BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Po rozgrzaniu gaśnie
PostNapisane: 4 listopada 2024, 07:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Witam. Pacjent BMW E36 compact z silnikiem 1.9 M43. Samochód ładnie odpala wszystko działa. Problem zaczyna się, gdy temperatura wody zaczyna oscylować ok. 104-106*C. Silnik zaczyna mocno szarpać, obroty falują a przy dodaniu gazu gaśnie. Sprawdziłem termowłacznik wentylatora. Według schematu powinen załączyć wentylator w temperaturze 80*C pierwszy bieg , 88*C drugi bieg. Niestety wentylator rusza przy temp. ok. 100*C (Czujnik wymieniłem na nowy) sprawdziłem przekaźniki wszystko jest ok. Zauważyłem, że temperatura wody za chłodnicą to -40*C a główny pokazuje normalne.

Do tej pory zrobiłem: wymiana termostatu, pompy wody, wymieniony termowkacznik, czujnik położenia wału i rozrządu.

Spróbowałem też podłączyć przekaźnik drugiego biegu wentylatora na stałe i mimo tego łapie temperaturę po czym znowu silnik zaczyna wariować.

Układ odpowietrzony.

Może ktoś jest w stanie mi pomóc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Po rozgrzaniu gaśnie
PostNapisane: 12 listopada 2024, 20:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43
Mała aktualizacja. Wymieniłem termostat z 105*C na 95*C i problem na chwilę ustał. Temperatura pracy to teraz 95*C-100*C z czego wentylator odpala na pierwszym biegu już przy 98*C i momen zbija temperaturę.

Niestety radość nie trwała długo, ponieważ po przejechaniu 10km samochód stracił moc. Praktycznie brak reakcji na pedał gazu. Obroty max 2,5-3tys. Prędkość może z 70kmlh. Słychać jak samochód zaczął głośniej i nie równo pracować. Dodatkowo wywaliło błąd czujnika wału korbowego oraz sondę lambda przed katalizatorem.

Załamuje już ręce nie wiem co z tym silnikiem jest nie tak.
Zdaje sobie sprawę, że wymiana termostatu to tylko plasterek na złamanie, ale kombinuje jak mogę.

Dodatkowo nie mam połączenia z modułem komfortu GM, modułem czujników parkowania PDC oraz IR i GR (to chyba tempomat - brak na wyposażeniu). Centralny działa, szyby również jak i czujniki parkowania. Nie wiem czy, to ma związek.

Może soft poleciał? Auto stało z odłączonym kompem ponad 6 miesięcy gdyż buda była w renowacji


Załączniki:
Messenger_creation_1934111517076946.jpeg
Messenger_creation_1934111517076946.jpeg [ 73.12 KiB | Przeglądane 1902 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL