Witam Koledzy,
Żeby nie zakładać nowego tematu odgrzewam stary. Chodzi o wymianę uszczelniacza walu korbowego od strony koła pasowego. Pacjentem jest BMW E46 318Ci z 2004 roku silnik jeżeli się nie mylę N46. Zabrałem się za wymianę ponieważ już ostro lał się z niego olej, ale niestety mam z tym problem, ponieważ jest on tak sparciały, że jak chciałem go wyjąć za pomocą ściągaczy to krawędź zewnętrzna zaczęła się odłupywać w kawałkach, a metalowy pierścień odgina się na zewnątrz, natomiast to co siedzi w gnieździe pokrywy rozrządu ani drgnie

(nie wiem, czy ktoś wcześnie to wkleił, czy już jest tak zapieczone). Ale do sedna, nie uśmiecha mi się ściągać pokrywy rozrządu, ale żeby mieć więcej miejsca do wyciągnięcia tego uszczelniacza pomyślałem, żeby wyciągnąć piastę koła pasowego (numer 2 na poniższym obrazku)

Tylko zastanawiam się, czy nie przestawi mi się rozrząd lub nie spadnie ta zębatka z łańcuchem która trzyma się na piaście, bo nie wiem, czy blokuje ją coś innego. Jeżeli ktoś wie jak to wygląda to proszę o pomoc lub jeżeli macie jakieś inne pomysły lub patenty w jaki sposób można wyjąć ten uszczelniacz.
Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.
