BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] 320i Hamulce - ręczny
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 09:45 
jak naciągnąć ręczny w 320i łapie tylko jedno koło


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 16:39 przez Wigo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
jak na maxa zaciagniesz to lapie tylko jedno kolo?

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 10:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
albo linka do podciągnięcia /wymiany albo muszisz tarcze zdjąc i zobaczyć czy przy tych szczękach od ręcznego nic się nie urwało/zużyło...sprubuj podciągnąc najpierw linke(pod mieszkiem od ręcznego jest regulacja) jak nic nie pomoże sciągaj tarcze

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 11:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
tak jak Ukasz napisal, ale ja zacząłbym od sprawdzenia linki, zdejmowanie tarczy na sam koniec

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 12:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
pablo022 napisał(a):
ale ja zacząłbym od sprawdzenia linki

hm....tak przecież tez koledze radziłęm :zdziwko:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 12:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Ukasz napisał(a):
tak przecież tez koledze radziłęm


ale ja tez radze :D co nie moge :ok:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 12:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W pierwszej kolejności upewnij się stanu okładzin na szczękach, następnie poluzuj naciąg linek ręcznych przy dźwigni ręcznego i podreguluj w pierwszej kolejności wstępne rozparcie szczęk na rozpieraku.
Rozpierak znajduje się przy szczękach i jest to śruba regulująca rozparcie szczęk od siebie.
Gdy założysz tarczo-bęben lub bęben, będziesz widział możliwość regulowania tą śrubą poprzez otwór gwintowy śruby koła. Rozpieraj nim do tego momentu, aż nie poczujesz podczas sprawdzania obracając bębnem, że zaczyna powoli łapać. Możesz nawet rozeprzeć mocniej aby bęben z większym oporem się obracał i cofnąć kilka ząbków na regulatorze do swobodnego obracania się bębna.
Po tej czynności możesz przystąpić do regulacji ręcznego przy dźwigni na linkach.

Pamiętaj aby po zdjęciu bębna sprawdzić czy linki pracują obserwując zachowania się pracy szczęk po zaciąganiu i puszczaniu dźwigni. Jeżeli nie to potraktuj penetrantem dźwignie na szczęce o którą zaczepiona jest linka w przypadku bębnów, lub mechanizm rozpierający w przypadku tarczo-bębnów.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2006, 18:07 
koledzy zapomniałem dodać że z tyłu mam tarcze linka się zaciąga ale nie łapie koła


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2006, 19:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Wigo napisał(a):
koledzy zapomniałem dodać że z tyłu mam tarcze linka się zaciąga ale nie łapie koła


Masz tarczobębny . A w traczobębnach są szczęki hamulcowe od ręcznego i klocki hamulcowe od hamulca nożnego , w środku tarczy są bębny i całe ustroistwo od ręcznego.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2006, 20:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
podreguluj w pierwszej kolejności wstępne rozparcie szczęk na rozpieraku.


podpisuje sie dwoma rękami. najpierw regulacja rozpierakiem przez otwór bez ściągania tarczy i ewentualnie jak to nic nie da (ale na 90% sie uda) próbuj innych dróg.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 14:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
nie chce nowego tematu zakładać. czy trudno jest wymienić linki od ręcznego. robił ktos to kiedyś. mam tarczobębny. szczęki wymieniłem na nowe. mam tam problem z rozpieraczem lub linką. chodzi o to, że jak podciągnę ręczny to rozpieracz tylko troche zadziała . problemem jest albo linka albo juz sam nie wiem co. konieci linki która jest zamocowana na tym cięgnie nie chce wejść w obudowę gniazda przez to ten rozpieracz choćbym nie wiem jak ciągnął dźwignię od ręcznego, jest w tym samym położeniu.ogólnie linka porusza się swobodnie ale przy tym rozpieraczu jest czy to może linka się rozciągnęła. w każdym razie od niej chce zacząć. chyba że ktoś ma jakieś sugestie.troche chaotycznie to opisałem także jak coś odpisze.pzdr

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL