BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43B19
Witam.
Zacznę od początku. Problem pojawił się następujący... Zaczęła zapalać się (a nawet migała) kontrolka Check Engine i Buma traciła moc. Po odpaleniu można powiedzieć wszystko OK. Po dodaniu gazu i przy obrotach rzędu 4000-4400 zaczyna migać owa kontrolka silnika. Po odpuszczeniu gazu kontrolka uspokaja się lecz silnikiem zaczyna szarpać. Przestaje chodzić na wszystkie. Obroty spadają do około 500. Przy tym strasznie gwizdała przy dodaniu gazu. Było podejrzenie, że ciągnie lewe powietrze. Został rozebrany kolektor dolotowy i wymieniony został stary twardy uszczelniacz odmy. Po złożeniu okazało się, że dalej gwizd nie ustał. Po wnikliwych oględzinach okazało się, że przy kolektorze wydechowym jest delikatnie przykopcone. Zostały po prostu dokręcone śruby od kolektora wydechowego. Gwizd ustąpił, a problem pozostał. Po podłączeniu pod INPE wyrzucił już nie pamiętam ale około 7 błędów. Były to głównie wypadanie zapłonów cylindra 1,2,3 i 4, ogólne wypadanie zapłonu na więcej niż jednym cylindrze, czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za mapę, i numer 33 camshaft sensor. Wcześniej wymienione zostały świece. Wymieniony został, również uszkodzony czujnik temperatury, który jest wbudowany w obudowę termostatu i jest jego integralną częścią. Więc dostała przy okazji nowy termostat. Czujnik obrotów wału korbowego sprawdzony i trzyma oporność w wytycznych katalogowych. Po tych wszystkich wymianach i zabiegach zostały skasowane błędy i został odpalony motor. Zaraz po odpaleniu notuje usterkę 33 Camshaft sensor. Po dodaniu gazu dopiero przy 4000 zapala się kontrolka i nie chce się dalej wkręcić. Po odpuszczeniu gazu obroty bardzo niskie i nie chodzi na wszystkie. Sprawdzone zostało ciśnienie na listwie wtryskowej i oscyluje w granicach 4 bar, więc OK. INPA pokazuje też, że właśnie przy obrotach powyżej 4000 zapisuje się błąd wypadania zapłonu cylindra 1,3. Ciekawe jest też to dlaczego przy zapisaniu błędu numer 33 odpowiednio czyta obroty i temperaturę silnika natomiast przy zapisaniu błędu wypadania zapłonu obroty OK, a temperatura silnika to -48 stopni C. Mimo to podejrzenie stawiane jest na Vanos pierwszej głowicy, że źle steruje wałkiem. Lecz jak silnik pracuje nie słychać żadnego klekotu. Silniczek cicho mruczy. Proszę o jakąkolwiek podpowiedź co robić dalej.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 21:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Zmien czujnik temp, zeby dobrze pokazywal. Czujnik walka zmien na oryginal (chyba siemens). Sprawdz cewki psikajac na nie woda z atomizera. Jak bedziesz widzial przeskoki iskier (musi byc ciemno) to trzeba bedzie je wymienic. Czy problem nie jest zwiazany z wymiana swiec? Jak masz stare to zaloz i sprawdz czy cos sie zmieni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 6 stycznia 2012, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43B19
Czujnik temp został zmieniony, ponieważ jest on wbudowany w termostat. Jest jeszcze jeden przy silniku 4-piny, ale prawdopodobnie tylko na zegary bo jak odepnę to nie pokazuje na blacie. Jak jest podpięty pokazuje dobrze temp. na zegarach. Czujniki wałków są oryginalne SWF ze znaczkiem BMW. Cewki dobre bo tak do 4000 obrotów jest wszystko OK. Chodzi na wszystkie. Na starych świecach robiła to samo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sprawdzales te cewki tak jak Ci napisalem? Zamknij sie w garazu i jak popsikasz to zgas swiatlo. Kiedys mialem w motocyklu tak (prymitywna konstrukcja) ze uwalona cewka nie pozwalala sie wkrecic na wyzsze obroty. Moze masz jakiegos kumpla, ktory by pozyczyl Ci cewki na sprawdzenie. Chyba w r6 sa takie same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 22:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43B19
Nie sprawdzałem cewek w ten sposób, ale dziś po zamianie elektrozaworów Vanos i wykasowaniu błędów zaczęła się wkręcać do 6000 obrotów, lecz problem nie ustał... Po pierwszym odpaleniu i dodaniu mocniej gazu zrobiła taki efekt jakby za mocno nabiły się ciśnieniem hydropopychacze. Jak zaczęła strasznie nie równo chodzić, zgasiłem i chciałem ponownie odpalić. Kręciła jakby nie miała na wszystkich cylindrach ciśnienia... Cewki zamieniałem miejscami i zawsze zapłon wypada na tych samych cylindrach. Najczęściej 1 i 3...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 01:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
pompa paliwa ma wydajność ? filtr paliwa (jest z regulatorem) ? przepływomierz ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43B19
Filtra paliwa nie sprawdzałem bo podaje super ciśnienie... Przepływki nie podstawiałem... W INPIE podglądałem to przepływka dawała radę....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 23:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Tzn ile daje paliwa ile bar oraz ile litrów na godzinę ?

Przepływka daję rade to ile pokazuje pod koniec obrotomierza (czy do ilu dam możesz dojść) i na wolnych obrotów ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 10 stycznia 2012, 23:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: garaż
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
kolego Dudi. ten czujnik temperatury, 4pinowy to jest podwójny czujnik temp. 2 piny na zegary i 2 do sterownika silnika. moze to cos pomoze. poza tym masz tam katalizatory? moze są zapchane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43B19
Paliwo podaje około 4 bar i nie spada... Dokładnie nie pamiętam wartości, ale działa w pełnym zakresie podawanym przez inpe. Czujnik 4 pinowy też został wymieniony. Niestety nie pomaga... Katalizatory raczej nie są zapchane. Porządnie dmucha z komina. Poza tym auto eksploatowane bardzo dynamicznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 6
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43B19
Cewki na 100% OK. Sprawdzane i podmieniane...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 22:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
Paliwo podaje około 4 bar i nie spada
jak był dokonywany pomiar - proszę o szczegóły

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 13 stycznia 2013, 21:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
A moja coś ciężko odpala ostatnio a INP pokazuje, że coś nie halo z 4 cylindrem.
Najgorzej wartości się rozdupczają po przejściu na LPG.

http://upmyphoto.com/image/88034/4cf2821

Na początek najchętniej podmienił bym z innego auta cewkę i świecę pytanie tylko który to 4 cylinder.

Check też 2 razy mi zamrugał i po odpięciu przepływki też się muliła podczas jazdy w zakresie 3 - 4 tys obrotów.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 11:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Świeczki wymienione na nowy komplet BKR6EQUP.

Fajki cewki sprawdzone na dwa sposoby spryskane mocno woda i po ciekmu na odpalonym nic nie przeskakuje.
Każda cewka wykręcona i po kolei wkładana świeca każda iskrzy. Fakt, że podczas kręcenia słaba a po rozruchu mocno ale to chyba norma.

Co dziwne auto na odłączonych nawet 3 cewkach bardzo ładnie odpalało. A np po pracą musiałem je kręcić z 20 sekund;/

Nadal ciężko odpala i nierówno chodzi na LPG. Nie czuć jakoś spadku mocy Check nie mruga anie nie świeci.






edit:


co do domy znalazłem takie coś


]

Mógłby ktoś prosze wytłumaczyć o co chodzi z tą pokrywą kolektora? Pytałem o odmę bo zalecana jest co trzecią wymiane oleju. O pokrywie kolektora jeszcze nie slyszałem.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Cena całego kompletu - 470zł

Wole to sprawdzić niż kupić odrazu nowe i wymieniać kolejną rzecz która jest sprawna. Tym bardziej, że na PB chodzi już całkiem spoko, nurtuje mnie to odpalanie i nierówna praca na LPG

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Może mapy się rozjechały?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 11:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Mojej przeszło samo. Wychodzi na wilgoć gdzieś przy elektryce. Bo wątpie abym miał tyle syfu w filtrze paliwa.

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL