BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 525tds Ciemny dymek rano a biały dym przy butowaniu
PostNapisane: 30 maja 2008, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
Dzis zaobserwowałem w 27 stopniowym cieple ze autko na gorącym silniku przy zapłonie puszcza minimalną pół sekundową chmurke ciemnego dymku? co to wtryski ?

no i czy to normalne w tds'ach ze przy depnięciu full gazu autko ostro zadymi na biało?? tylko przy full gazie na max momencie obrotowym. w nomalnej jezdzie nie dymi w ogole a jesli to nawet nie widac w lusterkach...

silniczek chodzi pierwsza klasa dobrze zapala i nie dzwoni... zawsze wydawało mi sie ze zadymic moze ale czy mam prawo widziec to w lusterku?

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Ostatnio edytowano 7 czerwca 2008, 17:20 przez Koblov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2008, 17:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
to ze rano przy odpalaniu zadymi to normalka a przy ostrym przyspieszaniu to nie wiem ale jesli kopci na niebieskawo tzn ze olej chyba bierze.

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Lokalizacja: koszalin
jesli dymi ci na biało przy butowaniu to znaczy ze turbosprężarka już pada co innego jakby przy butowaniu dymiła na czarno to wtedy znaczy ze turbinka ma zbyt mało powietrza i całe paliwo sie nie spala jak powinno lub tez lejace wtryski. jesli biały dym występowałby ci w chłodne dni przez około 3-4 min to nic niepokojacego bo to zjawisko pary wodnej i ma prawo dymić na biało ale nie w trasie i przy butowaniu!!!! moja dobra rada, jesli już ci tak dymi na biało to lepiej szukaj turbospręzarki bo jesli dalej tak będziesz jezdził to zacznie jeszcze bardziej dymic az turbo padnie do końca czego zjawiskiem moze byc niekontrolowane podejście obrotów na maxa (zabójcze zjawisko dla turbodiesla) i mozesz go nie zgasić, moze być cieżko przy czym wpieprzy ci tyle oleju ze zarzniesz silnik!!!! w ostateczności jesli doszłoby do niekontrolowanych wysokich obrotów zduś go na piatym biegu to ponoć pomaga!!! jeszcze tego nie miałem ale osoby które miały identyczna sytuację tak zrobiły i to uchroniło ich przed zarżnięciem silnika. pozdrawiam

_________________
,,ÂśmierĂŚ zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 20:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8392109 ... &_ticrsn=3 :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 525tds Ciemny dymek rano a biały dym przy butowaniu
PostNapisane: 30 listopada 2008, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Lubin
Biały dym przy butowaniu to początek końca turbospręzarki ;) a tak poza tematem jak Ty wkręcasz swoją bunie na max obroty to długo nią nie pojezdzisz a jak lubisz sobie depnąć to zamien na 2.8 benzyne a jeżeli za drogo bedzie Cie wychodziło jezdzenie na benzynie to ją zgazuj albo kup sobie OPLA!! bo sie zapłaczesz jak przyjdzie Ci ją remontowac(to tylko rada nie złośliwość).Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
a czy napisałem gdzieś ze wkręcam auto na max obroty? ;d to wkoncu diesel powyzej 3500 rpm nic sie juz wielkiego niedizeje... a buta mam prawo zapiąc mu stopniowo po przekroczeniu 2000 gdy dochodzi do pełnego momentu :) problem rozwiązany odnośnie dymka ! juz nie puszcza.. wina głowiczki w pompie !

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL