BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 22:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] kontrolka ładowania
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: Sopot
Panowie i panie mam pytanko, ostatnio pękł mi przewód od chłodnicy i troche płynu poleciało na alternator, mowa o 520 e39 z 97roku, wymieniłem przewód i chłodzenie jest ok ale teraz świeci mi sie kontrolka ładowania, sprawdzałem ładowanie i jest ok ale co moge zrobić z tą kontrolką, można ją jakoś wykasować?

_________________
sliwa 318i E46


Ostatnio edytowano 11 kwietnia 2007, 22:02 przez sliwa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 23:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
Zanim zaczniesz męczyć sie z kontrolką sprawdź, czy ładowanie masz pełne. Alternator wytwarza prąd przemienny, który jest prostowany za pomoca mostka graetza do prądu stałego. Jeżeli padła Ci połówka mostka, to ładowanie będzie połowiczne. Można to sprawdzić włączając duże obciążenie akumulatora, przy wolnych obrotach silnika (jeśli jest uszkodzenie, to zapalone światła będą pulsowały).
Jeżeli to nie bedzie to, to i tak wykluczałbym jakieś błędy kontrolki, a raczej sam moduł sterująco-prostujący w alternatorze (można podmienic do testów sprawny moduł i sprawa jasna). Nie wiem, który masz alternator, ale ja wymieniałem kostke alternatora - pasowała od VW (1/3 ceny) :hyhy:

_________________
Mniodzik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: Sopot
Dzieki pogrzebie w sobote i jak znajde przyczyne to dam znać co to sie tam wydarzyło w tym alternatorze. Pozdrawiam.

_________________
sliwa 318i E46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 18:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 166
Lokalizacja: Straszyn
Moje BMW: e30, e39
Kod silnika: M50B20, M57D30
ladowanie powinno byc powiedzmy 13,5 a 14,5
jezeli jest w tych granicach to powiedzmy ze jest oki
ja stawial bym u ciebie na awarie uzwoojenia alternatora,jezeli to sie stalo podczas jazdy albo pracy silnika,alternator podczas pracy stosunkowo :hyhy: (lubie to slowo) nagrzewa sie i podczas gwaltownego kontaktu z woda kaluza czy plun z chlodncy moze dojsc do spalenia uzwojenia,ale ni gdybajmy trzeba pierw zajzec i sprawdzic wszystkie elementy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: Sopot
Sprawdziłem ładowanie i jest 14.5 a kontrolka dalej sie świeci! i co teraz?

_________________
sliwa 318i E46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 251
Lokalizacja: Vielitshka Siitii
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
znajomy raz mial przypadek w E39 ze padl mu jakis kabel masujacy i ladowanie mial a kontrolka sie palila non stop na desce. zrobil jakis patent ze kabelkiem dociagnał sztuczną mase to takiej wtyczki i kontrolka zgasla. niestety niemam kontaktu z nim bo wyjechal a ja teraz za bardzo niepamietam ktora to wtyczka byla :(

_________________
B-ardzo M-ądry W-ybór

------------------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 21:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 288
Lokalizacja: xxx
Byc moze zdechl Ci regulator napiecia przy altrnatorze. Sprawdz to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2007, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: GdaĂąsk
Regulator, to kostka w alternatorze, o ltórej pisałem. Też stawiam na usterke regulatora. Z drugiej jednak strony PAWELKRAK może miec rację, ponieważ wysokie napięcie alternatora wskazywać może na problem z masą (mamy ładowanie na alternatorze - wysoki poziom ok 14,5V), a alternator nie jest obciążony akumulatorem. Myślę, że możemy wykluczyć uszkodzenie, czy też przebicie na uzwojeniu - wówczas napięcie wyjścia byłoby relatywnie niskie....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL