BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 17:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
LeSiO napisał(a):
a przeszkadzal przeszkadzal :D
co jakis czas jak pan samochodem mocniej ruszyl to wiazka lasera sie rozlaczala z przodu i trzeba bylo delikatnie poruszyc ale wszystko wracalo do normy,tez myslalem ze zderzak trzeba bedzie zdejmowac,ale pan mnie uspokoil i powiedzial ze sobie poradzi no i wszystko obeszlo sie bez wiekszych klopotow :D


uff, bo rozbieranie autka troche by mnie dołowało... a nuż ułamałoby się jakieś mocowanie czy inna cholera i wtedy dostałbym szału.

jak daleko to jest od Piaseczna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2007, 12:42 
z centrum wawy nie wiecej niz 20km a do tego pana to moze 25-28,nie wiecej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2007, 15:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
LeSiO napisał(a):
ustawilem dzis geometrie.
znalazle czlowieka ktory sie naprawde zna,widac to po nim:D
1. wymyl koleczka najpierw z piasku i nadkola
2.zmierzyl cisnienie w oponkach i poprawil
3.sprawdzil luzy w zawieszeniu
4.sprawdzil ile mam paliwka i odpowiednio dociazyl samocho
5.wzial pod uwage zawieszenie (m-pakiet)

sprzet mial taki ze na oczy nie widzialem nigdy takiego(podobno najnowszy-powiedzial ze u smorawca na takim pracuja)

jedna tylko ustawienie mialem o 2minuty zle a tak wszystko miescilo sie w granicach tolerancji,ale jak juz wjechalem to powiedzialem zeby wszystko ustawil,wiec ustawil zgodnie z fabryka,kierwonice mam wreszcie idalnie prosto :D

wszystko sprawdzal z ksiazka,a najwazniejsze to pan powiedzial mi na koncu...

os symetrii pojazdu jest 0 stopni 0 minut,powiedzial ze jak sie przetnie zawieszenie w polowie to mozna idalnie nalozyc jedna polowke na druga,powiedzial ze woz nigdy nie byl trafiony.

chyba mu zaufalem bo mowil ze robi wozki po wypadkach zeby wszystko bylo ok,a na koniec ladnie wydrukowal opis i opis graficzny,dolacze do papierow przyda sie przy odsprzedazy :hyhy:

ogolnie go polecam,siwietny gosciu,zajmuja sie tym juz od 16 lat i mowi ze to jego hobby,czyli lubi swoja prace a jak lubi to znaczy ze dobrze wykonuje,widac po nim bylo ze taki dokladny jest,tak wszystko sprawdzal dokladnie,przykladal sie,goraco polecam.

jedyny minus to cena skasowal 200zl ale mysle ze bylo warto,w weekend jedzie na targi do poznania obejrzec nowa maszyne taka w ktorej sie nie zaklada na kola nic tylko wszystko na czujniki laserowe jest,powiedzial ze to prototyp ale jak wejdzie do produkcji to zaraz kupuje.



Potwierdzam wszystko co pisał LeSiO - dziś zrobiłem tam geometrię i wszystko jest OK. Zapłaciłem 170PLN (Pan Krzysiek (chyba tak ma na imie, bo zapomniałem) powiedział, że tyle, bo musiał nagrzewac śruby kontrujące bo się zapiekły) - wiec mniej niż LeSiO, a byłem e39 w m-pakiecie - zderzaka też nie zdejmowaliśmy. Jedyny minus - czas usługi - ok.3,5h, ale co ma byc zrobione dobrze, nie moze byc zrobione szybko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2007, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
apropo to przy wymianie silent blokow ni trzeba zbieżności ustawiac, bo geometria sie nie zmienia. Co innego przy koncówkach drazka i drążkach. W BMW ludzie niechca ustawiac bo np e36 za bardzo niskie seryjnie nawet i jak ktos zaklada sprzet to nie widac czy zbiezne czy rozbiezne bo zderzak zasłania :) zalezy kto ma jeszcze jaki sprzet. Bo pozatym to zasada ta sama co w innych autach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Warszawa-GrochĂłw
Resman napisał(a):
apropo to przy wymianie silent blokow ni trzeba zbieżności ustawiac, bo geometria sie nie zmienia. Co innego przy koncówkach drazka i drążkach. W BMW ludzie niechca ustawiac bo np e36 za bardzo niskie seryjnie nawet i jak ktos zaklada sprzet to nie widac czy zbiezne czy rozbiezne bo zderzak zasłania :) zalezy kto ma jeszcze jaki sprzet. Bo pozatym to zasada ta sama co w innych autach.


...pewnie że jest możliwość zmiany geometrii, tak samo jak po obniżeniu pojazdu (taka jest konstrukcja zawiesenia E30/E36, wszystko zależy od części zamiennej i sposobu montażu. U mnie po zamontowaniu poliuretanów które trzymają (teoretycznie) wachacz w takim samym położeniu jak seryjne tuleje zmieniła się zbierzność przedniej osi (nieznacznie ale opony na dłuższą metę nie wytrzymają). Zasada regulacji jest inna niż w innych pojazdach, zawieszenie E30/E36 powinno podczas pomiarów być obciążone 4xos MINI do tego jest kłopotliwe (dla niektórych) dłubanie z tyłu (jest tam regulacja pochylenia i zbierzności) a na komputerowym pomiarze zazwyczaj coś trzeba poprawić aby tylne koło jechało równo za przednim.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5542


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 18:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
a u mnie znowu lipa. wymienione wahacze przód. ustawiona zbieżność (wyniki weryfikowałem w innym warsztacie). wyważone koła, przełożone opony. a auto wciąż nie jedzie na wprost. niedługo umrę z żalu, już nie wiem co robić.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 18:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
bierute, możesz sie uspokoić jadąc do TOYOTA MARKI i zrobić test laserowy nadwozia. Montują dwadzieścia kilak lusterk na podwoziu, i mierzą. Trwa to wieki - kilka godzin, ale daje PEŁNY obraz podłogi. Mój focus to przechodził przed sprzedażą. Wyszło że PRZED przednimi kołami jest 6mm przesunięty pas, co akurat nie wpływa na jazdę a ew. na pasowanie elementów.

Nie wiem jaki masz przelot, ale w mojej E24 rzucało podczas hamowania juz w niewielkich koleinach, uspokoiła się po.... wymianie płynu wspomagania :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2007, 18:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wyjdzie dobrze - masz spokój, wjdzie źle za pare dni znajdziemy Twoje auto na Allegro :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 09:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
KotSylwester napisał(a):
jaki masz przelot,
co to znaczy?

KotSylwester napisał(a):
bierute, możesz sie uspokoić jadąc do TOYOTA MARKI i zrobić test laserowy nadwozia. Montują dwadzieścia kilak lusterk na podwoziu, i mierzą.


miesiąc temu auto jeździlo ok. nie jest po dzwonie, ja też w dziury zadne nie wjeżdżałem... coś się kurka w między czasie rozregulowało...

ile kosztuje taki test?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 16:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Test ok 300zł - o ile mnie pamięc nie myli...

przelot - przebieg, w końcu to nie koń a śmigło :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 21:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
hihi, no tak. przelot 125tys. w Polsce ok 25tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, 20:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
KotSylwester napisał(a):
Wyjdzie dobrze - masz spokój, wjdzie źle za pare dni znajdziemy Twoje auto na Allegro :rotfl:


:zdziwko: NIGDY!

tyle szukałem tego auta, że nie przeżyłbym rozstania z nim. znaleźć fajne e39 to problem, super fajne to prawie niemożliwe. dlatego wymieniam wszystko po kolei, bo nie cierpię jakiegoś stukania, prychania, pukania, dymienia i innej cholery. właśnie wróciłem z boscha na ul.sokratesa po wymianie wszytkich końcówek wtryskiwaczy, czyszczeniu instalacji, wymianie uszczelek i innych pierdół. w środę wracam na poprawkę turbiny - wymieniałem cały środek na obozowej, bo mnie wkurzało przykapcanie i świst. było dobrze 2 tygodnie, a teraz coś cieknie, więc poprawka. potem spróbuję ostroroga, na koniec kontrola klimy - wciąż drgania na niskich obrotach, mimo nowego koła dwumasowego i wtrysków... może to jednak agregat?

na koniec zostają odpryski lakieru na zderzaku, polerka auta, regeneracja felg i oczywiście audio.
ufff.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 52
Lokalizacja: Chełm/Stenungsund
Moje BMW: e36 cab
Kod silnika: M50b20v
Witka. Wie może ktoś ile wynosi zbieżność w e34?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL