LECHMAN napisał(a):
zacznijmy od tego co abys dobrał odpowiedni olej filtr i uszczelke wjedź na kanał odkręć korek spustowy i zlej olej , później odkręć miske olejową uważaj jak bedziesz ściągał bo w misce będzie znajdowł się resztki oleju wiec możesz sie pochlapac nim po ściagnieciu miski zobaczysz filtr oleju odkręc go jak ścigniesz miske olejową sprawdx czy nie w okolicach magnesu nie ma opiłków i wogule pod światłem przyglądnij się misce czy tam tez nie pływają opiłki odczekja chwile aż przestanie kapać pozostaly olej wyczyśc dokładnie miske i skrzynie na obwodzie gdzie przykręca się miske olejowa przymocuj nowy filtr oleju przykręć go nie zapomnij dać oringa nowy powinien się znjdować w komplecie z filtrem wymień uszczelke na misce olejowej i ją przykreć do obudowy skrzyni biegów przykręcając przykręcaj stopniowo pojedyńczo śróby jak przykręcisz miske odkręć korek wlewowy powinien się znajdować w misce w tzw kanale wlewowym wlej olej za pomoca dużej strzykawki olejowej jak sie przelej przykręc delikatnie korek odpal autko i niech sobie chodzi odkręc korek wlewowy i uzupełniej olej najlepiej jezli drug osoba bedzie siedział w autki i zmieniał biegi na D , R , N i P jeżeli skrzynia osiągnie temperature ok 80 stopni a olej zacznie sie przelwać zakręć korek wlewowy i wykonaj jazde próbną czy wszysko chodzi ok po przejechaniu ok 5 km sprawdź ponownie olej w skrzy jezeli się nie przelew z korka to go uzupełnij oczywiście na pracującym silniku
POZOWDZENIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
witam serdecznie... kilka pytań odnośnie wymiany oleju i filtra w E39- automat 530D : jaki najlepszy olej wlać, ile litrów wchodzi,po jakim przebiegu należałoby wymienić olej ?