BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wyższe obroty jałowe, falowanie obrotów, drgania
PostNapisane: 26 września 2020, 15:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B28
Witam.
Mam problem ze swoim samochodem (bmw e46 m52b28), a mianowicie chodzi chyba o lewe powietrze. Wszystko zaczęło się od tego że samochód miał słaby dół, więc zostały zregenerowane vanosy (+ wymieniona uszczelka pokrywy zaworów) i wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (ssący). Zauważyłem też że klapka od disa się nie zamyka, więc i to zostało zrobione. Samochód po tych zabiegach ma mocniejszą górę i trochę lepszy dół, lecz ciągle to nie jest to. Wnioskuję, że powodem tego jest lewe powietrze, ponieważ na zimnym silniku są wyczuwalne drgania samochodu, nierówna praca silnika, falowanie obrotów, a jak się silnik nagrzeje to utrzymują się wyższe obroty niż powinny (około 1000 rpm). Wyczyściłem więc przepustnicę, silniczek krokowy, sprawdziłem wszystkie gumy od dolotu (na oko są w dobrym stanie, nie widać pęknięć), przeczyszczony został przewód spływowy do bagnetu, a nadal jest jak było (na komputerze ciągle wyskakuje błąd składu mieszanki i wypadanie zapłonu, sondy nie pracują na postoju). Zauważyłem też że jak odepnę przewód który idzie od pokrywy zaworów (nad vanosami) do odmy i przytknę do palcem to obroty spadają i silnik chodzi idealnie, a także sondy zaczynają pracować i nie wywala błędów. Problem może tkwić w samej odmie, czy może coś jeszcze innego? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 26 września 2020, 20:01 przez Iksuuu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wyższe obroty jałowe, falowanie obrotów, drgania
PostNapisane: 26 września 2020, 19:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
czujnik położenia wałka rozrządu oryginał czy zamiennik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wyższe obroty jałowe, falowanie obrotów, drgania
PostNapisane: 26 września 2020, 19:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B28
Oryginalny, używka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL