BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Jak wyciągnąć chłodnice w BMW 528 PILNE
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 17:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 796
Lokalizacja: Jurków
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: m51d25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0
Jak najprościej wyciągnąć chłodnice cieczy w BMW 528!

_________________
Oceniajcie moje E39 Touring 525TDS http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 17:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
A masz z czymś konkretnie problem czy instrukcji krok po kroku chesz ??

Wyjmowałem w 3er i 7er, ale w 5er pewnie jest tak samo, spuszczasz płyn, zdejmujesz plastikowa osłonę z góry, zdejmujesz węże, odpinasz dwie zapinki z góry, jeśli masz to czujnik poziomu z dołu odpinasz i wyjmujesz chłodnię...

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 17:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 796
Lokalizacja: Jurków
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: m51d25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0
I tu jest problem gdyż plastiki mnie nie puszczają! :D
A dokładnie ten co robi tunel dla wiatraka na wiskozie!

_________________
Oceniajcie moje E39 Touring 525TDS http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0


Ostatnio edytowano 3 grudnia 2008, 21:02 przez henryy1987, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 19:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Witam ;) Jakieś 2 miesiące temu wymieniałem chłodnice w swojej E39 :hyhy: A wiec :rotfl: spuszczasz płyn, odpinasz zapinki i odłaczasz wszystkie węże, odkrecasz ( zdemontuj takze obudowe i filtr powietrza, ułatwi Ci to życie ) odkrecasz na górze 2 sruby mocujace chłodnice i plastikowa pokrywe do metalowego " pasa przedniego", odkrecasz wiatrak od wiskozy ( lewy gwint, musisz zablokowac jakos wiatrak ) , wyciagasz wiatrak, potem wyciagasz ostroznie osłone wiatraka, a na koncu ostrożnie ( uwazaj na gumowe " stopki' chłodnicy zeby ich nie zgubic) wyciagasz chłodnice i koniec :D Mozliwe ze któres etapy pominołem :P Jeżeli masz konkretne problemy to pisz na forum, gg lub PW chetnie pomoge !! Pozdrawiam ;) Aha musisz jeszcze 2 kostki odpiac. Jedna na dole a druga po lewej stronie jak stoisz przodem do auta !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 06:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: katowice
Wiskoza jest na kucz 32 (dosc dlugi potrzebny, tak z pol metra)
przechodze to samo , niestety u mnie wiskozy za chiny nieslzo odkrecicc , a zablokowaie wiatraka nic nieda , poniewaz jest na spzregle wiskotycznym
jesli to z reczna skrzynia biegow , to moze wrzucenei na bieg cos da , u mnie w automacie wal sie krecil i nie bylo go jak zblokowac

uwazaj na obudowe wiatraka -tzw tunel , jest zarabiscie krucha

jest jeszce inna mozliwosc , tzn odpinasz weze,m rowniesz te za obudowa , ktore sa wsuniete od spodu na dole w obudowe ,wpięte aby nie wisialy luzno
odchylasz w miare mozliwosci delkatnie tą obudowe-tunel , wsuwasz ręke z kluczem imbusowym 5mm i odkrecasz 3(czasem 4) śruby którymu wiatrak jest przykręcony do wiskozy, , to też nie łatwe , ale chyba w moiim przypadku nie bylo innego wyjscia , bo nakretka od wiskozy , ta na klucz 32 nie chiala puścic
po odkreceniu wiatraka obudowe wyciaglem wraz z nim, wsikoza zostala na miejscu
teraz majac duzo mejsca , po wyjeciu wiatrakz obudową , nastepnie chłodnicy zyskalem sporo miejsca i napewno dam rade

narazie potzrebuje tą obudowe, bo jak sie okazalo , byla juz pęknieta i łatana od spodu przez kogos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 06:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: katowice
Wiskoza jest na kucz 32


Ostatnio edytowano 12 grudnia 2008, 06:34 przez radio-fm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 06:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: katowice
u mnie w e38 (a to zdaje sie identycznie )
Wiskoza jest na kucz 32 (dosc długi potrzebny, tak z pol metra)
aktualnie przechodze to samo , niestety u mnie wiskozy za chiny nieslzo odkręcić , zablokowaie wiatraka nic nieda ,a poniewaz jest na sprzegle wiskotycznym !
jesli to z ręczna skrzynia biegow , to moze wrzucenie na bieg cos da , u mnie w automacie wal sie krecil i nie bylo go jak zblokować

uwazaj na obudowe wiatraka -tzw tunel , jest zarabiscie krucha !!!

jest jeszce inna mozliwosc , tzn tak jak kolega powyzej napisal odpinasz węże rowniesz, te za obudowa , ktore sa wsuniete od spodu na dole w obudowe ,
(wpięte aby nie wisialy lużno)
odchylasz w miare mozliwosci delkatnie tą obudowe-tunel , wsuwasz ręke z kluczem imbusowym 5mm i odkrecasz 3(czasem 4) śruby którymu wiatrak jest przykręcony do wiskozy,
to też nie łatwe , ale chyba w moiim przypadku nie bylo innego wyjscia , bo nakretka od wiskozy , ta na klucz 32 nie chiala puścic

po odkreceniu wiatraka obudowe wyciaglem wraz z nim, wsikoza zostala na miejscu
teraz majac duzo mejsca , po wyjeciu wiatrakz obudową , nastepnie chłodnicy zyskalem sporo miejsca i napewno dam rade

niestety się okazałó poza chłodnicą potzrebuje też tą obudowe, bo jak sie okazalo , byla juz pęknieta i łatana jakimś glutem +opaska od spodu przez jakiegoś paproka
za duże ryzyko do nowej chlodnicy to montować



poradzcie prosze gdzie kupić - najlepiej za jednym zamachem tanio nowe:

-obudowe wntylatora chłodnicy (tzw. tunel )
- Wiatrak (11 łopatek)
-szukam tez jak najtanszej chlodnicy z gwarancją (narazie widze po 297 zł brutto )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 grudnia 2008, 16:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 796
Lokalizacja: Jurków
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: m51d25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0
Ja się uporałem z Tym.
Zablokowałem wiskoze poprzez ściągnięcie pasków nałożenie innego skecenie go i naciągnięcie co powodowało że wał się nie obracał i można było odkręcić ale mi również nie chciała się odkręcić z odkręceniem wiskozy zeszło ponad 2 godziny ale się udało i już wszystko jest ok. :)

_________________
Oceniajcie moje E39 Touring 525TDS http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149164&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL