BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 20:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F20 F30] Interpretacja odczytów z Ista+
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 21:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Mam zagadkę z silnikiem N13B16, w którym nie ma żadnych błędów, a jednak nie chodzi idealnie. Czasem, nie zawsze, choć ostatnio coraz częściej zaczyna lekko poszarpywać na niskich obrotach jadąc ze stałą prędkością np na 4, czy 5 biegu, w okolicy 2 tys rpm. Ista-d nie wykrywa żadnych błędów, a bieżące parametry pokazują, że w tym przedziale obrotów silnika od czasu do czasu jest zanik zapłonu na 2 cyl. i nieco rzadziej na 3 i 4 cyl. To jest tak, że jak stoję i trzymam przez minutę 2-2,5 tys rpm, to komputer wykrywa zanik zapłonu na 2 cyl. ok 8 razy, a na 3 i 4 cyl. ok 3 razy, ale nie zapisuje tego jako błąd w sterowniku. Wykręcałem świece i na 2 cyl. faktycznie jest lekko okopcona, włożyłem komplet nowych świec i nowych cewek, dalej jest tak samo. Inny parametr w Ista, taki jak przyśpieszenie kątowe każdego tłoka jest prawidłowy dla wszystkich cylindrów. Co jeszcze może powodować te zaniki zapłonu? Rozciągnięty rozrząd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F20 F30] Interpretacja odczytów z Ista+
PostNapisane: 6 stycznia 2020, 08:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jaki ma przebieg? Wiesz co było w nim wcześniej robione? Na zimnym i przy rozruchu nie słychać rozrządu? Wtryskiwacze były wymieniane? Objawy pasują do nich.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F20 F30] Interpretacja odczytów z Ista+
PostNapisane: 9 stycznia 2020, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Obecny przebieg 137 kkm, auto do 103 kkm (miało wtedy 3 lata) było na gwarancji i robione wszystko w ASO, według historii żadnych napraw nie było. Rozrządu w ogóle nie słychać nawet po odstawieniu mocno rozgrzanego auta na 2 dni, odpalam i od razu cisza. Wtryski bym wykluczył, bo dme wprowadziłby korekty na poszczególne cylindry, a tego nie robi. Ista pokazuje równe korekty na wszystkich cylindrach i w okolicy zera. Z innych czynności, jakie ja robiłem, to czyściłem kanały dolotowe mechanicznie i układ wtryskowy dobrym dodatkiem do paliwa, ale to było w sierpniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [F20 F30] Interpretacja odczytów z Ista+
PostNapisane: 12 stycznia 2020, 19:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Wymieniłem rozrząd razem z Vanosami, nic się nie zmieniło. Na gorącym silniku losowo zanikają zapłony na różnych cylindrach, chociaż Ista nie rejestruje żadnego błędu. Podczas jazdy jest wysokie EGT, jadąc spokojnie przy 2 krpm mam temperaturę katalizatora na poziomie 700 stopni, jak lekko zwiększę obciążenie, żeby turbo dmuchnęło, to wzrasta do 900 stopni, na wolnych obrotach ładnie spada do 550-600 stopni. Wysokie EGT według mnie jest od niedopalonej mieszanki i to by się zgadzało, bo na wolnych obrotach nie ma zaniku zapłonu i kompletnie nic nie słychać z wydechu, aby coś tam nierówno chodziło. Mierzyłem też kompresję na gorącym silniku, wszystkie cyl mają powyżej 14 bar, norma jest 8-15.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL