BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] w jaki sposób wymienia się olej w automancie
PostNapisane: 8 marca 2009, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E46, 320d
Kod silnika: M47
witam

Mam pytanie w jaki sposób wymienia się samodzielnie olej w skrzyni toptronic w samochodzie BMW e46.Chodzi mi o wymiane oleju wraz z filtrem


dzięki z góry za rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 09:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
zacznijmy od tego co abys dobrał odpowiedni olej filtr i uszczelke wjedź na kanał odkręć korek spustowy i zlej olej , później odkręć miske olejową uważaj jak bedziesz ściągał bo w misce będzie znajdowł się resztki oleju wiec możesz sie pochlapac nim po ściagnieciu miski zobaczysz filtr oleju odkręc go jak ścigniesz miske olejową sprawdx czy nie w okolicach magnesu nie ma opiłków i wogule pod światłem przyglądnij się misce czy tam tez nie pływają opiłki odczekja chwile aż przestanie kapać pozostaly olej wyczyśc dokładnie miske i skrzynie na obwodzie gdzie przykręca się miske olejowa przymocuj nowy filtr oleju przykręć go nie zapomnij dać oringa nowy powinien się znjdować w komplecie z filtrem wymień uszczelke na misce olejowej i ją przykreć do obudowy skrzyni biegów przykręcając przykręcaj stopniowo pojedyńczo śróby jak przykręcisz miske odkręć korek wlewowy powinien się znajdować w misce w tzw kanale wlewowym wlej olej za pomoca dużej strzykawki olejowej jak sie przelej przykręc delikatnie korek odpal autko i niech sobie chodzi odkręc korek wlewowy i uzupełniej olej najlepiej jezli drug osoba bedzie siedział w autki i zmieniał biegi na D , R , N i P jeżeli skrzynia osiągnie temperature ok 80 stopni a olej zacznie sie przelwać zakręć korek wlewowy i wykonaj jazde próbną czy wszysko chodzi ok po przejechaniu ok 5 km sprawdź ponownie olej w skrzy jezeli się nie przelew z korka to go uzupełnij oczywiście na pracującym silniku

POZOWDZENIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Zielona GĂłra
LECHMAN napisał(a):
zacznijmy od tego co abys dobrał odpowiedni olej filtr i uszczelke wjedź na kanał odkręć korek spustowy i zlej olej , później odkręć miske olejową uważaj jak bedziesz ściągał bo w misce będzie znajdowł się resztki oleju wiec możesz sie pochlapac nim po ściagnieciu miski zobaczysz filtr oleju odkręc go jak ścigniesz miske olejową sprawdx czy nie w okolicach magnesu nie ma opiłków i wogule pod światłem przyglądnij się misce czy tam tez nie pływają opiłki odczekja chwile aż przestanie kapać pozostaly olej wyczyśc dokładnie miske i skrzynie na obwodzie gdzie przykręca się miske olejowa przymocuj nowy filtr oleju przykręć go nie zapomnij dać oringa nowy powinien się znjdować w komplecie z filtrem wymień uszczelke na misce olejowej i ją przykreć do obudowy skrzyni biegów przykręcając przykręcaj stopniowo pojedyńczo śróby jak przykręcisz miske odkręć korek wlewowy powinien się znajdować w misce w tzw kanale wlewowym wlej olej za pomoca dużej strzykawki olejowej jak sie przelej przykręc delikatnie korek odpal autko i niech sobie chodzi odkręc korek wlewowy i uzupełniej olej najlepiej jezli drug osoba bedzie siedział w autki i zmieniał biegi na D , R , N i P jeżeli skrzynia osiągnie temperature ok 80 stopni a olej zacznie sie przelwać zakręć korek wlewowy i wykonaj jazde próbną czy wszysko chodzi ok po przejechaniu ok 5 km sprawdź ponownie olej w skrzy jezeli się nie przelew z korka to go uzupełnij oczywiście na pracującym silniku

POZOWDZENIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


witam serdecznie... kilka pytań odnośnie wymiany oleju i filtra w E39- automat 530D : jaki najlepszy olej wlać, ile litrów wchodzi,po jakim przebiegu należałoby wymienić olej ?

_________________
DJbmw530D e39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 12:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
Olej dobiera sie po nr nadwozia przynajmniej powinno wiec dobierz typ oleju w/g skrzyni biegów jaka masz a ja zalecam wymiane co 100 tyś w sumie bmw twierdzi że nie powinno się wymieniac oleju ale jezeli chce się eksplatować autko bez awaryjnie zalecam wymiane co 100 tyś a będzie służyła długo i dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 18:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
No tak , ale taka wymiana pozostawia około 3 litry czy około pow. 2 litrów w konwenterze ! wiec radze jednak udac sie do kogos co ma wysysacz :D

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL