BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Witam i przepraszam za tytuł ale nie wiedziałem jak opisać
Chodzi o M52b20 + LPG
Historia zaczeła się kilka dni temu. Wieczorem odpaliłem auto, przejechałem kilkanascie kilometrów i wszystko było ok. Wstąpiłem na stację paliw i zgasiłem auto, po zakupach odpalam a on nic, kręci, czasem jakby łapie ale nie pali. Za drugim razem po ok czterech sekundach kręcenia zaskoczył ale obroty bardzo niskie, poniżej minimalnych, słaba reakcja na pedał przyspieszenia, ledwie ruszyłem z miejsca.
Po przejechaniu około dwustu metrów przestał jechać, zgasiłem.
Odpalam ponownie zaskakuje po jakis czterech sekundach kręcenia ale obroty tak niskie ze zaraz gaśnie.
Odpalam ponownie, po dodaniu gazu można wejść na góra dwa tysiące obrotów i to na kilka sekund tylko, potem zupełny brak reakcji na pedał przyspieszenia.
Po dodaniu gazu do podłogi słychać buczenie z kolektora więc przepustnica otwarta ale silnik jakby nie dostawał paliwa, czy się doda gazu czy nie obroty bez zmian i tak niskie że ledwie pracuje i po ok pół minucie zupełnie gaśnie, tak było kilkanaście razy, aż padł akumulator i skończyło się holowaniem.
Sytuacja bez różnicy czy BP czy LPG.
Drugiego dnia, odpalam i natychmiast łapie ale obroty na jałowym ponad dwa tysiące, nadwrażliwy na pedał przyspieszenia, po ruszeniu wyczuwalny brak mocy, lubi szarpać i gasnąć.

Wiem że pierwsze to komputer ale padł mi lapek i przez najblizszy tydzień nie mam jak go podpiąć.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Jakby to był stary silnik to bym powiedział że się zapłon przestawił, ale tu to chyba nie możliwe?
Z samym paliwem chyba ok bo bez znaczenia na rodzaj zasilania jest to samo.
rozrząd? może ale to nie pasek żeby przeskoczył więc nie mam pomysłów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wróżek na tym forum nie ma, podstawa to dokładna diagnostyka kompem.
Bez tego nie zabieraj się za nic, bo wymienisz nie potrzebne rzeczy a auto dalej nie będzie chodzić.
Obstawiam jakiś czujnik powiedział dość, może wału, może wałka...
Od razu mówię nie skuś się czasem na jakiś zamiennik, bo będziesz płacił dwa razy.

Jedz na kompa on prawdę Ci powie ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 15:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Moze cos soe od przeplywomierza odlaczylo..sprawdz pod maska czy wszystko jest na swoim miejscu lub tez swieca albo cewka broi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 16:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Ja mialem podobny przypadek akies 3 tyg temu, auto w jeden dzien jezdzilo na drugi odpalam i nie odpala a jak zalapalo to niskie obroty dałem gazu i zdławilo się az od krecenia padł akumulator, podłądowałem na fula, i udało sie odpalic, zaczalem gazowac jak zalapal i cos chodzil chodzil az sie rozchodzil potem juz było ok jak sie nagrzał i do dzis pali ok, ale też nie mam pojecia co go wtedy bolało.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Wiem że komputer to podstawa ale jak pisałem padł mi laptop i nie podłączę inpy do przyszłego weekendu.
Wszystkie połączenia sprawdziłem, jeżeli chodzi o czujniki to miałem juz z nimi problemy, wymienione oba, rozrządu i wału.
Swoją drogą tydzień jeżdziłem w ogóle bez czujnika połozenia wału korbowego i prócz cięzszego palenia i mniejszej trochę mocy z dołu to nie było różnicy, ale to było jakieś pół roku temu.
czy możliwe by było przeskoczenie rozrządu? tak sie zastanawiam.
Ale pewnie macie rację nie ma co wymyślać, poczekam aż podłączę fejs a puki co to rowerek między nogi :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 10 lutego 2012, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Witam, ponownie bo problemy wciąż występują.
Objawy - podchodzę do samochodu, duży mróz, pali na dotyk, pracuje tak kilka minut aż wskazówka nie pokona połowy drogi do pionu, po tym czasie nagle, na wyzszych obrotach zaczyna się dusić , po kilku sekundach już ciężko chodzi na 2000obr, jeszcze mija kilka sekund i juz ledwie pracuje tylko na bardzo wolnych obrotach, brak reakcji na gaz, bardzo ciężko odpala.
Po szczytaniu błędów tylko dwa które mam już od roku, więcej brak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
proszę o sugestie, nie wiem o co może chodzić, stało się to nagle, samochód pięknie pali i ładnie chodzi tylko jak zimny, jak trochę się nagrzeje nagle świruje, do tego stopnie że nie da się ruszyć z miejsca i tak jest do czasu aż znowu mocno wystygnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 10 lutego 2012, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Zwróć uwage na ANALOG 3, Camshaft position masz na ponad 95, nie powinno tak byc. Z tego co pamiętam powinno byc pomiędzy 23 a 26 ,prawdopodobnie czujnik położenia wałka podaje złe wartości.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 10 lutego 2012, 22:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Wałka rozrządu czy wału korbowego?
Wymieniałem te elementy już, na używane.
Brak jakis błędów jednoznacznie stwierdzających czy chodżby niepokojących że któryś padnięty.

Camshaft position - pozycja rorządu
Ale o co chodzi, jeżeli znasz inpę i wiadomości w niwj wyświetlane to może powiesz coś więcej?
Chętnie się doinformuję, jest zły kont czy coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 10 lutego 2012, 22:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
wałka rozrządu. komp ewidentnie pokazuje złą pozycje wałka i tu leży problem moim zdaniem, sprawdz ponownie czujnik położenia wałka. Kąt na postoju ma byc 23-26 stopni u Ciebie jest jakiś kosmos. Poza tym masz bardzo dużą korekcje na jednym z cylindrów, bodajże 3. Może być uwalona cewka, ta gumowa część od cewki może być pęknieta albo świeca nie domaga.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 10 lutego 2012, 23:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
dziękuję za odpowiedż, jedną cewkę już wymieniałem kilka miesięcy temu ale wtedy był błąd, nie pamiętam jaki ale łatwo było dojść, spróbjuę zamienić z inną i zobacze czy się zmieni pozycja poprawki.
Jeżeli chodzi o czujnik, jak padł mi położenia wału to pamiętam że tydzień jeżdziłem w ogóle bez niego. zanim przyszedł drugi i jakoś było, teraz z ciekawości odłączyłem czujnik wału, pracował nadal słabo. potem rozrządu to w ogóle nie odpalił, i co ma do tego temperatura.
Odpalam przy minus 20 to łapie przy pierwszym obrocie wału a jak się nagrzeje to dusi się, szarpie i nic.
Proszę o jakieś łopatologiczne tłumaczenie, myślę że wszystko pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 520i ciężkie uruchamianie, brak biegu jałowego silnika.
PostNapisane: 12 lutego 2012, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Witam mam taki problem z E39 2.0 było wszytko ok do czasu : albo jak sie akumlator wyczerpał i wziołem go na pych . Lub jak zatankowałem paliwo na jednej ze stacji . I problem sie pojawiał wczesniej jak odpalalem paliła na dotyk . teraz musze przytrzymac duzej na zapłonie zeby odpaliła i do tego ma dziure w gazie .gdzie jest problem dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL