BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 22:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E-36] Jak sprawdżić wiskozę (sprzęgło lepkościowe)
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie,
Jam można sprawdzić czy działa sprzęgło lepkościowe (wiskoza) w silniku M42 w 318iS z 93roku. Ostatnio jak stałem w korku to wskazówka od temperatury silnika wychyliła sie na 3/4 ja zaraz stanąłem i wyłączyłem silnik. Chciałem srawdzić czy działa wiskoza więc po około 30, 40 sek. odpalilem go ponownie (wskazówka nadal była wychylona za połowe) ale wiatrak chlodzenia dało sie zatrzymać ręką? Kiedy załącza sie wiatrak jak to działa

Mam jeszcze jedno pytanie w zimę silnik mi niedogrzewał więc wymieniłem termostat z 88st.C na 93st.C w książce "Sam naprawiam samochód BMW E36" podawali, ze do M42 1.8iS powinien być termostat 95st.C to i tak wyżej niż ja mam. Pozatym nigdy nie miałem problemu z przegrzewaniem z termostatem 93st.C zwsze było ok. Dopiero pierwszy raz. Choć zawsze kiedy sprawdzałem to wiskoze można było zatrzymać ręką. Może dlatego, że parzyłem na gorącym silniku ale przy niskich obrotach.

PROSZE O POMOC!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 20:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
a termostat orginalny? bo moim zdaniem w temp otoczenia nie przekraczajacej 10 stopni C ciezko jest zagotowac bunie nawet ze zwaloną wiskozą.
generalnie jak twoj silnik osiagnie termostatowe 95 stopni to slychac czy spod maski wydobywa sie dzwiek "odlotowego odrzutowca". jesli nie slychac tzn ze mozesz zaczac szukac wiskozy.
PS
nie lap palcami wiatraka w czasie pracy bo trafisz wkoncu na sprawną wiskozę ... :hyhy:


Ostatnio edytowano 21 kwietnia 2007, 21:18 przez 007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 21:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
furious1, robertbmw opisał wszystko bardzo ładnie tu : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 10:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za info :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
007 napisał(a):
a termostat orginalny? bo moim zdaniem w temp otoczenia nie przekraczajacej 10 stopni C ciezko jest zagotowac bunie nawet ze zwaloną wiskozą.



Termostat raczej nie jest oryginalny a kiedy kupowałem to w katalogu mialem dwa rodzaje przeznaczone do mojego silnika były to 88st.C i 93st.C więc kupiłem ten wiekszy, ponieważ wcześniej miałem 88st.C im niedogrzewał. A silnik mi sie zagrzał poraz pierwszy a mam ten termostat od około półroku myślę, że wiskoza była już dawno padnieta :( lecz nie zwróciłem na to uwagi ponieważ nie miłem problemów z temp. silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 10:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Mam jeszcze jedno pytanie:

Na allegro dostępne wiskozy do bmw e34 e36 itp.... jeden rodzaj a tu: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906 czytałem, że do każdego silnika są różne wiskozy ponieważ ma zanczenie wielkość i rodzaj silnkia. A na allegro do różnych silników są takie same wiskozy. A przecież np silnik 2.0 R6 jest sporo wiekszy od mojego cztero-cylindrowego iS'a. Więc jest jakaś róznica pomiedzy tymi wiskozami?? Czy mozna kupic tą z allegro??
http://allegro.pl/item186786208_sprzegl ... _nowe.html
http://allegro.pl/item184738038_bmw_wis ... _w_wa.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: P£OÑSK
prztyjacielu mialem ten sam problem padla wiskoza wymienilem i sie grarzal,musialem wymienic termostat,kupiłem za 36 zetka wahlera taki jest orginal 88 stopini przepustowosci,teraz wszystko jest oki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2007, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
witam koszystajac z okazji podlacze sie do tematu.
Posiadam e36 m43 i tez wydaje mi sie ze to sprzeglo u mnie nie dziala bo zawsze chodzi z ta sama predkoscia,kiedys probowalem zagrzac troche silnik na postoju ale naszczescie nie dalo rady a wiatrak chodzic ciagle z ta sama predkoscia nawet gdy trzymalem na postoju w granicach3-4tys obrotow,wiec tu moje pytanie czy tez mam walniete visco?nie znam sie na tym wiec pytam,i czy istnieje mozliwosc zeby go jakos sprawdzic?z gory dzieki za odp.pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 00:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam ten sam problem co kolega. gdy próbuje załączyć wisko poprzez nagrzanie silnika na postoju to on i tak kręci sie z mniej więcej taką samą prędkościa. Ale przy odpalaniu zaskakuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 12:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 227
Lokalizacja: grudziadz
mam maly problem auto mi sie gotuje wymienilem uszczelke pod glowica i nadal robi to samo podejzewam jeszcze VISCO jak je sprawdzic czy dziala stojac w korku auto nagrzewa sie i wywala wode nigdy nieslyszalem by zaczelo dzialac .Teraz zrobilem je na sztywno ale tak niemozna jezdzic bo straszny chalas lekkie dodanie gazu i straszny podmuch ale woda stoi w pionie czy to moze byc jednak pospuste visco???pomozcie jak mieliscie kiedykolwiek taki przypadek ahaaa termostat otwiera chlodnica ma przeplywwiec co to bedzie chyba visco??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL