BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 20:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 08:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: W-wa
Witam wszystkich,

Mój problem zaczął się od pęknięcia zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Zbiorniczek pękł na całej długości jak się później okazało został rozerwany ciśnieniem. Po wymianie zbiorniczka na nowy i zalaniu go płynem wystapiły następujące objawy:

- samochód bardzo szybko osiągnął temperaturę 90 stopni i przez kilkanaście minut ją utrzymywał po czym zaczął się przegrzewać (oczywiście wyłączyłem auto od razu jak tylko to zauważyłem)
- pomimo 90 stopni na desce ogrzewanie zupełnie nie działało, dmuchało zimne powietrze
- płyn zaczął wypływać przez korek zbiorniczka wyrównawczego
- górna rura od chłodnicy do silnika jest ciepła
- dolna grubsza rura nie robi się ciepła
- po ponownym odpowietrzeniu układu i zalaniu płynu znowu to samo (po odkręceniu korka w zbiorniczku widać jak po nagrzaniu płyn jest cofany i się wylewa
- wypływający płyn jest czysty nie ma w nim oleju
- na korku od silnika nie ma białego osadu

Czy to jest objaw walniętej uszczelki pod głowicą? Czy to raczej termostat?

Czy dam radę sam wymienić termostat jeżeli to będzie to?

Z góry dziękuję za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 10:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Może to termostat, wymienić dasz go sam rade, kosztuje coś ok. 80 zł , bo jest razem z plastikowym króćcem. Odkręć go, wsadź do jakiegoś garka nalej wody i gotuj, tylk najlepiej jakbyś miał jakiś termometr (np. taki co jest w miernikach eletronicznych ) i zmierz temp. w jakiej sie otwiera. jak sie w ogóle nie otwiera to znaczy że jest walnięty. Ewentualnie jeśli to możliwe to czekaj aż silnik osiągnie pion i potem jeszcze kilka minut ewentualne troche podgazuj i jak sie wtdy ten dolny przewód co idzie do chłodnicy nie zacznie robić ciepły to znaczy że sie nie otwiera termostat. Ogólnie jak zobaczysz na wskaźniku że przechodzi pion ( zaczyna sie przegrzewać) a ten wspomniany wąż będzie zimny to na bank to jest termostat.
Jak byś miał miernik ciśnienia sprężania to możesz pomierzyć ciśnienie w cylindrach aby ewentualnie wykluczyć uszczelke.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 53
Lokalizacja: Pabianice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU B19
Witam!
Termostat do M43 1.9 nie kosztuje 80zł! Ceny nowych wahaja się od 240 do 340 za oryginał.
Do końca nie jestem przekonany że to termostat. Jeśli rośnie ciśnienie w układzie to stawiam na uszczelką pod głowicę - jeśli termostat byłby walnięty w pozycji otwartej to silnik ciężko miałby się nagrzać, jeśli w pozycji zamkniętej - przegrzewałby się ale wątpię czy aż tak rosłoby ciśnienie w układzie chłodzenia aby rozwalic zbiornik wyrównawczy. Ewentualnie spróbuj raz jeszcze zalać układ i porządnie odpowietrz go. Jesli to nie pomoże to sprawdz sprężanie na cylindrach - może uszczelka ma tylko przedmuch między cylindrem a kanałem chłodzącym i stąd to ciśnienie, a olej nigdzie wtedy nie włazi.
Powodzenia

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 12:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Sprawdź korek w chłodnicy czy nie jest zepsuty i czy puszcza ciśnienie a następnie termostat i pompę wody. Jeżeli żadna z tych trzech rzeczy nie będzie zepsuta tzn że albo uszczelka albo głowica do wymiany.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: W-wa
korek puszcza ciśnienie a nawet płyn, napisałem że ciśnienie rozwaliło zbiorniczek bo do takiego doszedłem wniosku widząc co się później dzieje. Jak sprawdzę resztę to dam znać co to było. Mam nadzieję że się z tym uporam do świąt:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 13:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie siej paniki i wymień termostat oraz sprawdź/wymień pompę - uszczelka to zawsze ostateczność!
Oryginalny termostat wybij sobie z głowy i kup Wahler.
Natomiast pompę można sprawdzić wyciągając ją.
Z jednym i drugim poradzi sobie pierwszy lepszy serwis.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 53
Lokalizacja: Pabianice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU B19
ULLISSES napisał(a):
Oryginalny termostat wybij sobie z głowy i kup Wahler.


Witam!
A ile kosztuje taki termostat?
Ja znalazłem najtańszy od kolegi z forum Sotones1 "termostat Behr - 230 zł"
Oryginał z ASO coś koło 340zł.
Niestety tyle kosztuje - termostat jest razem z króćcem + czujnik. Osobno czyli sam metalowy "talezyk" nie istnieje - przynajmniej ja nie znalazłem. Jesli ktoś zna/wie gdzie kupić taniej chętnie skorzystam bo musze w najbliższym czasie wymienić.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 17:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: RZ
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Kolego mialem podobny problem jak ty
1.Wyjmnij termostat i sprawdz czy dziala poprawnie
2.Odpowietrz go dobrze bo jak bije Ci zimnym to jest zle odpowietrzony.
3 Zrob test 7. wskazowka jesli ma pion to jest od 75C do 105C przynamiej tak jest umnie.
4.Sprawdz czy wnetylator sie wlacza.

A jak chesz sprwadzic uszelke to podejdz do jakiegos machera niech sprwadzic wydzielania spalin w zbiorniczku takie cos tam wsadzi;p niema w tym 100% pewnosci ale zawsze to cos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 grudnia 2010, 19:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Maciejka napisał(a):
A ile kosztuje taki termostat?
Ja znalazłem najtańszy od kolegi z forum Sotones1 "termostat Behr - 230 zł"
Oryginał z ASO coś koło 340zł.
Niestety tyle kosztuje - termostat jest razem z króćcem + czujnik. Osobno czyli sam metalowy "talezyk" nie istnieje - przynajmniej ja nie znalazłem. Jesli ktoś zna/wie gdzie kupić taniej chętnie skorzystam bo musze w najbliższym czasie wymienić.

Trudno powiedzieć, bo na Allegro widziałem kilka różnych modeli. Szukałeś po numerze części?

Chociaż jak u Stones'a jest po tyle, to pewnie taniej ciężko będzie znaleźć - chyba że jakaś chińszczyzna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1.9 benzyna M43 poważny problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: W-wa
Okazało się że jednak nie była dobrze odpowietrzona, dopiero jak podnieśliśmy trochę przód i odpowietrzyliśmy porządnie wszystko wróciło do normy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL