BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 03:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] co to ESP a co ASC?
PostNapisane: 10 września 2009, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
witam
czy to jest jeden i ten sam system tyko inaczej nazywany czy moze sa to dwie osobne sprawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 09:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
ESP nie jest oznaczeniem stosowanym w BMW.
Poczytaj, może coś ci to przybliży ;)
ASC: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
DSC: http://www.motofakty.pl/artykul/esp_jak_po_szynach.html

ESP: http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29

pozdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
mam na oku e39 2.8 z wrzesnia 98roku juz z podwojnym vanosem, jak rozpoznac czy ma ASC czy ASC+T?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
jacb82 napisał(a):
jak rozpoznac czy ma ASC czy ASC+T
poproś o numer VIN i go rozkoduj, wtedy będziesz miał 100% pewności co do tego.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
jacb82 napisał(a):
mam na oku e39 2.8 z wrzesnia 98roku juz z podwojnym vanosem, jak rozpoznac czy ma ASC czy ASC+T?


po tym,ze w E39 nie było ASC tylko ASC+T albo, po 09/98 - DSC

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 14:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Frank napisał(a):
jacb82 napisał(a):
mam na oku e39 2.8 z wrzesnia 98roku juz z podwojnym vanosem, jak rozpoznac czy ma ASC czy ASC+T?


po tym,ze w E39 nie było ASC tylko ASC+T albo, po 09/98 - DSC


Hmmm... ja mam styczeń 98 i mam DSC, widziałem też poliftingowe e39 które miały ASC, czy czasem nie zależało to od pierwszego właściciela czy dopłacił lub nie za DSC. DSC było chyba bardziej rozbudowanym systemem i droższym.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 14:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cobi napisał(a):
Frank napisał(a):
jacb82 napisał(a):
mam na oku e39 2.8 z wrzesnia 98roku juz z podwojnym vanosem, jak rozpoznac czy ma ASC czy ASC+T?


po tym,ze w E39 nie było ASC tylko ASC+T albo, po 09/98 - DSC


Hmmm... ja mam styczeń 98 i mam DSC, widziałem też poliftingowe e39 które miały ASC, czy czasem nie zależało to od pierwszego właściciela czy dopłacił lub nie za DSC. DSC było chyba bardziej rozbudowanym systemem i droższym.


mowimy tu o 528 :)) w ktorym to od 09/98 pojawiło się DSC w OPCJI.

w V8 rok wczesniej - od 09/97 - na rok modelowy 1998, a od 09/98 - seria. Mam katalog E39 z 1997 - jest tam tylko ASC+T dla wszystkich modeli. 1998 - V8 seryjnie DSC a 528 w opcji, reszta ASC+T. Z tego co pamietam to poza V8, DSC wystepowało jako opcja w E39 - także po lifcie. W roku modelowym 1996 i 1997 nie było DSC dla 540 :)

chociaz ETK pokazuje,ze i w 528i pojawiły sie elementy od DSC od 09/97 , podobnie jak w V8, to jednak nie ma pewnosci czy istotnie były montowane juz do aut, czy tylko produkowane. Jak trafię na jakies potwierdzenie w innych zrodłach, to dopiszę. :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 15:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Nie wiedziałem że chodzi tylko o 528i. Teraz już wszystko jasne :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 15:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Cobi napisał(a):
Teraz już wszystko jasne :)


Cobi,zeby było tak dobrze :))

Własnie doszperałem sie do dokumentow, ktore mowią jasno,ze na ostatni rok modelowy ,2003, tylko 520d nie miało DSC :)

No i sprawa wyjasniona za pomocą oficjalnego cennika E39 na miesiac KWIECIEN 1998 -

DSC było OPCJĄ tylko i wyłacznie dla 540iA / 540iAT w roku modelowym 1998 :))) co potwierdza auto Cobiego.

Zatem pozostałe E39 otrzymały DSC od 09/98 na rok modelowy 1999. V8 w serii, 528 w opcji.

Moze jeszcze uda sie wyjasnic zawiłosci po FL :)) jesli cos znajde, dopiszę.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 11:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Czy przycisk od ASC+T zawierał pełną nazwę, czy tylko ASC? Chodzi mi o E39. Ja mam przycisk DSC, ale ostatnio w bagażniku odkryłem jakiś zdemontowany przycisk ASC, podejżewam, że poprzedni właściciel sobie zrobił upgrade do DSC wymieniając tylko przycisk. Sprawdzić w pratkyce nia mam jak, poza tym trochę się boję wyprowadzać tą kloftę z równowagi. Tak więc przyjmując, że oryginalnie miałem przycisk 'ASC', czy jest możliwe, aby mój system miał też '+T'? Autko z podpisu, czyli III2000r Końcówka winu to SG90002, ale po rozkodowaniu nie znalazłem nic o tego typu systemach. Car softem idzie sprawdzić rodzaj kontrolera? (narazie jeszcze nie opanowałem inpy).

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] co to ESP a co ASC?
PostNapisane: 8 czerwca 2021, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: ☆e46☆Sedan☆
Kod silnika: ☆N46B18☆
W BMW:

ASR - Kontrola przyspieszania bez mielenia kolem/kolami

ABS - (z ang. Anti-Lock Braking System) to układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Pobiera inf. z lacznie 4 czujnikow w poblizu kazdego z kol.

EML - System pobierajacy inf. z czujnikow: polozenia Pedalu Gazu!, Predkosci pojazdu, Jaki wrzucono Bieg, Czy wł. Klimatyzacje.
Przedewszystkim podczas normalnej pracy bez sygnalow z systemu ASC, otrzymujac je tylko z pedalu gazu wymusza poprzez niego prace na przepustnicy oraz module Motronic (czyli zaplon i wtryski).
Gdy otrzyma rozkaz z systemu ASC-Wymusza!!! wysterowanie Przepustnicy natomiast Motronic`a wysterowuje wtedy ASC!

Motronic - Modul sterownia Wtryskami i Zaplonem.


MSR - (Motor-Schleppmoment-Regelung) Sterowanie momentem oporu silnika, ma zapobiegać poślizgowi kół napędowych na śliskiej nawierzchni, na przykład, jeśli kierowca szybko zdejmie nogę z pedału gazu. Jednostka sterująca (EML oraz Motronic) otrzymujac inf. z MSR przez krótki czas reguluje prędkość obrotową silnika i zapewnia stabilność pojazdu.

ESP - (Electronic Stability Program) Elektroniczny Program Stabilizacji toru jazdy.

DME - (Digital Motor Electronics)System zarzadzania Wtryskami, Zaplonem a takze...w silniku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ASR+ABS]=ASC
[ABS+AsR]+[CBC+EBV]=ASC+T=ESP
[ABS+AsR]+[CBC+EBV]+Odchylenia auta,przyspieszenie wzdluzne,boczne=DSC
[ABS+AsR]+[CBC+EBV]+Odchylenia auta,przyspieszenie wzdluzne,boczne+Wył.kontroli Silnika=DTC

ASR - Kontrola przyspieszania bez mielenia kolem/kolami

ABS - (z ang. Anti-Lock Braking System) to układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Pobiera inf. z lacznie 4 czujnikow w poblizu kazdego z kol.

EBV-(Elektronische Bremskraftver-teilung) – korektor siły hamowania, system rejestruje obciążenie osi pojazdu i elektronicznie dozuje moc hamowania na poszczególne koła.

CBC-(Cornering Brake Control) – system kontroluje siłę hamowania poszczególnych kół w zakręcie. Ma zapobiec uślizgnięciu się tyłu auta.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ASC-(Automatic Stability Control)-Automatyczna kontrola stabilności

Korzysta z danych systemu ABS i jest to uszczuplone ESP. Nie-zapobiega! przed wpadnięciem w niekontrolowany poślizg nadsterowny(ucieka ty) lub podsterowny(ucieka przod) ale polepsza właściwości trakcyjne podczas pokonywania ostro zakrętów (dohamowuje odpowiednie kola), zapobiega również zerwaniu trakcji (buksowaniu tylnych kol) podczas ruszania. Otrzymuje dane z modułu MSR.
Przejmujac takze przy tych manewrach kontrole nad:
Systemem EML (wysterowania Przepustnicy)
Systemem Mototronic (pracy Wtryskow i Zaplonu).
Dzieki czemu kontroluje MOC silnika i jego zachowanie za kierowce.

ASC+T - Automatic Stability Control plus Traction -Skrót odnoszący się do systemu kontroli trakcji i stabilności auta, stosowany w samochodach marki BMW. System odpowiada za przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych podczas ruszania i przyspieszania na śliskiej nawierzchni.

Na nierównych lub śliskich nawierzchniach system automatycznej kontroli stabilności (ASC) zapewnia bezpieczne przyspieszenie z każdego zakrętu i maksymalną trakcję.

Bonus:
Automatyczna kontrola stabilności (ASC) jest elementem systemu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) . Zapobiega utracie przyczepności kół napędowych podczas ruszania, przyspieszaniu z zakrętów iw innych krytycznych momentach. Gdy jedno koło ma dobrą przyczepność, a drugie jest na śliskiej nawierzchni drogi, koło o mniejszej przyczepności jest hamowane, dopóki nie będzie w stanie uzyskać przyczepności na nawierzchni drogi.
Jeśli oba koła tracą przyczepność, system sterowania silnikiem również interweniuje i zmniejsza moc, co znacznie zmniejsza ryzyko poślizgu tylnej części pojazdu. Cały proces odbywa się w milisekundach.
Dzięki temu ASC szybko przywraca stabilność pojazdu i przywraca przyczepność. Kierowcy, którzy chcą osiągnąć pewien stopień poślizgu kół, na przykład dążąc do uzyskania pewnego „znoszenia”, mogą w razie potrzeby wyłączyć ASC.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DSC-(Dynamic Stability Control)-Dynamiczna kontrola stabilności

Zwiększa bezpieczeństwo, ułatwiając sterowanie pojazdem nawet w niekorzystnych warunkach jazdy lub na trudnych nawierzchniach.

Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) to zalążek systemów kontroli podwozia w pojazdach BMW. Zapewnia najwyższy możliwy poziom stabilności podczas jazdy i maksymalizuje przyczepność wszystkich kół podczas ruszania lub przyspieszania. Jest w stanie wykryć pierwsze oznaki nadsterowności lub podsterowności i pomaga utrzymać pojazd bezpiecznie na drodze, nawet jeśli opony mają różne poziomy przyczepności.
Wyrafinowane czujniki stale sprawdzają, jak pojazd jedzie. Informacje obejmują szereg czujników monitorujących obrót kół, kąt skrętu, siły boczne, nacisk i odchylenie (stopień obrotu wokół osi pionowej). Model symulacyjny przechowywany w jednostce sterującej DSC w celu zapewnienia stabilności („model jedno- lub dwutorowy”) i może być porównany z informacjami pochodzącymi z kierownicy i akceleratora: jeśli istnieje zbyt duża różnica między modelem a sposobem, w jaki pojazd obecnie podróżuje, DSC działa w celu zwiększenia stabilności lub trakcji.
Systemy zarządzania silnikiem i hamulcami są specjalnie ukierunkowane; xDrive jest również częścią pojazdów z napędem na wszystkie koła. Zmniejszenie lub zwiększenie momentu obrotowego silnika lub hamowanie poszczególnych kół może poprawić stabilność i przyczepność. Aktywny układ kierowniczyZintegrowany system regulacji odchylenia może nawet znacznie zmniejszyć wysiłek przy

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DTC-(Dynamic Traction Control)- Dynamiczna kontrola trakcji

Pozwala na dynamikę jazdy w sportowym stylu, nawet gdy DSC kontroluje stabilność i gdy przyczepność kół jest wyższa.

Dynamiczna kontrola trakcji (DTC) jest podfunkcją systemu Dynamic Stability Control (DSC) , który można włączać i wyłączać. DTC ma dwa główne zastosowania: regulację trakcji i umożliwienie jazdy w stylu sportowym, zapewniając jednocześnie aktywną kontrolę stabilności.
Jeśli przednie koła utkną w śniegu i nie będą się obracać prawidłowo, doprowadzi to do poślizgu na tylnych kołach (gdy obracają się szybciej niż przednie koła, na ogół oznacza to przekroczenie osiągów), a DSC zmienia moc silnika: moc potrzebna do ruchu do przodu jest zmniejszona. Przełączenie na DTC ma pozytywny wpływ na tę sytuację, ponieważ trakcja poprawia się bez utraty mocy.
Gdy DTC jest włączony, pomaga kierowcy złagodzić sytuację na tyle, aby środki DSC stały się skuteczne. Kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
XDrive-System napędu na cztery koła BMW (4x4),

xDrive, zapewnia BMW najlepszą możliwą trakcję przez cały czas, zwiększając zwinność i zapewniając bezpieczeństwo na torze, nawet na szybkich zakrętach.

xDrive to stały system napędu na wszystkie koła BMW: w normalnych warunkach rozdziela moc między przednią i tylną oś w stosunku 40:60 i zmienia tę wartość zmiennie, gdy zmienia się nawierzchnia drogi lub ogólne warunki jazdy.
Działając praktycznie natychmiastowo i w sposób tak subtelny, że praktycznie nie zauważony przez pasażerów pojazdu, xDrive może skierować do 100% sił napędowych na jedną oś. Umożliwiając kierowcy bezproblemowe uruchomienie nawet na śliskich nawierzchniach lub stromych wzgórzach, xDrive kieruje całą moc na osie z największą trakcją. Podczas parkowania system reaguje na potrzebę wysokiej manewrowości przy niskiej prędkości, całkowicie otwierając sprzęgło, aby układ napędowy działał optymalnie.
Przy pierwszym znaku podsterowności moc napędowa przedniej osi jest mniejsza. W przypadku wykrycia nadsterowności xDrive kieruje więcej mocy na oś przednią. Dzięki tej dynamicznej redystrybucji mocy stabilność pojazdu powraca do normy, nawet zanim kierowca zauważy coś złego.
Jazda na krętej drodze lub szybkie pokonywanie zakrętów w dynamicznym stylu jest szczególnie przyjemna dzięki xDrive: czujesz się tak, jakby Twoje BMW było prowadzone po łuku. xDrive zapewnia, że ??żadna siła napędowa nie jest marnowana na utratę przyczepności: każdy kilowat mocy jest skutecznie przenoszony na drodze.
xDrive jest regulowany przez Dynamic Stability Control (DSC) i wykorzystuje informacje z czujników tego ostatniego do monitorowania warunków drogowych. Ponadto, siła hamowania dzięki uprzejmości DSC jest używana, gdy występuje różnica trakcji między dwiema stronami pojazdu, a wirowanie koła jest prawdopodobne.

;)
Jesli ktos chce cos dodac lub poprawic, prosze o PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] co to ESP a co ASC?
PostNapisane: 8 czerwca 2021, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: ☆e46☆Sedan☆
Kod silnika: ☆N46B18☆
Dodatkowo: Od kolegi Krzyska z innego forum.
Cyt.
"
Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem „ASC” DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.Wtedy mamy przycisk „DSC”. O tym na końcu. W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą) 4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą) W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie. Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych. Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBV Ale jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ? Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowoI zaczynamy:Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życiaZapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.Ale wtedy zapali się również lampka ASC.Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego. I kluczowa dla większości kolegów lampka:Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :ograniczyć moment obrotowy silnikaale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej. Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej.

Pozdrawiam Krzysiek"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL