BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Rolka, napinacz paska wieloklinowego
PostNapisane: 9 marca 2009, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Od pewnego czasu, ktoras rolka z ukladu paska wieloklinowego zaczela mi popiskiwac. Chcialbym ja wymienic i tu pojawia sie problem.
Nie wiem jaki mam napinacz, a co za tym idzie jaka rolka.
Wedlug realoem.com (obie wersje pasuja do mojego samochodu):
Wersja 1
Wersja 2
Przekopalem troche internet, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi, ktory uklad posiadam. Strony, ktore przegladalem najprawdopodobniej potwierdzaja, ze wersja 1 jest do silnika R6 2.8 (napinacz mechaniczny ), a wersja 2 dla silnikow V8 (napinacz "hydrauliczny" ). Roznica miedzy nimi wedlug mnie to brak jednej rolki w wersji 1. (Link )
Za to na innej stronie znalazlem DIY, gdzie autor wymienia pompe wody w E39 528 i jest 'wersja 2'. Obrazek schematowy ponizej:
Obrazek
Czy ten schemat pasuje takze do E38?
Podsumowanie:
Wersja 1 = napinacz mechaniczny, brak gornej rolki prowadzacej
Wersja 2 =napinacz hydrauliczny, jest gorna rolka prowadzaca
Ktora wersja jest w E38 728? a moze myle ktores pojecia i cos zle zrozumialem?

P.S oczywiscie jutro spojrze pod maske i zapewne rozwieje wszelkie swoje watpliwosci (policze rolki :rotfl: ) ale lepiej by mi sie spalo wiedzac to wczesniej.

P.S 2 - Chyba troche zamieszalem :D Wersja 1 to napinacz paska, a Wersja 2 to niwelator drgan. Czy teraz dobrze rozumuje?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 23:09 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 23:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
Ja kupuje zawsze sama rolke bez napinacza za ok 60 pln, pasuje do obu wersji.

Napinacza raczej nie bede kupowal, mysle nad samymi rolkami tylko chcialbym miec jasnosc, ktora jest ktora, zebym kupil odpowiednie.
Chyba, ze sie niczym nie roznia

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 08:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Witam,jeżeli ci to pomoże to dodam że u mnie w 528 96r. pojedynczy vanos mam ten mechaniczny napinacz bo go wymieniałem(koszt około150zł) z tym że mi przed wymianą pasek popiskiwał(też wymieniłem-koszt 55zł). Może te napinacze były w różnych rocznikach,u mnie 96r i mechaniczny napinacz.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 995
Lokalizacja: Warszawa
A powiedzcie mi Panowie czy dużo roboty jest przy wymianie tych rolek ?? Bo ja kupiłem te rolki jakis rok temu ale zastanawiam się czy trzeba będzie chłodnicę zdejmować albo coś rozbierać w E36 żeby się do nich dostać ??

Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 14:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
A powiedzcie mi Panowie czy dużo roboty jest przy wymianie tych rolek ?? Bo ja kupiłem te rolki jakis rok temu ale zastanawiam się czy trzeba będzie chłodnicę zdejmować albo coś rozbierać w E36 żeby się do nich dostać ??

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... cement.htm

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL