BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 17:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Adaptacja obrotów biegu jałowego
PostNapisane: 20 grudnia 2011, 19:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 520
Kod silnika: M52
Panowie,

Zastanawia mnie objaw jaki zaobserwowałem w mojej 520.
Mianowicie, chciałbym sie dowiedzieć czy tez tak macie i czy jest to normalne, bo raczej nie wydaje mi sie:

Każde załączenie odbiornika elektrycznego (raczej tych większej mocy - wentylator na maxa, światła drogowe) powoduje porządne wachnięcie obrotów na biegu jałowym.
Skręcanie na postoju kołem kierownicy - to samo.
Generalnie auto mam wrażenie ma bardzo mało mocy na biegu jałowym i bez gazu też ciężkawo jest ruszać.

Coś mi mówi, że za takie zachowanie odpowiedzialny jest regulator biegu jałowego (w sensie że powinien reagować na zwiększające się obciązenie)
Czy, jezeli regulator biegu jałowego działa ok, to mozliwe że jest coś pogrzebane w ECU i nie steruje krokowcem... innymi słowy - da się wyłączyć (i czy jest mozliwe że mam to wyłączone) reagowanie na zmianę obciążenia ?

Czy jest jakiś sposób na diagnozę/test za pomocą interface ODB2 + INPA, bo nie mogę tego nigdzie znaleźć :
- Regulatora wolnych obrotów
- Dostosowania składu mieszanki / ilości powietrza w zależności od obciążenia na biegu jałowym

Czy w waszych autach tego typu objawy sa odczuwalne - byc może przesadzam ale nie są delikatne zmiany obrotów, na tyle delikatne żeby mi nie przeszkadzały... coś jest nie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja obrotów biegu jałowego
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E39
Kod silnika: M50B20C
Myślę, że tak ma być. A co do ruszania bez gazu to taką furę bez gazu chyba nie da się ruszyć :hyhy: . Uszkodzona przepływka ogromnie zamula silnik i jest to bardzo odczuwalne przy niskich obrotach. U mnie mam ją uszkodzoną i jazda na benzynie na rozgrzanym silniku szczególnie w zakresie do 2tys. obr/min strasznie mnie wk... :cenzura: a przy obrotach poniżej 1tys. to aż szkoda gadać. Także vanos odpowiedzialny zmianę faz rozrządu (o ile dobrze pamiętam zmiany faz występują przy 1000obr/min i 4000 obr./min.) może mieć wpływ na moc również przy niskich obrotach. Generalnie silnik 2,0 w tej budzie to mała porażka bo nawet włączenie klimy lub załączenie się visko jest odczuwalne :(

_________________
E39 2.0B+LPG II gen. klimatronik, sedan, 97'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja obrotów biegu jałowego
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 19:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
Nie ma prawa być żadnych wahnięć po włączeniu czegokolwiek. Czy w ECU są jakieś błędy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja obrotów biegu jałowego
PostNapisane: 21 grudnia 2011, 21:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
pszemek napisał(a):
Nie ma prawa być żadnych wahnięć po włączeniu czegokolwiek. Czy w ECU są jakieś błędy?

Dokładnie, jak już to 50rpm prawie nieodczuwalne. Na 90% będzie w ECu zapisany błąd regulatora wolnych obrotów, no ale to trzeba potwierdzić. Kolego halo: jak Ci samochód jedzie słabo na niskich obrotach, a dobrze na wysokich to na pewno nie przepływka. Ta będąc zabrudzoną daje dokładnie odwrotny rezultat.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL