BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] brak mocy ?
PostNapisane: 3 lutego 2008, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
jak wyregulować turbinke,może ktoś zna parametry do turbiny ,mianowicie przy jakich obrotach?jakie ciśnienie turbiny ,tak żeby nie przeładować


Ostatnio edytowano 5 lutego 2008, 01:28 przez dzol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
a dlaczegoo chcesz ja regulowac?? W zasadzie nie powinno sie tego robicc w orginalnej turbiniee. Chyba ze ktos Ci ja regenerowall i zrobil to niezbyt profesjonalniee. Wszelkiego rodzaju mody powinienes robicc programowoo. Turboo powinnoo ladowac okolo 1,2baraa przy mocy fabrycznej 193km, i od 1750obrotow powinienes odczuwac jej prace:))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
no tak tylko że te 1,2 bara to cały czas czy ma sie zwiększać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2008, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
przy najwiekszym obciazeniu, kiedy ostro dajesz gazuu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2008, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
a jak komputerowo sprawdzać to jakie wartości mają byc na wolnych obrotach a jakie na wyższych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2008, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
komputerowo, podłaczyc pod komputer :D , ale pod dobry komputrerr. Najlepiej zeby sprawdzili ci wszyskie parametry pod obciazeniem silnika, czyli podczas jazdy! Niech sprawdza na paczatku przeplywke, jakie podaje wartosci i czy sa w normie...
Przyczyn moze być wiele, ewentualnie mozesz na oko zobaczyc jak sie zachowuje zmienna geometria przy turbinie, czy wogole chodzi i jak mocno chodzi przy dodawaniu gazuu.
Opisz dokladniej swoje problemy z moca?? Auto nie ciagnie od dołu, przerywaa, kopcii???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2008, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
Dzięki kolego! i witam serdecznie. Kupiłem ją z warją słabo chodziła.No i się zaczeło najpierw stwierdzono przepływkę spoko 1500zł w orginale-niema sprawy,po wymianie okazało się że zawór sterujący uzkodzony-spoko 285zł,da się wytrzymać.Pow wymianie stwierdzonao przeładowywanie turbinki to było coś około 2,3bara aż kolano te gumowe poszło i było słychać turkotanie przy zdejmowaniu nogi z gazu na przegazuwce,no i serwis zaproponował wymianę turbiny mówię niema sprawy jaka cena? 5400+robocizna,to az usiadłem.Odmówilem mam kolege co ma kateesa więc mi się podłączył no i fakt przeładowuje jak cholera noto co? do cięgna a tam szok skręcone na maksa więc dawaj odkręcac no i efekty widać spadło do 1,47 bara ale ciągle mi komputer opcina moc jes taka osłowiała.Ci w serwisie niemogą ingerować w takie żeczy i niechcą powiedzieć jaka powinna być różnica między wartościami żeczywistymi a wymaganymi na postoju.Jak możesz pomuc to jestem zobowiązany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2008, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
hehe, fajnie az nie chce mi sie wierzyc ze turbo dawało 2,3 bara, przy tej turbinie to chyba niemozliweee. Moze to było 2,3 bara z cisnieniem atmosferycznym bo tak to sie miezy.

Jak mocno rozkreciles ta gruszke?? Mniej wiecej ile centymetrow masz od gruszki do sroby kontrującej ciegno?? Moze jeszcze za malo rozkreciles?? Od jakich obrotow czujesz moment obrotowyy?? Moze być tez tak ze ktos wrzucil regenrowana turbinke z wiekszym wirnikiem od strony zimnej czyli od dolotu. Czesto regenratorzy wrzucaja nieorginalne wieksze wirniki rozwiercajac powiekszajac(tocząc) przy tym caly dolot turbo aby wiekszy wirnik sie zmiescill.. jezeli rozkrecenie gruszki nic nie pomoze to radzil bym Ci sprawdzic wlasnie to w turbinie...
W sumie mi turbo moglo by tak ladowac:)) U mnie mam taki problem ze nie chce ladowac wiejej niz 1,35 bara a auto mam po chipiee....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2008, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam kolege!
Niesądze ażebyś chciał mieć taki ładowanie ponieważ komputer opcinał moc i miałem takie zajście że kobita mnie polonez wzieła podczas gdy to ją wymijałem,właśnie wróciłem z serwisu no i oni są w szoku że ktoś odważył się ruszać tą przepustnicę.Pytałem ich o parametry ale nieposiadają takich ponieważ dostają turbiny ustawione fabrycznie.A co chodzi o ładowanie to z ręką na sercu mówie tak gwizdała jagby pasek klinowy tylko o innym dzwięku.Dziś wieczorem jadę do kolegi i będziemy dalej próbować.A tak na marginesie znalazłem na necie Firmę GARRETT i już do nich dzwoniłem o nową to mi powiedzieli 2900+vat!!! to i tak lepiej niżeli w serwisie.Dzisiaj dla swojej dzidzi zrobiłem kapitalny przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2008, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
jak chcesz to moge zalatwic Ci nowa za 2450+vat, tez prosto od producenta. Zaraz podam Ci przyklad kombinowanych turbinn...

Tutaj masz orginał:
http://moto.allegro.pl/item308975250_fa ... rrett.html

A tutaj regenracja w wiekszym wirnikiem od strony zimnej:

http://moto.allegro.pl/item308800770_tu ... _3_0d.html

Porownaj sobie dokladnie kanały od storny zimnej, ta w drugim linku ma go o wiele wiekszyy...
I jak ta turbina ma nie przeładowywacc??? Nie wiem kto wogole taka profanacje uprawia!!! Wirniki pewnie od mercedesa i zmienna geometria tezzz....

Jezeli ci dziwnie swiszcze to prawdopodobnie masz cos takiego. Orginalna turbina z orginalnymi wirnikami nie jest w stanie dac az takiego duzego cisnienia, wiez na 90% procent masz taka wlasnie sytuacje, ktos moze chical ja troche potuningowacc. Pozostaje Ci wymiana na nowa bo z ta obudowa juz nieestety nie da sie nic zrobic, a regenerowanej nie polecam bo regenerowane turbo do BMW nigdy nie bedzie chodzi tak jak orginal. Rozmawiajac z regerenatorami, kazdy sie przyznal ze BMW to strasznie trudny temat i tam wszystkie nawet minimalne zmiany parametrow turbo przenosza sie na moc calego autaa.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2008, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
cześć kolego regulowaliśmy te ciengno no i na kateesie podczas jazdy pokazuje mi 2000mb w wartościach wymaganych a w rzeczywistych 2005 przy depnięciu do dechy czy to dobrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2008, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Piaseczno
czyli 1bar, to teraz troche malo. Te ciegno nie sluzy tylko do regulowania cisnienia doładowania, ale i do załączanie sie w odpowienim momencie turbiny i sterowania zmienej geometrii w stosunku do odrotow silnika, wiec jak je zabardzo rozkrecisz to auto dopiero zacznie sie wkrecac np. powyzej 2tys obrotow, a to duzo za poznoo. Zwroc na to uwagee. Jezeli nie uda ci sie wyposrodkowac tych dwoch parametrow cczyli cisnienia doładowania i poczatku załączania sie turbo czyli około 1750obr to wymien ta turbinkee. Ile zwojow od poczatku rozkreciliscie to ciegno??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam. Niewiem nie liczyliśmy,dzisiaj znów spróbujemy ją wyregulowa i wtedy się odezwe.Czyli wkręca się powinna od 1750obr.Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL