BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 02:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Stukanie silnika
PostNapisane: 29 marca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: InowrocÂław
Witam jestem nowy na forum.

Mam problem z moją BMW E39 525 TDS 96r.

Kupiłem ją w styczniu i byłem zadowolony z zakupu, gdyż auto spisywało się Super 0 stuków nie hałasował (Znajomi mylili go z Benzyną tak cicho chodziła jak się rozgrzała) 0 kopcenia nic. Niestety po pewnym czasie użytkowania zauważyłem, że spod samochodu kapie olej, więc natychmiast pojechałem do znajomego mechanika, który „zbadał” go i stwierdził że to simering wału, powiedział że to nie droga sprawa i ogólnie jest OK. Pojechałem do innego mechanika (wszyscy z okolicy chwalili go), który miał lepsze warunki do wymiany tego simeringu i zostawiłem tam bmke, w nadziei, że jest w dobrych rękach. Na następny dzień dzwoni mechanik i mówi że zauważył zużycie się pasków klinowych, rolek itd. Koszt takiej „przyjemności” (cały komplet) 500 zł OK. Jeśli mówił że to konieczne to trudno kazałem to zrobić. Na 2 dzień jadę odebrać moje maleństwo szczęśliwy że wszystko już dobrze. Wsiadam i zapalam a tu tragedia chodzi gorzej niż URSUS terkocze, kopci, moc spadła o 50% zacząłem wyzywać
-Co wy zrobiliście ona tak nie chodziła!
-My nic nie zrobiliśmy oprócz tego simeringu i tych pasków itd.
Słysząc coś takiego roześmiałem się i wyszedłem.
Pojechałem do elektronika (taki grzebała) powiedziałem żeby podłączył i sprawdził co to może być a on mówi że zna dobrego fachowca od TDS(więc nie podłączałem pod kompa tylko od razu ruszyłem do fachowca) i podał adres pojechałem popatrzał, posłuchał mówi to nie mechanika to coś z elektroniką wysłał mnie powrotem do elektronika podłączył pod kompa 1 błąd Wtrysk sterujący padł. Kupiłem. Znajomy mechanik założył no i było dobrze ale nie tak jak wtedy tzn. moc wróciła przestał kopcić i trochę ciszej klekotał ale nadal klekotał mówi że nie wie co to jest osłuchał i uważa że wtryski, ten fachowiec od TDS myśli że możliwe że coś z kołem zamachowym mówi że chciał by go zabrać na 2-3 dni to sprawdzi go ale niemiał czasu i nadal niema przyznał że boi się go zabrać bo to dla niego „mina” i że zapcha to mu kanał na 2-3 dni a ma kupę roboty no dobra trudno nie jest tragicznie, gdyż bmka ma moc i trochę ciszej chodzi da się jeździć lecz mechanik cały czas odwleka a ja z każdym dniem coraz bardziej się boję jeździć, gdyż coś może zaraz walnąć i po silniku dlatego staram się to zlokalizować sam i tu moje pytania.

Czy to możliwe że przy wymianie simeringu mogli coś uszkodzić? (koło zamachowe, wał itp.) czy może przy tych rolkach?
Czy ktoś spotkał się z tego typu sprawą i wie co ewentualnie może być zepsute?

Jedna wskazówka po wyjechaniu od tego „dobrego mechanika” znalazłem opiłki metalu może coś to da wam do myślenia.
Konkretne objawy:
Stukanie przyspieszające wraz z wzrastaniem obrotów.(na ciepłym trochę lepiej tak nie stuka)
Lekkie przykopcenie jak dużo gazu się da.
Przy prędkości 120- 130km/h 5 bieg szarpie nim.

Mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo samochód jest wspaniały ma nastukane 177 tys km przebieg oryginalny(tak wynika z książki serwisowej).

Proszę wybaczyć za takie „opisywanie” ale chciałem opisać całe to zdarzenie. Czekam na odpowiedzi mam nadzieję że pozytywne pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 23:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siemka napisz ktory pierscien uiszczelniajacy byl wymieniany przo czy tyl -gdzie te opilki znalazles -jak na przodzie moze z walu z przedniego gwintu -wogole opisz ciut dokladniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 06:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: InowrocÂław
Wymieniany był przedni a opiłki znalazłem na podbitce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: InowrocÂław
Witam dawno się nie odzywałem ale byłem bardzo zajęty.

Mam nowe fakty w tej sprawie oglądałem filmiki na youtube o BMW i przypadkowo wpadłem na nagranie pracy silnika 525 tds chodzi identycznie jak moja niżej napisał że to luźne zawory.

Jeśli to luźne zawory to jak można je naprawić (Jeżeli to nie jest kosmicznie trudne może zrobię to sam)? Czy duże są koszty tej naprawy?

Podaje link do tego nagrania może komuś to w przyszłości pomoże http://www.youtube.com/watch?v=9YEQJzs3DAA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL