BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] wymiana tarcz i klocków, obowiązkowo i jedno i drugie?
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 385
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E92
Kod silnika: N47D20C
witam.

szukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie...

Czy razem z wymianą tarcz (przód) powinno się też wymienić klocki?
Podczas wymiany tarcz w warsztacie powiedzieli mi, że klocki które mam są jeszcze dobre (nie trzeba wymieniać). Teraz zaczynam się jednak zastanawiać, czy też nie powinienem wymienić klocków (razem z czujnikiem zużycia)


Ostatnio edytowano 3 marca 2009, 21:19 przez kuchash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
do nowych tarcz tylko nowe klocki

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
i przydałby się nowy czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 08:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tylko kpl z czujnikami-dziwny ten warsztat masz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Dziwni to jestscie Wy, skoro klocki sa jeszcze dobre, na tyle ze nie widac na nich sladow zuzycia to po co je wymieniac ?? ma ktos z was za duzo kasy ?? czy piszecie tak tylko na forum ?? ktos ma misieczne klocki a potem jednak zmienil tarcze i co ?? klocki do wyrzucenia ?? skoro mechanicy uznali ze klocki sa ok to nie widze sensu w wymianie ich. no chyba ze ktos zmienia sobie bo tak sie czuje lepiej ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a kto po miesiącu od wymiany klocków wymienia tarcze :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
rorafalki, nie musi to byc miesiac - przykladowo napisalem - moze byc to nawet pol roku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli tarcza hamulcowa kwalifikuje się do wymiany to zazwyczaj dlatego, że bije, ma próg, sporadycznie, że jest zbyt cieńka. W większości przypadków odbija się to niekorzystanie na klockach, dlatego uważam, że wymieniając tarczę trzeba równiez wymienić klocki zeby była 100% skutecznośc hamowania oraz żeby elementy długo służyły i równomiernie się zużywały

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
rorafalki, ok, kazdy ma swoja teorie - Twoja jest jak najbardziej poprawna i idealna - nie chce by zaraz ten temat sie przerodzil w klotnie - wyrazilem tylko swoje zdanie - co zle i nieprzyjemne z mojej strony to przepraszam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:46 
rorafalki napisał(a):
jeśli tarcza hamulcowa kwalifikuje się do wymiany to zazwyczaj dlatego, że bije, ma próg, sporadycznie, że jest zbyt cieńka. W większości przypadków odbija się to niekorzystanie na klockach, dlatego uważam, że wymieniając tarczę trzeba równiez wymienić klocki zeby była 100% skutecznośc hamowania oraz żeby elementy długo służyły i równomiernie się zużywały


:ok:


Ostatnio edytowano 4 marca 2009, 09:54 przez Czarny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
marcellchen, forum jest od tego by wyrażac opinie na różne tematy i normalne, że kazdy ma inną opinię na dany temat :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 10:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Witam.

Wymieniałem klocki i tarcze niecałe 10 tys. km temu. Teraz chcę zmienić tarcze, czy muszę zmieniać klocki? Tarcze są dobre, zmieniam, bo zakładam wentylowane, a klocki do obydwu są takie same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
Andrzej87 napisał(a):
Witam.

Wymieniałem klocki i tarcze niecałe 10 tys. km temu. Teraz chcę zmienić tarcze, czy muszę zmieniać klocki? Tarcze są dobre, zmieniam, bo zakładam wentylowane, a klocki do obydwu są takie same.


Musisz zmienic zacisk od modelu z wentylowanymi hamulcami (jest szerszy)..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 18:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Wiem, wiem interesowałem się tym tematem i nie tylko zaciski, a także jarzma. ;) Właśnie przyszedł do mnie dzisiaj komplet zregenerowanych zacisków i jarzm tylnych od 328i. :D Muszę teraz jeszcze kilka gratów skombinować, trochę czasu i będę miał ładne tarcze i zaciski z tyłu. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Klocek zawsze się dopasuje do tarczy. Ważne jest tylko żeby odpowiednio po zamontowaniu nowych tarcz nie hamować gwałtownie i przejechać pierwsze 100-200km leciutko hamując i nie przegrzewając tarcz.
Czasem można też wyjąć klocki przy zmianie tarcz i zetrzeć ich powłokę na jakiejś równej powierzchni.

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL