Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Niedawno stałem się właścicielem tds 525 97 185 tyś km. (sprowadziłem z Włoch) W związku z tym chciałem sie poradzić co robić z kilkoma usterkami. Dodam na wstępie, że forum czytam już dwa tygodnie i wielu ciekawych rzeczy się dowiedziałem. Do rzeczy:
1. Długie prawe światło świeci nawet po wyjęciu kluczyka (Dzięki za odp dla Ramzesa, - do wymiany tranzystor BTS 426L1 w module świateł) - jeszcze sie za to nie zabrałem, bo dodatkowo występują objawy:
światła pozycyjne przód tył, kierunki, przeciwmgielne przygasają rytmicznie jak są włączone, nie migoczą światła mijania (oryginalne xenony).
Nie migoczą światełka w środku, podświetlenie deski, cała elektryka wnętrza, klima chodzi ok.
Ponadto podczas jazdy z przyczepą, na przyczepie świeci się cały czas przeciwmgielne nawet po wyjęciu kluczyka i pozycyjne też migoczą. ( wszystkie bezpieczniki sprawdziłem)
Czy wymieniać cały moduł świateł, czy dać elektronikowi, czy to coś innego ??
2 Mam do wymiany tuleje pływające tylnego zawieszenia. Przeglądając ceny jest duża rozbieżność .
oryginał ok 200 zł szt.
zamienniki -130 - 170 zł szt.
Tak podają serwisy.
Czy warto kupić któreś z tych ? :
http://moto.allegro.pl/item302955153_bm ... a_tyl.html
http://moto.allegro.pl/item305915323_tu ... atest.html
http://moto.allegro.pl/item312061173_tu ... 38_65.html
http://moto.allegro.pl/item312032515_tu ... x5_z8.html
te ostatnio trochę podejrzanie tanie, ponoć robione na Ukrainie.
3. Na postoju na wolnych obrotach dochodzi stuk z okolic skrzyni biegów sprzęgła. Postuka 5 sekund przestaje, znowu trochę postuka, i przestaje.
Całkiem przestaje stukać kiedy:
-wcisnę sprzęgło.
-Jak zbliżę dźwignie zmiany biegów do któregoś biegu. (tak jakbym chciał wrzucić bieg)
-Jak auto rozgrzane przycicha całkowicie
Wydaje mi się, że to nie łożysko oporowe, bo nie ma tego charakterystycznego szmerania.
Biegi trochę ciężkawo wchodzą ( chociaż nie wiem jak jest w innych bmkach) sprzęgło ładnie klei. Zastanawiam sie czy to niski stan oleju w skrzyni ? ( troche mokro koło wału)
Co to może być ?
4. Aktualnie auto stoi na oryginalnych 17" 235 45. Fakt wyglądają super, ale czy nie założyć np. 15 czy 16 żeby nie rozwalić zawieszenia, ani felg tym bardziej, że będę sporo jeździł z przyczepą po naszych fantastycznych drogach ??
Sorko za przydługawy post, ale chciałem w miare precyzyjnie opisac problemy.