BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Co steruje wentylatorem w e46 ???
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja mam wentylator elektryczny nie visco.Dalej mi nie kręci...
Jeśli chodzi o bezpieczniki to wyglądają że ok (Wie ktoś który dokładnie bezpiecznik odpowiada za wentylator?).Sam wentylator jest ok, bo po podłączeniu do prądu na krótko- śmiga.
Zostają jeszcze czujniki, tylko nie wiem który jest odpowiedzialny za włączenie wentylatora??? (część oznaczona nr.4)

http://bmwfans.info/origi...11/ill-11_2200/

04-Temperature sensor, ale to jest chyba czujnik temperatury cieczy chłodzącej, poprawcie mnie jeśli się mylę.Czy on odpowiada za włączenie wentylatora?

czy może :
http://bmwfans.info/origi...11/ill-11_2180/

04-Thermostat housing with thermostat

Pytanie brzmi: Co steruje włączaniem wentylatora? Czy ma ktoś inny pomysł dlaczego wentylator nie śmiga?

Cytuj:
[E46] Co steruje wentylatorem w e46 ???


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw

_________________
zobacz mojÂą Bunie : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22529


Ostatnio edytowano 12 lipca 2008, 23:11 przez darodarozsz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co steruje wentylatorem w e46 ???
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
darodarozsz napisał(a):
Pytanie brzmi: Co steruje włączaniem wentylatora? Czy ma ktoś inny pomysł dlaczego wentylator nie śmiga?


bo moze nie ma takiej potrzeby.

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Potrzeba jest- jak stoisz w korku a temperatura wędruje ci na maxa- zapala się czerwona lampka od temperatury, to można nazwać że potrzeba jest chyba... :)

_________________
zobacz mojÂą Bunie : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22529


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: ZewszÂąd
Cytuj:
Potrzeba jest- jak stoisz w korku a temperatura wędruje ci na maxa- zapala się czerwona lampka od temperatury, to można nazwać że potrzeba jest chyba...


z cala pewnościa :) ale niestety nie umiem podpowiedziec jaka moze byc usterka. Generalnie to polecam wizyte u jakiegos elektryka ktory zna sie na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: ZewszÂąd
A moze chlodnica puszcza?? Sprawdzales plyn w zbiorniczku wyrownawczym??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2008, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płyn sprawdziłem , jest ok, nie ubywa.Ale tu nie chodzi o to, dlaczego się grzeje, to wiem - wentylator nie kręci. Zagrzał mi sie tylko 2 razy na przejechane 2 tys. kilometrów i to właśnie jak stałem w korku jedynka stop, jedynka i znowu stop. jak rozbujałem sie troszkę szybciej to temperatura wracała do normy, powietrze chłodziło chłodnice.

_________________
zobacz mojÂą Bunie : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22529


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 21:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: krk
Na wstępie chciałbym wszystkich przywitać. U mnie niestety problem ten sam. Samochód to 328ci 99r. Wentylator nie załącza się. 12v i napięcie sterujące obecne we wtyczce lecz brak masy. Może masa jest załączana przekaźnikiem? Po podaniu napięcia i masy z zewnątrz wentylator pracuje.Na początku myślałem że obwód masy jest zamykany przez czujnik temperatury w dolnym wężu z chłodnicy ale nawet po jego zwarciu nic się nie zmieniło. No ale przecież wentylator musi się kręcić również przy załączeniu klimy niezależnie od temp. wody. Masa musi być w takim razie sterowana w inny sposób. Gdyby ktoś był na tyle uprzejmy i sprawdził czy w jego wtyczce obecna jest masa na brązowym przewodzie przy wyłączonym zapłonie. Zajmie to 30 sekund a nam bardzo pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Witam--mam ten sam problem, napięcie jest --ale po podaniu zewnetrznego zasilania kreci wentylator ale w przeciwnym kierunku !!!!! wynika z tego ze 3 -ci kabel jest od sterowania tym ustrojstem które jest razem z wenty;atorem tylko skąd bierze info kiedy ma zamknąc obwód na masie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 22:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: krk
U mnie z tego co pamiętam wciągało powietrze z zewnątrz do komory silnika i chyba to jest właściwy kierunek. Może ktos kto miałby książke serwisową do E46 mógłby udzielić cennych rad jak zdiagnozować obwód wentylatora? Najważniejsze pytanie jest następujące: Czy masa ma być obecna we wtyczce przez cały czas czy też jest załączana z zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2008, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: sikory
stark41..............witaj ja mam taki sam problem jak rozwiazales te zagaddke

u mnie bylo tak ze wymianilem termostat ,,odpowietrzylem uklad i wszystko bylo ok
po pewnym czasie zrobilem dluzsza trase i z poczatku padla mi klima ,, bo jak zauwarzylem sprzegielko sie wyslizgalo ...ale odrazu zauwarzylem ze zaczela sie palic lampka pomaranczowa od silnika ,,, odkrecilem korek od wlewu cieczy i mi duzo wylecialo nawet na zgaszonym silniku ,, bo sie zagotowalo ,,

nie wiem o co chodzi teraz ,,,myslalem ze to termostat i wywalilem go ze srodka ale to samo znowu ...caly uklad sie nagrzewa ale wentylator sie przy maksymalnym rozgraznym silniku do maska ,, i sie kreci ale jak wylancze silnik to wentylator sie tez wylancza zamiast chlodzic dalej ,,,, hmmm ,,, ciekawe czy jakies czujniki od wspomnianej wczesniej pompy klimy maja wplyw na prace wnetylatora od chlodzenia cieczy ,, dodam ze tam jest wentylator bez visca ...jest elektryk ,, bezpieczniki ok ,, moze jakis czujnik ,,a jeszecze pytanie czy ktos wie do czeglo sluzy czujnik przy termostacie ,, ...a mysle ze moze za mocno dokrecilem korek wlewu cieczy chlodzacej bo tam jest samo odpowietrzanie ,, pomozcie dobrzy ludzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL