Panowie,zeby nie tworzyć nowego tematu to odgrzebię ten
Mam pytanie takie otóż czemu służy uszczelka która jest pomiędzy listwą a klapą bagażnika? w teorii zapewne temu,żeby woda nie dostała się do środka lamp? jeśli tak to jakoś kijowo jest wymyślone bo bmw daje uszczelkę ale przestrzeń ta:

czemu to nie jest również zakryte skoro zarówkę wymienia się od strony klosza z przodu.Czy to jest zostawione odkryte dlatego,że zwykła żarówka c5w mocno się nagrzewa i jakieś ujście ciepła musi być? pytam bo już przerobiłem trochę żarówek.Ostatnio kupiłem żarówki EINPARTS za 70zł z homologacją o takie:

i tak jak ktoś tutaj pisał w temacie,że ma takie świecić świecą ładnie nie za słabo nie za mocno,ale montaż to jakieś nieporozumienie

dlaczego? otóż w otworach na żarówki fabryczne wystają takie bolce
gdzie zamocowana jest żarówka i wszystko były by ok gdyby zamontować żarówkę can bus typu takiego (przykładowe zdjęcie chodzi o to by była kształtu żarówki c5w zwykłej)

wtedy oryginalny klosz bmw można zamknąć i głęboko klosz wejdzie jak w przypadku zwykłej c5w i wszystko od strony zewnętrznej jest uszczelnione ( oczywiście uszczelka klosza nie wygnieciona musi byc)
problem jest z montażem pokazanych wyżej einparts jak i wczesniej tez miałem inne tanie po 35zł tak samo wyglądały jak einparts i pierwsze dwie wady:
blaszka boczna która siedzi w kloszu (strzałka czerwona)

słabiej dociska klosz niż oe blaszka.Da się przełożyć z oryginalnej lampki to np einpartsa blaszkę bmw i owszem jest o wiele lepiej ale przez to,że diody sa zabudowane tak:

''ta żółta część zaznaczona w koło na czerwono'' ona dotyka do nóżek fabrycznych w otworach listwy i mimo,że wciśnie się jakoś lampka i świeci to i tak jest nieszczelna

dlatego,że styki żarówki w listwie ''odpychają klosz'' niezależnie jak by je tam krzywił prawo/lewo i tak klosz nie siądzie głęboko jak fabryczny bmw ponieważ fabryczny klosz nie ma nic i zwykła żarówka c5w/czy nawet c5w can bus może być przy samym kloszu bo jest przestrzeń

i wtedy oe klosz dociska mocno a te zamienniki z tymi płytkami żółtymi nie są w stanie wcisnąć się wystarczająco mocno dopiero taka robota:

(moje lampki )
pozwala by klosz einparts z płytką wszedł głębko.. kosztem ucięcia nóżek gdzie mocuje się żarówkę c5w i dopiero dolutowanie przewodów z konektorkami tak jak na zdjęciu pozwala by świeciły lampki i głęboko były osadzone.Ale mimo tego i tak woda po myjni dostaje się do środka a którędy? nasiąka fabryczna uszczelka między klapą a listwą i wlatuje sobie tędy:

od tyłu jak przewody + po środku jak otwór w tym szarym plastiku

mimo nowej oe uszczelki między klapą a listwą

i dlatego chciałem spytać
czy w przypadku montażu
-zwykłych żarówek c5w żółtych można z tyłu ten plastik szary w koło bezbarwnym silikonem objechać? czy nie bo musi być odprowadzenie ciepła z żarówki..
bo w przypadku ledów to nie mam pytania bo można bo led się nie nagrzewa tak więc można wszystko silikonem i klosz w koło i z tyłu objechać i będzie ok.Jako,że planuje zakup nowej oe listwy bmw chciałem również wsadzić ledy,ale nie chce nic ciąć w nowej listwie po to by tylko ledy były..
więc poleci ktoś ledy kształu c5w tak by wsadzić do oe nóżek w listwie? nie za mocne i nie za słabe bo nie chce z tyłu asfaltu oświetlać
Prosiłbym o odpowiedz o ledy c5w i o to czy z tyłu ta powierzchnia to odprowadzenie ciepła i w przypadku zwykłej żółtej żarówki (gdybym jednak zechciał zostawić oryginalne podświetlenie żółte) można z tyłu to objechać sylikonem? bo chodzi o to czy wtedy gdy praktycznie szczelna idealnie będzie lampka ciepło nie będzie miało ujścia i te blaszki itp potopi się
z góry dziękuje za odpowiedzi
