BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 20:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 16:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Pare tygodni temu zauwazylem, ze cieknie olej z dyferencjalu. Wyciek mial miejsce spod prawej poloski. Kupilem w BMW simmering (w zestawie byl tez maly drucik w ksztalcie polksiezyca - spinka).

Po blizszych ogledzinach okazalo sie, ze poloska wraz z flansza wyskoczyly z obudowy dyferencjalu. Flansza siedziala nadal w dyfrze, jednak byl spory luz osiowy i olej wyciekal.

Wcisnalem flansze, zrobila "klik" i dolalem 200ml oleju, ktory ubyl.


Teraz chwilowo korzystam z innego auta, ale powiedziano mi, ze z dyfru kapie. Nie wiem jeszcze czy to tylko simmering, czy znowu poloska wypadla.

Co moze byc przyczyna, ze ta poloska z flansza wyszly z dyfra?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Gasper, Co bylo przyczyna wypadania polosi u Ciebie?Ja mam taki sam problem w E39, wymienilem simmering z zabezpieczeniem oryginal i znow sie wysunela, tyle ze mniej.Sprawdzalem zawieche jest OK,tuleje plywajace dalem nowe z Lemferder i zrobilem geometrie z problem sie pojawil na nowo... :kwasny:

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 22:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
sprawdzić trzeba panowie przeguby na półosiach.półośka powinna mieć luz na boki i płynnie sie przesuwać w przegubach.jak zawieszka pracuje na dołach to zmienia sie odległość między kołem a dyfrem.wtedy to ten luz na półosiach sie zmienia.jak nie ma tego luzu to będzie flansza z dyferku sie wysuwała. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 22:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
No wlasnie flansza sie wysuwa, luz sprawdzalem i jest, stad moja konternacja :kwasny:
Wysuwa sie prawa polos i na niej luz jest troszke wiekszy niz na lewej

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 15:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
ale patrzysz na luz lewo-prawo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 17:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Ja wymieniłem te pierścienie zabezpieczające i wszystko było ok, flansze się już nie wysuwają. Może być tak że rowek w dyfrze na ten pierścień się już wytarł a wtedy to wymiana dyfra ale zdarza się to bardzo rzadko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z dyfrem. Pytanie do fachowcow.
PostNapisane: 22 grudnia 2010, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
jaro5, tak jest luz prawo-lewo.Zaczelo sie to po geometrii, robilem w maju a teraz na przegladzie zauwazylem ze wyskoczyla polos, dlatego wymienilem zabezpieczenie+simmering.Po tygodniu sprawdzilem i wysunelo sie duzo mniej ale jednak.Moze sprawdze jeszcze raz geometrie, tylko nie wiem gdzie.Ma ktos namiar na dobry warsztat w poludniowej wielkopolsce lub Wroclawiu, najlepiej zeby mial doswiadczenie z e39?

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL