Witam wszystkich,
Jakiś czas temu gdy ruszałem samochodem, zgasł silnik i coś stuknęło. Samochód kręcił ale nie odpalał i widoczna była kontrolka check engine. Po podłączeniu komputera, pojawił się błąd czujnika wału korbowego. Zawiozłem samochód lawetą do mechanika, on zamówił czujnik, wymienił i nic, dalej to samo. Nie za bardzo znam się na samochodach, ale on stwierdził, nie wiem czy po jakiejś głębszej analizie, że ukręcił się wał. No i teraz pytanie, w jaki sposób można zdiagnozować to, że ukręcił się wał? Chciałbym to zobaczyć jakoś na własne oczy i być świadomy zanim zacznę tak droga naprawę. Mechanik mówi, że nic nie da się zrobić, albo remont silnika, albo zmiana silnika na inny. Stąd kolejne pytanie, gdyby faktycznie okazało się już, że nic nie da się z tym zrobić i trzeba wymieniać silnik, to jaka jest różnica między kodami silników N43B16A, a N43B16AA? Mechanik powiedział, że mój silnik to właśnie N43B16AA, a ja przeglądając oferty znalazłem tylko 1 na sprzedaż, czym różnią się zatem te 2 kody silników? Czy zamiast N43B16AA można wrzucić N43B16A?
Z góry dzięki za pomoc, Pozdrawiam
|