BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 02:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wymiana silnika czy tylko części? Pomocy 530d 2000r
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Witam serdecznie, mam dość duży kłopot i szukam pomocy, sprawa wyglada następująco miałem nie wielką kolizje, mianowicie na lodzie samochód przewrócił się na dach i silnik pracował przez ok 2-3 min aż sam się zgasił, nie ukrywam że dobiegał dziwny dzwięk od pracy silnika, bardzo wtedy uderzał i klekotał, podczas naprawy okazało się że silnik nie został uszkodzony podczas wywrotki, dodam że nawet maska nie była wgnieciona itd, tylko najprawdopodobniej się zatarł, do wymiany jest wał, korbowód... nie znam się na tym dokładnie i szukam jakieś informacji czy lepiej wymieniać cześci w silniku czy wymienic cały silnik, interesuje mnie kwestia finansowa co się bardziej opłaca i co mogło jeszcze ulec zniszczeniu. Jest to BMW E-39 530d 184 KM z roku 2000 wersja z automatem. Prosze o jakie kolwiek porady i wskazówki. Z góry dziękuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 21:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Najlepiej to zrzucić głowicę i obadać jak sprawa wygląda. Jeżeli silnik się konkretnie zatarł to nie ma co sobie tym głowy zawracać bo koszty na pewno przewyższą przekładkę silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 21:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siemka -zalezy co chcesz zrobic -bo jesli remontowac ten silnik to musisz go rozebrac i zdiagnozowac co poszlo-np. skad wiesz ze wal i panewki a nie co innego itp.itd. nastepna sprawa nie wiem jak w razie czego wyda ci wal -ktory szlif -nie mam osobiscie doswiadczenia ale slyszalem ze te waly od 6 cyl bm potafia pozniej peknac -musialbys sie na 100 procent upewnic - jesli juz bylbys zdecydowany na naprawe to -honowanie cylindrow dopasowanie tlokow pierscienie itp -planowanie glowicy uszczelki itp. + robocizny koszt niemaly -ale uzywany silnik tez jest zagadka i nie wiadomo ile posmiga - powiem krotko -cos sam potrafie zrobic i jesliby byl to moj silnik zrobilbym go -moze i ty cos umiesz sam podlubac wiec przemysl- pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 21:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
skad wiesz ze wal i dlaczego korbowod akurat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
harnas621 napisał(a):
slyszalem ze te waly od 6 cyl




te od 3.0d też ??? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Zadzwonił do mnie serwis w którym auto przebywa, i powiedziano mi tylko że jak narazie wiadomo silnik nie nadaje się do niczego, uszkodzony jest wał i korbowód, więcej informacji dowiem się jutro jak bardziej go zdiagnozują, czym bardziej się nad tym zastanawiam to wydaje mi się że lepiej kupić jakiś zaufany silnik i wymienić go, pytanie jak podczas takiej wymiany zareaguje na to moduł sterujący silnikiem i pozostała część elektroniki, następna sprawa, ostrzeżono mnie że mogła się uszkodzić turbina gdy silnik pracował przez tą chwile, a samochód był na dachu. Już sam nie wiem co o tym myśleć, jedno jest pewne i to wiem z własnego doświadczenia, gdy się ma długo zaufane BMW i dba się o nie to naprawde ma się spokój, a gdy coś się stanie szczególnie silnik i podzespoły to klękajcie narody, te ceny powalają :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wiesz nie wiem - ale slyszalem jakas taka opinie -nie jest ona jednak wiazaca a w moim przypadku robilem juz w swoim zyciu wiele 6 cylindrowych silnikow- roznych i nie mialem podobnego przypadkow i tak jak teraz mysle to nie ma powodu by sie tego obawiac -dobra firma ktora zrobi caly dol i nie ma problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
no to wiesz juz wszystko -rzeczywiscie oej poszedl na tloki i pogielo sie co sie dalo -szukaj silnika -mysle ze z module- cey zawsze powalaja jak cos padnie zycze powodzenia nara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Co to oznacza cały dół? Wiesz ja jestem pasjonatem BMW, ale jeżeli chodzi o silniki to znam się tylko na danych, a z czego on się składa to nie mam pojęcia. w sumie to nie jest taki głupi pomysł, miałbym silnik po remoncie i napewno by miał lepszą trwałość i niezawodność niż jakiś inny który bym wsadził do tego auta. A orientujesz się cenowo ile by wyszedł cały dół, i co dodatkowo trzeba też robić ustawianie rozrządu? Pompy paliwa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 10:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Cały dół czyli wał, korbowody, tłoki, pierścienie i cylindry. Góra to podzespoły głowicy.
Jeżeli rzeczywiście wał jest do roboty to lepiej go wymienić bo regenerowany nie ma już takiej trwałości. Do tego trzeba jeszcze ocenić w jakim stanie są tuleje w cylindrach, bo może się okazać , że są głębokie rysy i jeden szlif nie wystarczy. Poza tym jeżeli juz to trzeba się liczyć z tym że tłoki też nie są tanie-jakieś 250zł za sztukę do silnika 3 litrowego,a trzeba ich aż 6. No i jeszcze korbowody-też 6 jeżeli wszystkie uszkodzone.
Na twoim miejscu upewniłbym się ile roboty jest przy głowicy. Jeżeli w granicach zdrowego rozsądku to rozejrzyj się za używanym kompletnym dołem. To chyba najlepsze rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Jednak zdecydowałem się na przeszczep silnika, kupiłem silnik o rok starszy od mojego z identycznym przebiegiem, przynajmniej tak zapewniał mnie sprzedający, w ciągu jednego dnia wszystko zrobili i autko po 12 godzinach na warsztacie jeździło, odczucia z jazdy i pracy są nieco lepsze niż było w starym silniku, t.zn biegi są płynniej zmieniane, i nie ma takich szarpnięć, tylko nie wiem dlaczego od silnika to jest zależne, a nie od skrzyni, martwią mnie tylko dwie sprawy, po pierwsze warsztat nie wymienił mi podkładek od wtryskiwaczy na nowe, ale dali mi od starego silnika, i po drugie nie wiem czy trzeba wymianiać na szybko olej w skrzyni biegów? Ktoś mi doradził żeby jednak wymienić bo autko było przez chwile na dachu i mogły się jakieś opiłki wytworzyć, no i ta skrzynia ma zrobione prawie 190 tyś km. Tylko czy jest to sprawa na już, czy moge poczekać do wakacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Zrobisz jak uważasz, ale po mojemu lepiej wydać te parę groszy i mieć spokój na kolejne lata.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL