BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 330d m57 długo kręci - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Witam,

Miałem ostatnio problem z moim turaskiem. piotrek200411 pomógł mi się uporać z problemem, więc chciałbym podzielić się na forum jakie należy podjąć kroki podczas szukania/usuwania tego typu usterek. Na wstępie dodam, że jeżdżę tylko na paliwach shell, co drugie tankowanie to v-power...

Objawy:
1. zaczęło się od tego, że długo kręcił przy odpalaniu na ciepłym silniku (tylko wtedy, gdy motor osiągnął temperaturę).
2. z czasem problem się pogłębiał (trzeba było naprawdę długo kręcić na ciepłym silniku + pompować w pedał gazu)
3. apogeum było w zeszłym tygodniu (nie odpalił, musiałem 2 godziny poczekać aż ostygnie)
4. dodatkowo na zimnym też potrzebował parę obrotów więcej.
5. auto nie kopciło, miało moc w pełnym zakresie obrotów. Wszystko ok poza odpalaniem... :kwasny:

Diagnostyka (odczyty z INPY):
1. błąd czujnika położenia wałka (1 błąd)
2. błąd ciśnienia na listwie (4 powtórzenia) - wartości od 83 do 130
3. błąd wstępnego podgrzewania silnika (4 powtórzenia)
4. korekty na wtryskach
1 - ok 0,8-1,1
2 - ok 0,8-1,1
3 - ok 0,5
4 - ok 0,5
5 - ok 0,8-1,1
6 - ok 6 :szok:
5. pozostałe parametry w normie.

Działania:
1. wymiana czujnika położenia wałka - nic nie dała :cenzura:
2. wymiana wtrysku 6. na nowy - korekty się poprawiły (na 6 max 0,5, ale podskoczyły na wtryskach 1. i 2.)
auto dalej miało problem z odpalaniem.... tu mnie wzięła cholera... :wsciekly: nie miałem zamiaru wymieniać wszystkich wtrysków po kolei, bo wyrzucić 6 tys. każdy potrafi... :cenzura:
3. piotrek200411 uspokoił mnie przyjeżdżając ze swoją magiczną aparaturą :hyhy: do przelewów.
4. jak dostanę od Piotrka zdjęcie, to nie omieszkam wkleić... w ciągu 15 sekund wszystko było jasne - na strzykawkach od 2 do 6 nawet się kropelka ropy nie pojawiła, ale za to na strzykawce 1 skończyła się skala!!! w ciągu 15 sekund pierwszy wtrysk przelał ponad 100 ml!!!
5. szybka wymiana pierwszego wtrysku na sprawdzoną używkę - autko odpala jakby prosto wyjechało z fabryki. :hurra:

Podsumowanie:
1. przy tego typu usterce niezbędne jest wykonanie testów przelewowych - bez tego to jak :mur:
2. dobrze jest mieć w zapasie sprawdzony wcześniej wtrysk - pomaga szybko potwierdzić diagnozę
3. korekty z INPY mogą posłużyć za dodatkową pomoc (tak na marginesie - wymieniony na samym początku wtryskiwacz nr 6 też był walnięty)
4. dzięki tej usterce na prędkości wyeliminowałem ryzyko uszkodzenia motoru klapkami w kolektorze (usunięcie i zaślepienie trwa max 15 min.)
5. gorąco polecam fachowość i zaangażowanie Piotrka - http://www.bmw-sport.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=34522 :padam:
6. skoro na niby-lepszym paliwie padają wtryski, podjąłem decyzję o niedopłacaniu do v-power, ultimate, verva czy dynamic...
7. mam do sprzedania ori czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 długo kręci - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
dzięki za wpis :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 długo kręci - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 20:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
a czy wiecie jak takie power disel powstaje ? ja wiem i juz nie tankuje bardzo dawno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 długo kręci - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
dzięki za info :) ja leje normalną ropę na bp :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL