Witam,
Pacjent e39 530d manual touring 2002r. Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem auta. Samochód jak jest zimny i stoi w garażu podziemnym to odpala bez problemów wręcz idealnie, natomiast jak się dobrze rozgrzeje to bardzo długo kręci, znów jak postawię auto na noc na zewnątrz to przy +5 stopniach potrafi nie odpalić.
Rzeczy które zaobserwowałem:
-Na zimnym silniku na zewnątrz (np +5 stopni) rozrusznik kręci szybko ale auto nie odpali dopóki nie podepnę kabli z innego auta i wtedy dostając jakby "kopa prądu" odpala od razu na 6 garów. Dziś nawet to nie pomogło dopiero odpaliła na plaka.
-Jak auto jest dobrze nagrzane to trzeba kręcić rozrusznikiem bardzo długo na pewno przekracza to 5s i słychać że nie odpala równo na wszystkie 6. Jak ostygnie odpali dość normalnie.
-Obserwując ciśnienie na listwie Inpą zauważyłem dziś że podczas kręcenia ciśnienie zawieszone było na 92 barach po podpięciu kabli na 112 i nic więcej, wtedy pomógł dopiero plak.
- Jak jest dobrze rozgrzana i jest potrzeba szybkiego przyspieszenia nagle wyskakuje komunikat "Fuel inject system", słychać że silnik pracuje jak traktor i odcina moc. Zazwyczaj objawia się to przy ok. 3500 obrotów.
Elementy które wymieniłem:
-Elektrozawór na pompie CR
-Ogranicznik ciśnienia paliwa
-Ponad rok temu pompa progowa + pompa w baku - już wtedy zaczynały się cyrki
-Również ponad rok temu wyjęta i uszczelniona pompa CR
-Filtr paliwa
-Przelewy na wtryskach
-Jakoś nie cały rok temu szósty wtrysk (lał, na Inpie było grubo ponad +6)
-Komplet świec żarowych
Błędy z dziś na Inpie to:
- 4693 Vorfoerdrdruckfuehler
- 1028 Abgasrueckfuehr - Regelung
- 2550 Raildruckueberwachung im start
Ciśnienia na Inpie:
-Pompa progowa 3,9bar
-Ciśnienie na listwie po odpaleniu na biegu jałowym 348bar
Korekty z Inpy:
-1. +0,09
-2. +0,06
-3. -0,83
-4. +0,10
-5. +0,60
-6. -0,76
Na nagrzanym aucie korekty wahały się od -0,5 do +0,5 na wszystkich wtryskach.
Teraz pytanie czy ktoś przerabiał taki temat? W którym kierunku iść dalej? Zamierzam na dniach zrobić jeszcze próbę przelewową. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wskazówki
