BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 04:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e86] - check engine - pomoc w interpretacji danych
PostNapisane: 30 grudnia 2011, 21:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e86
Kod silnika: n52
Garaż: brak
Bardzo was proszę o pomoc w diagnozie mojego problemu. Zapaliła mi się lampa check engine po sprawdzeniu kodów w INPA wychodzą błędy:

- P0171 System Too Lean (Bank 1)
- P2195 O2 Sensor Signal Biased/Stuck Lean (Bank 1 Sensor 1)
- P2414 O2 Sensor Exhaust Sample Error (Bank 1 Sensor 1)

W INPIE widzę, że sonda lamda z banku 1 przed katalizatorem ma niepoprawne właściwości, wychodzi poza skalę podczas pracy na wolnych obrotach.
Szukałem wielu informacji na internecie i większość problemów z P0171 to ponoć wina przepływomierza (uszkodzony/brudny)

Sprawdziłęm w INPIE - live data:

1) Ambient air pressure jest cały czas takie samo (nawet dla 3500 obr na 3 biegu). Czy tak powinno być
2) Wartość "Voltage Secondary AIR" jest cały czas poniżej minimalnej skali! Co to jest? (nie znalezłem nigdzie informacji czym jest ta wartość)?
3) Macie jakieś pomysły co jest nie tak z autem?

Auto to e86 z 2006r, przebieg ~25k, silnik n52

Dzięki za pomoc :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e86] - check engine - pomoc w interpretacji danych
PostNapisane: 31 grudnia 2011, 20:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
andi12 napisał(a):
2) Wartość "Voltage Secondary AIR" jest cały czas poniżej minimalnej skali! Co to jest? (nie znalezłem nigdzie informacji czym jest ta wartość)?


To jest powietrze wtórne, ale proponuje zacząć od wymiany sondy przed katalizatorem dla bank 1 (odpowiada za cylindry 1,2,3)

Cytuj:
Szukałem wielu informacji na internecie i większość problemów z P0171 to ponoć wina przepływomierza (uszkodzony/brudny)


Opcję przepływki możesz wykluczyć, ponieważ wywaliłoby błędy dla drugiego banku.
Ewentualnie sprawdź szczelność kolektora ssącego (wystarczy plak lub samostart, opisywane na forum)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL