BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i Problem z olejem - POMOCY
PostNapisane: 7 lutego 2009, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
Witam

Mam problem z BMW 523i - bierze olej, ok 1l/1000km przy niewielkim przebiegu udokumentowanym przez BMW 145 tys km

Kompresja sprawdzona - OK
Odma wymieniona - OK
Zawor vanosa - OK
Komputer zadnych bledow nie wywala.
Silnik calkowice suchy, brak jakich kolwiek wyciekow.

Powiedzcie co jeszcze moze wam przyjsc do glowy, zaden serwis nie jest w stanie mi nic pomoc jako iz nie maja pojecia co to moze byc, jedyne co sugeruja to kapitalka "na wszelki wypadek" moze pomoc. Nowe zawory, pierscienie i uszczelniacze. Szczeze mowiac to kazdy serwis wola wiecej niz zaplacilem za sam samochod !?

Dzieki za wszelka pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 20:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
czy auto trochę dymi na zimnym lub ciepłym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
Odrobine na zimnym tylko

Rocznik 1998

10w40 olej jako ze lany przez ostatnie 80 tys

Spalanie tez w normie 12 miasto 9 trasa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli na zimnym to prawdopodobnie pali olej przez zawory trzeba by zminić uszczelniacze i powinno pomóc
oczywiście zmiana uszczelniaczy nie usuwa całego problemu ale dorażnie pomaga na dłuższy czas
dobrze by było zrobić próbę olejową żeby się upewnić czy to zawory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:23 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
COLD napisał(a):
Odrobine na zimnym tylko

Rocznik 1998

10w40 olej jako ze lany przez ostatnie 80 tys

Spalanie tez w normie 12 miasto 9 trasa


http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Dym-z ... omosc.html :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
zbigniewst napisał(a):
COLD napisał(a):
Odrobine na zimnym tylko

Rocznik 1998

10w40 olej jako ze lany przez ostatnie 80 tys

Spalanie tez w normie 12 miasto 9 trasa


http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Dym-z ... omosc.html :P

Przepraszam za male OT...ale Zbigniew...w kazdym poscie przytaczasz ten artykul hehehehehe :) :rotfl: :rotfl: :rotfl: ale jest on bardzo ciekawy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 22:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bo stale pytaja sie a nie czytaja postow :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 22:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
zbigniewst napisał(a):
bo stale pytaja sie a nie czytaja postow :P

Hmmmmm i tutaj masz racje :znudzony: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Koniec OT :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 02:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
akurat powyzszy artykol przy danej sytuacji jest pomocny jak £$£%$ w Ci%$£%£
w kazdym badz razie dziekuje, dymek przy odpalaniu bialo szary wiec wg artykulu wskazywal by na wode, zadnych wyciekow z chlodnicy jedynie moze wskazywac na kondensacje po zimnej nocy, nic co wskazywalo by olej.

Uszczelniacze z tego co wiem powinna wykazac kompresja ?

Proba olejowa jest domowa metoda sprawdzania z kad ucieka kompresja jesli takowej nie ma z tego co sie orientuje proba olejowa nic nie wykaze...

Szukam konkretow, nie jest to problem rowniez z nikasilem jako iz stezenie zostalo sprawdzone przez servis i jest praktycznie w stanie fabrycznym .06 zamiast .07 wskazania fabrycznego.

Nie ma falowania obrotow ani nierownej pracy silnika ani na zimnym ani na cieplym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 09:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego pytałeś gdzie znika 1l oleju,twierdzisz że wycieków nie ma a więc pozostają pierścienie albo zawory innej drogi nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 10:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Też uważam,że należy wymienić pierścienie i przy okazji uszczelniacze zaworowe.O kapitalnym remoncie to zapomnij w przypadku beemki...Zanim cokolwiek zrobisz policz dobrze koszty części i robocizny,z serwisem bmw to daj sobie spokój,bez sensu.Moim zdaniem części do silników powinny być oryginalne chyba,że znajdziesz bdb zamienniki plus dobry mechanik,który zna te silniki.Policz jaki koszt? i daj znać,jeśli będzie drogo to roważyć sprzedaż auta,ja bym tak zrobił.Pytanie ile będzie kosztować wymiana pierścieni i uszczelniaczy,ale nie w serwisie.Może ktoś robił to w takim silniku poda jakieś liczby?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 11:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Łukasz-teraz zauważyłem,że piszesz z Londynu...czy jeżdzisz nim w Anglii? to "anglik"? jeśli tak to nie dziwię się,że jeżdzisz do serwisu...co to napisałem dot.Polski,gdzie jest wielu mechaników znających te silniki i naprawią za wielokkrotnie mniejszą kasę niż w serwisie bmw. Który to rocznik? jeśli jeżdzisz nim w Anglii to sprawa oczywista-żadnych remontów,sprzedaj jak najszybciej ...

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 02:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
W poniedzialek jestem umowiony ze znajomym w Berry BMW ktory zarzeka sie ze przyczyne znajdzie ... dam znac co i jak po wizycie.

Zdaje sobie sprawe ze wszystko wskazuje na zawory lub pierscienie ale w tym wypadku nie rozumiem wynikow kompresji.

Zobaczymy jak bedzie ...
Bylbym bardzo zawiedziony jesli okazalo sie ze pierscienie takiego przebiegu nie wytrzymuja i raczej w przyszlosci na BMW nie spojrzal tak wiec trzymam kciuki.

marekb - tak anglik, szukalem wypieszczonego z od dbajacego wlasciciela ktory na serwisie nie oszczedzal i mam za swoje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 19:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jak byś znalazł przyczynę to napisz przyda się wszystkim-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:25 
Witam wszystkich.Jestem nowym użytkownikiem forum jak i bmw e39 520i. Nie wiem w jaki sposób mam sprawdzić czy moja beeatka ma komputer pokładowy. Gdy jadę na benzynie to pokazuje średnie spalanie ok 14l na 100km i temperaturę. Z tego co mówi poprzedni właściciel to nie miała przełącznika z BC tylko on włożył od innej żeby lepiej wyglądała-ale BC nie działa.Trochę dziwne bo spalanie pokazuje więc może ma komputer?????Druga sprawa to: od prędkośći 70km/h strasznie coś szumi można to porównać ze szalejącym wiatrem.Skąd to??czekam na waszą szybką odpowiedz koledzy.Pozdrowienia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
tulii84 napisał(a):
Witam wszystkich.Jestem nowym użytkownikiem forum jak i bmw e39 520i. Nie wiem w jaki sposób mam sprawdzić czy moja beeatka ma komputer pokładowy. Gdy jadę na benzynie to pokazuje średnie spalanie ok 14l na 100km i temperaturę. Z tego co mówi poprzedni właściciel to nie miała przełącznika z BC tylko on włożył od innej żeby lepiej wyglądała-ale BC nie działa.Trochę dziwne bo spalanie pokazuje więc może ma komputer?????Druga sprawa to: od prędkośći 70km/h strasznie coś szumi można to porównać ze szalejącym wiatrem.Skąd to??czekam na waszą szybką odpowiedz koledzy.Pozdrowienia.

NIe wiem jak Twoja wypowiedz ma pomoc koledze w zdiagnozowaniu problemu??
:wstyd: :wstyd: :wstyd: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lutego 2009, 23:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
koledzy, wytłumaczcie co ma wspólnego kompresja z uszczelniaczami zaworów ??? Piszecie pierdoły !!! :rotfl:

Zawory "kompresje" utrzymują swoimi grzybkami pasowanymi w gniazda zaworowe w komorach spalania, czyli nie dopuszczają do przedostawania się ciśnienia z komór spalania do kanałów w głowicy które są wejściami kolektorów - ssącego i wylotowego. Natomiast uszczelniacze zaworowe uszczelniają wspomniany obszar wejść kolektorów ale względem góry głowicy - czyli miejsca gdzie znajduje się wałek rozrządu. To wie każdy przedszkolak. Czyli w w przypadku tej BMKi - ewidentnie ktoś ją zgrzał i przypiekły się uszczelniacze zaworowe które należy wymienić i będzie git na 100 % a kompresja ma z tym tyle wspólnego co z ciśnieniem w kole zapasowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 02:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
Serwis potwierdzil uszczelniacze zaworow.
Jutro mam dostac szokujaca kwote za naprawe ... zobaczymy ile zaspiewaja. Jesli bedzie rozsadnie to sie zrobi jesli nie to sie nowy nabywca bedzie martwil ...
Z tego co wiem to roboty z tym silnikiem jest od cholery zeby sie do uszczelniaczy dostac ... oni jak narazie twierdza ze to pestka i ze glowicy sciagac nie trzeba tylko sprezonym powietrzem zawory trzyma sie na miejscu podanym przez otwor swiecy.

Bede informowac na biezaco ... pierwsza diagnoza byla odma ... teraz uszczelniacze, jeszcze sie skonczy tak ze jak je wymienia a problem pozostanie beda chieli nowy vanos we mnie wcisnac :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
Otrzymalem dzis wycene naprawy ... auto idzie na sprzedaz :)
Kwota przewyzsza cene auta tak wiec nie ma sie na czym zastanawiac.

Dzis kupielm kolejne autko ... niestety BMW jak okazuje sie z forow i wypowiedzi mechanikow nie jest jedna z solidniejszych marek. Bylem zaskoczony ze uszczelniacze w aucie ktore nie jest wyzylowane padaja po 130 tys km... jezdzilem 6 markami pojazdow i nawet w starym roverze nikt nie myslal o uszczelniaczach przy 200tys km.

No coz przesiadka na volvo s60 powinna byc przyjemniejsza.
Dobra rada dla wszystkich ... szukacie jakosci, kupcie mercedesa - jedyna marka ktora mnie nigdy nie zawiodla w sprawach zywotnosci mechanicznej.

Ps. mialem podobny przypadek z Oplem omega ... orginalne uszczelniaczy na 2.5V6 zawiodly przy przebiegu 280tys km ... tylko dla porownania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL