BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem z chamulcami
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: kuj pom
od jakiegos czasu podczas wciskania pedalu chamulca ( po dluzszym postoju - nocy)
slychac bylo tarcie na przodzie auta pomyslalem ze pewnie klocki do wymiany i udalem sie do mechanika ten stwierdzil ze klocki sa ok tarcze nie najlepsze (widoczny rant) ale mozna jeszcze smigac
dodam ze moc chamowania sie nie zmienilła az do wczoraj kiedy to w drodze do pracy niemal skasowalem samochod przedemna :zdziwko: ( po wcisnieciu chamulca auto jechalo dalej nieco zwalniajac) pedal chamulca stał sie twardszy a chamulce nie te co wczeniej
brak jakis info na desce :(
i tu pytanie do WAS gdzie szukac usterki moze ktos sie juz z tym spotkał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ³ódzkie
"hamulec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: kuj pom
ok sorki za bład wszyscy wiedza o co chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 320D
kiedy zmieniałes płyn chamulcowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 22:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 597
Lokalizacja: P-no
zapowietrzony uklad hamulcowy ... czyli prawdopodobnie neiszczelny jest gdzies i sie dostalo powietrze stad takie dzialanie ... koniecznie sprawdz caly uklad nie mozna tak jezdzic . przy kazdym hamulcu masz zaworek do odpowietrzania ale mimo to sprawdz caly uklad.

_________________
Puste naczynia haÂłasujÂą najgÂłosniej

[you] obejrzyj :

Moje 330 XI

Brata Audi AWE S4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: kuj pom
płynu jeszcze nie zmieniałem od kiedy auto kupiłem 10 miesiecy temu napewno to zrobie
zapowietrzony układ tez o tym myslałem ale pedał po wciśnieciu nie opada do podłogi płynu tez nie ubywa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: kuj pom
biore pod uwage tez serwo i pompe nie wiem tylko jakie sa objawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Od wczoraj mam identyczny problem samochód stoi przez noc lub 12 godzin i pierwsze 2-3 hamowania to tarcie w przodzie następne hamowania jak by nigdy nic wszystko ok ...klocki i tarcze bez uwag ....płynu nie ubywa czysty ,ale nie wymieniony od kupna auta (6 mies temu)
Czy pomogła jego wymiana ?
Jaki jest prawdziwy powód ?
Proszę o pomoc bo istotnie już raz strachu się najadłem przy hamowaniu ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Gliwice
vacum pompa z przodu silnika jest .albo waz ktory idzie od pompy do serwa przy sciania .sprawdz szczelnosc tego weza.UCIEKA GDZIES na tym obszrze powietrze zasysane przez pompe.dlatego jest opoznienie hamowania .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:23 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Terytorianie napisał(a):
Od wczoraj mam identyczny problem samochód stoi przez noc lub 12 godzin i pierwsze 2-3 hamowania to tarcie w przodzie następne hamowania jak by nigdy nic wszystko ok ...klocki i tarcze bez uwag ....płynu nie ubywa czysty ,ale nie wymieniony od kupna auta (6 mies temu)
Czy pomogła jego wymiana ?
Jaki jest prawdziwy powód ?
Proszę o pomoc bo istotnie już raz strachu się najadłem przy hamowaniu ...

klocki zadzerwieja dlatego trze :P ok jest

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 22:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Dodam fakt że ta usterka pojawiła się dopiero 3 dni temu nie było problemu wcześniej więc rdzewiejące klocki w 12 godzin które nigdy wcześniej nie rdzewiały odpadają ....na chwilę obecną wymienię płyn hamulcowy bo przy mrozach mógł z czasem stracić swoje właściwości przy okazji sprawdzę szczelność przewodu...Jeśli to nie pomoże odezwę się ponownie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Moim zdanie tez to beda rdzewiejace klocki albo lekki nalot na tarczy u mnie w e46 2,8 jest podobnie i u mojego znajomego tez jest tak, a ma nowe tarcze i klocki zalozone przez zima! ;) dodam ze on trzyma auto w garazu a i tak ma czasmi tarcie na poczatku :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 10:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Płyn wymieniony na w4 a prawdopodobnie po kolorze był tam w3 do tego piasek w przewodach co mogło być kolejnym powodem złego działania płynu ....Przesmarowałem też wyjścia linek i w całości wszystko się sprawuje bardzo dobrze ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 12:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Terytorianie napisał(a):
Płyn wymieniony na w4 a prawdopodobnie po kolorze był tam w3 do tego piasek w przewodach co mogło być kolejnym powodem złego działania płynu ....Przesmarowałem też wyjścia linek i w całości wszystko się sprawuje bardzo dobrze ....

to nie ma nic wspolnego z tym co pisales wczesniej...teraz mogles sobie narobic klopotow bo wlales inny plyn co byl :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 20:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Wiem że mogę być zielony tutaj bo widząc ilość postów moich a twoich to można by powiedzieć że nie powinienem nic mówić a tylko słuchać....
To ja się może zapytam jaki płyn powinien być właściwy ? Bo jak jest teraz DOT4 to o wiele lepiej wchodzą biegi a wcześniejsze objawy zgrzytów hamulców znikły.dodam też że taki płyn polecił serwis i sklep ... Prostując i wyjaśniając autem jeżdżę od września do grudnia mało raz w tygodniu zaledwie,bo nie było potrzeby i nic się nie działo.Od grudnia z uwagi na nową pracę co dziennie a bynajmniej minimum 5 razy w tygodniu.Dopiero tydzień temu bez powodu pojawiła się usterka(konkretnie zaraz po odpuszczeniu mrozów) tarcia klocków przy postoju dłuższym niż 12 godzin....Nie rozumiem wiec jakim cudem jak auto stało czasami po tydzień na dworze w deszczu nic się nie działo a jak obecnie jeżdżę co dziennie to klocki rdzewieją ...???
Bardzo chciałbym wiedzieć dla czego jedni polecają wyminę płynu hamulcowego (każdy serwis wymienia taki minimum raz na 2 lata ) a jedni uważają że to rdzewiejące klocki słabej marki itp....klocki i tarcze oraz bębny mam oryginalne BMW żadnych zamienników a płyn wymieniłem w całości sposobem (odessaliśmy płyn w zbiorniczku i dolaliśmy nowy wypychając za razem potem stary -nie mieszałem i nie dolewałem a po kolorze wcześniejszego płynu można by powiedzieć że był zły Dot3 ...)Przewody były w całości sprawne żadnych przecieków jedynie piasek w płynie co mogło mieć kluczowe znaczenie na działanie hamulców ....Jeśli coś pominąłem to proszę o wskazówkę....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL