BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wysokie spalanie, uboga mieszanka
PostNapisane: 3 maja 2021, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12
Lokalizacja: Krasnystaw
Siemanko, mam problem z moim bmw. Silnik to m54b25. Po zimie zaczęła mi palić dosyć sporo. Komp pokazuje ponad 17. Ostatnio jak zaświeciła się rezerwa zatankowałem równo 10 litrów pb. Zrobiłem na tym 60km. Głównie krótkie odcinki 5km do pracy plus jakas jazda po mieście. Jeszcze przed zimą spalanie było na poziomie 13.5 litra. W zimie samochód stał w garażu wyciągnąłem na wiosnę i pali jak v8.
Zacząłem diagnozować komputerem. Zacząłem od przepływki-pokazuje 3.6 g/s więc tak jak ma być między 11 a 12 kg/h. Lewego powietrza w dolocie nie znalazłem. Psikalem zmywaczem obroty ani drgnęły. Ogólnie obroty 700 się trzymają cały czas. Jesienią wymienilem odmę, więc tam bym nieszczelności nie obstawiał. Wcześniej miałem nieszczelność w układzie wydechowym, na łączeniu kolektorów z wydechem, teraz mam na v clampy teoretycznie jest szczelnie. Sprawdzilem korekty paliwowe krótkie wahają się od - 5 do 0. Długie ustawione na 3% na banku 1 i 1.5% na banku 2. Jesienią jakoś wyskoczył mi błąd ubogiej mieszanki ale skasowałem i więcej się nie pojawił no ale wg korekt mam zbyt uboga mieszankę skoro są na plus i ECU dodaje paliwo.
Kolejny aspekt sondy lambda. Przed katami ładnie pracują w zakresie od 0.2v do 0.8v. Za katami na banku 1 sonda płaski wykres na poziomie 0.1v, bank 2 sonda pokazuje płaski wykres na poziomie 0.2v. Wg wskazań sond za katami mam zbyt uboga mieszankę, czyli to samo wynika co z korekt. Chyba, że jest dalej nieszczelność za sonda na łączeniu i tam zasysa lewe powietrze i sonda pokazuje za dużo tlenu.

Obstawiałem jeszcze nieszczelną dise ale psikalem jej okolice zmywaczem i nic. W tamtym roku ją wyjmowałem klapka odbijała ładnie.

Teraz moje wnioski nie wiem czy dobre.

Gdybym miał lewe powietrze w dolocie, odmie czy gdzieś przed silnikiem to wykres od sond i korekt pokazywałby to. Jak odkręcę korek oleju na uruchomionym silniku wykresy zmieniają się i widać, że jest lewe powietrze wg sond przed katem np.

Przeplywomierz na wolnych obrotach pokazuje 3.6g/s czyli ok.

Sondy - wg mnie przed katami sondy działają prawidłowo, natomiast za nie wiem. Czy wykresy leżą bo jest nieszczelnosc i sonda wariuje?

Jeszcze nurtuje mnie pytanie dlaczego mam różne korekty na dwóch bankach i różnica jest dwukrotna oraz czemu długie są na plus a krótkie na minus. No i jak to się ma do zwiększonego spalania.

Jest też taki myk, że np jak wypadnę na szybsza trasę jak skrzynia wbije 5 i zapnie lockup lecę sobie np jakieś 100km/h mam tam może z 2 tys obrotów i wtedy dzieje się coś takiego, że obroty mi spadną trochę w dół potem wrócą znów spadną słychać jakby samochód chciał się zrzygać i jedzie dalej a po jakimś czasie wyrzucil błąd ubogiej mieszanki i od sond.

Może macie jeszcze jakieś pomysły? Czemu ona tyle żre

Dodatkowo wczoraj zrobiłem trasę jakieś 170km. Mój mechanior doradził mi, że jak jeżdżę w koło komina to może samochód zamulony, katy zamulone i żebym się przejechal dalej. Tak zrobiłem. Wypadłem na trasę rozgrzałem ją i ogień. Jak lecę sobie normalnie na D mam 2tys obrotów jakieś 100 na liczniku obroty potrafią się dławić. Lece jakieś 150km/h 3 tysiące i stoją rowniotko samochód pięknie leci. Na sporcie w manualu to samo. Jadę na prostej kickdown i obroty idą pod czerwone pole. Jadę pod górkę np na 4 wciskam gaz i obroty rosną powoli i z zawachaniem jakby wskazówka potrafiła się wahac, auto jakby nie chciało jechać przed 4 tysiącami jakoś odpuściłem bo opornie rosły. Na 4 biegu przy tych 4 tys jakoś miałem 95 gram na sekundę wskazanie maf.

Na te 170km spalił mi ćwiartkę na wskaźniku paliwa, średnia komp pokazał 10l.
Wykresy sond się nie zmieniły, dalej przed katami skaczą w zakresie 0.2v - 0.8v, za katami wykres leży na poziomie 0.1v bank 1, 0.2v bank 2.
Korekty po trasie dalej 3 na pierwszym banku i 1.5 na drugim.
Wskazanie maf na postoju 3.6g/s.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL