nie mechanik musial Ci to mowic tutaj masz schamat jak wyglada zbiorniczek w twoim aucie
Obrazek
i link to strony
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-34_0528/
zbiorniczek powinien byc w prawym gornym rogu stronie przy sciance grodziowej dodam ze plyn hamulcowy steruje rowniez sprzeglem poniewaz sterowanie jest hydrauliczne

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2008, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nie wiem czy dobrym pomyslem bylo wlanie polsyntetyka do silnika...no ale moze sie nie znam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
A czy mogę przy następnej wymianie po 7000km wymienić olej na pełny syntetyk? Zaznaczam że auto ma przejechane 267.000km jeżeli nie był kręcony. Rok 1997. A odnośnie oleju to gość od którego kupiłem auto dał mi olej Castrol GTX3 Protection 15w/40 żebym wlał. Powiedział że z tym przebiegiem to już trzeba taki lać. Ale go nie posłuchałem i wlałem 10W/40 Magnatec. A jaki olej polecacie do tego wozu. Był przez cały czas (chyba) lany Shella 5W/40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2008, 18:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
isek napisał(a):
W jednym warsztacie powiedziano mi, że w tym modelu nie ma czegos takiego jak zbiorniczek a płyn trzeba wlewać bezpośrednio do układu pod ciśnieniem.

:zdziwko: :rotfl: :rotfl: :wstyd:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2008, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Odnośnie tego zbiorniczka do płynu hamulcowego to chyba goście mieli racje. Po prawej stronie nie ma nic takiego jak podaliście schemat. Po prawej stronie jest filtr węglowy powietrza. Ale co jest ciekawe wchodzą pod niego dwie rurki które wyglądają mi na hamulcowe. Możliwe że pod filtrm do nawiewu samochodu umieszczono zbiornik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, 18:09 
Napisz do mnie na gg to ci wszystko wyjaśnie mam takie auto


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Zbiorniczek i serwo znalezione. Jest pod filtrem przeciwpyłkowym. Ale mam teraz większy problem. Nie wiem z jakiego powodu ubywa mi woda z chłodnicy. Dzisiaj zagrzało mi silnik. Jedni mówią że uszczelka inni że pompa wody. Byłem w sewisie, ale wody nie było na bagnecie ani na nakrętce silnika. Oleju także nie było w zbiorniku wyrównawczym od chłodnicy. Świece dzisiaj wymieniałem, ale też nie był o widać na której kolwiek żeby woda była w silniku. Czy możliwe że to pompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2008, 19:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
isek napisał(a):
Zbiorniczek i serwo znalezione. Jest pod filtrem przeciwpyłkowym. Ale mam teraz większy problem. Nie wiem z jakiego powodu ubywa mi woda z chłodnicy. Dzisiaj zagrzało mi silnik. Jedni mówią że uszczelka inni że pompa wody. Byłem w sewisie, ale wody nie było na bagnecie ani na nakrętce silnika. Oleju także nie było w zbiorniku wyrównawczym od chłodnicy. Świece dzisiaj wymieniałem, ale też nie był o widać na której kolwiek żeby woda była w silniku. Czy możliwe że to pompa?

Bardzo mozliwe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 523i 97r
PostNapisane: 19 stycznia 2008, 01:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
isek napisał(a):
Witam serdecznie całe grono. Stałem się posiadaczem BMW 523i. No i zaczęły się moje problemy. Każdy mechanik mówi co innego, a dokładnie chodzi mi o płyn do wspomagania kierownicy. Jaki mam wlać. Ten który jest w tym momencie jest poprostu w kolorze brązowym. Nie wiem co tam ktoś wlał, ale chce powymieniać wszystko żeby chodziło tak jak ma chodzić. Olej do silnika wlałem Castrol Magnatec 10W/40. Mam nadzieje że jest dobry. Pozostał mi jeszcze płyn do wspomagania, no i układ hamulcowy. I tutaj znowu problem. Nie wiem gdzie jest jakiś zbiorniczek do tego płynu. W jednym warsztacie powiedziano mi, że w tym modelu nie ma czegos takiego jak zbiorniczek a płyn trzeba wlewać bezpośrednio do układu pod ciśnieniem. Wybaczcie mi moje pytania, ale przesiadłem się z mazdy 626. :) Acha. I jeszcze jedna prośba. Chodzi mi o rodzaj świec. Jakie najlepiej kupić do tego modelu? Z góy serdecznie dziękuje za okazaną mi pomoc.


do wspomagania ATF , do silnika najlepiej syntetyk, płyn hamulcowy DOT 4, zbiorniczek jest pod filtrem kabinowym od strony kierowcy, swiece Vline30 NGK BKR6 equp albo odpowiednik Boscha lub BEru.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Barlinek
Jeżeli chodzi o grzanie silnika, to była to wina sprzęgła wiskotycznego. Pompa jest OK. No i po wymianie VISKO okazało się że nadal ubywa płynu. Mechanicy w polsce są jednak do niczego. Sam postanowiłem się za to zabrać. Co się okazało, był pęknięty plastik boczny w chłodnicy i tam uciekał płyn chłodzący. Niestety nie obyło się bez kupna nowej chłodnicy. Teraz wszystko jest OK. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL